العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 27-06-2010, 02:29 PM
boma 2006 boma 2006 غير متواجد حالياً

boma 2006 is on a distinguished road
افتراضي عندى مشكلة فى لانسر بومة يا ريت حد يجاوبنى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا عندى فى العربيه لانسر 2006 اوتوماتيك سوبر اكشن مشكله بقالها حوالى شهر مش عارف ايه السبب اولا: لما بشغل التكييف العربيه بتتقل شويه وده مش مشكله المشكله انى لما برجع لورا العربية بتتهز جامد اوى ولما بكون بجرى واجى اقف فى اشارة مثلا العربية تتهز جامد وقت الفرمله ولو جيبت الفتيس على المور بردو تتهز ومش عارف ايه السبب وده بيحصل مع تشغييل التكييف بس يعنى لو مش مشغله مش بيحصل كده .
الحاجة التانيه عندى التكييف ضعيف رحت لبتاع التكييفات زوده شويه وقالى هو كويس وخرج الفلتر من تحت التابلوه ونفخه بهوا وسقعت كام يوم وبعد كده رجع التبريد ضعيف مش حلو شغال بس مش بيتلج زى العربيات التانيه ومش عارف ايه المشكله ده عاوز يتزود ولا يمكن السربنتينه فى حاجة ولا الفلتر ولا ايه بالظبط..
يا ريت حد يرد عليا ويقولى ده من ايه على الرغم ان العربيه من غير ما اشغل التكييف سحبها عالى جدا و طياره ومش بتحصل الهزة ديه وانا عرفه فكره غيرت قاعده من قواعد الموتور وبردو الموضوع متحلش وخايف افك الفتيس يحصل فيه مشاكل وانا اخر مرة كشفت على الزيت كان شفاف وكويس مش ناقص ... اسف على الاطالة
قديم 27-06-2010, 02:39 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عندى مشكلة فى لانسر بومة يا ريت حد يجاوبنى

اعتقد ان قواعد الموتور او القنطره عندك فيها حاجه اكشف عليها في التوكيل.
بالنسبه للتكييف اغسل السربنتينه بميه و بريل و شوف ايه النتيجه

حـازم خـضـر

قديم 27-06-2010, 02:42 PM

شكرا على الرد السريع ... يعنى فى رأيك ده مش الفتيس لانى اخاف حد يشتغل فى الفتيس وهو كويس اوى من غير تكييف والسحب عالى ... يعنى بتأييد انها قواعد الموتور
شكرا لاهتمامك يا استاذ حازم
قديم 27-06-2010, 03:49 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

الفتيس مش بيرج العربيه لكن الرجه بتيجي من الملحقات زي القواعد و القنطره ...الخ الخ الخ
اكشف عليها في التوكيل اضمن حاجه

حـازم خـضـر

قديم 27-06-2010, 04:35 PM

الف شكر على الرد