العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 10-09-2012, 01:32 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شئ لا يصدق لادا تطيح بفولكس بولو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mira lada مشاهدة المشاركة

مش عارف لية الناس صعبان عليها تعترف ان الادا عربية سحبها شديد باعتبار انها جر خلفى و كمان ثابتة و قوية.....هو انتوا زعلانين اوى من الادا لية يا جدعان؟؟؟؟
الدفع الامامي اقوى من الدفع الخلفي من حيث التسارع
وعلى فكرة انا مش زعلان من اللادا خاااالص
انا نفسي اولع فيها
انا مش قصدي على عربيتك ياباشا

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 10-09-2012, 04:36 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute

اللادا يا عزال اللادا
قديم 10-09-2012, 05:07 PM
الصورة الرمزية محمد عزو
محمد عزو محمد عزو غير متواجد حالياً

محمد عزو is just really niceمحمد عزو is just really niceمحمد عزو is just really niceمحمد عزو is just really nice

الصناعة الروسى من اقوى الصناعات ...بردة مش عاوزين نستقل بيها لو عربية حديثة وعاشت اد الادا ما عشتة كان زمنها البقاء لله ملهاش وجود كفاية انها موديلات قديمة وزى الصاروخ ....
قديم 10-09-2012, 08:32 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Oussama مشاهدة المشاركة

شعار الادا : دلعها فى الغيارات ... و ريحها فى المطابات
يا راجل حرام عليك بقي اللادا تريحها ف المطبات دا اللادا تموت ف المطبات وحفر المجحاري كمان انا بصراحه شايف اللادا عربيه محترمه جداااا يعيبها انها ضيقه شويه من جوه ومش فيها اي اوبشن خااالص لكن بالنسبه لسعرها ولفئه الناس المطحونه عربيه حلوه وقطع غيارها عند اي فرن عيش وبتعريفه وعن تجربه مع واحد صاحبي موديل 85 بياكل بيها كميه مطبات وحفر المجاري بياخدها علي سرعات مش اقل من الغيار التالت ولا اشتكت وسحبها مش وحش مين قال كده ؟؟؟ الخلاصه بالنسبه لسعرها كويسه وعلي فكره العربيه دي كانت مع والدي وباعها وانا ف اعدادي وعمري ما سوقتها مع والدي خااالص بس سوقتها مع صاحبي ده وبالمناسبه والدي عمل بيها حدثه واحد بتاع نقل دخل والدي ف عمود نور وكان ماشي علي 90 تقريبا وكل اللي حصل كبوت واكصدام وخلاااااص دي لو عربيه من عربيات دلوقتي كانت اتقسمت نصين وياريت محدش يشوف عربيه دلوقتي لادا ولا فيات مخبوطه دلوقتي يقول عليها عربيات زباله لان العربيات دي اكيد البارومه وكلاها وبالتالي اي خبطه بتتبهدل انا شايف امبارح مرسيدس القديمه خااالص اللي هي بفانوس مدور دي عربيه موديل الخمسينات ولا الستينات مخبوطه متفرتكه ودي مرسيدس مش محتاجين نقيم امانها واداءها اصلااا ف وقت صناعتها بس المشكله ان العربيات دي زي ماقلت وكلاها البرومه فاي خبطه بتبهدلها ودي سنه الحياه لكل اجل كتاب

التعديل الأخير تم بواسطة ahmed el gendy ; 10-09-2012 الساعة 08:39 PM
قديم 06-10-2012, 12:47 PM
egkid egkid غير متواجد حالياً

egkid is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

يا راجل حرام عليك بقي اللادا تريحها ف المطبات دا اللادا تموت ف المطبات وحفر المجحاري كمان انا بصراحه شايف اللادا عربيه محترمه جداااا يعيبها انها ضيقه شويه من جوه ومش فيها اي اوبشن خااالص لكن بالنسبه لسعرها ولفئه الناس المطحونه عربيه حلوه وقطع غيارها عند اي فرن عيش وبتعريفه وعن تجربه مع واحد صاحبي موديل 85 بياكل بيها كميه مطبات وحفر المجاري بياخدها علي سرعات مش اقل من الغيار التالت ولا اشتكت وسحبها مش وحش مين قال كده ؟؟؟ الخلاصه بالنسبه لسعرها كويسه وعلي فكره العربيه دي كانت مع والدي وباعها وانا ف اعدادي وعمري ما سوقتها مع والدي خااالص بس سوقتها مع صاحبي ده وبالمناسبه والدي عمل بيها حدثه واحد بتاع نقل دخل والدي ف عمود نور وكان ماشي علي 90 تقريبا وكل اللي حصل كبوت واكصدام وخلاااااص دي لو عربيه من عربيات دلوقتي كانت اتقسمت نصين وياريت محدش يشوف عربيه دلوقتي لادا ولا فيات مخبوطه دلوقتي يقول عليها عربيات زباله لان العربيات دي اكيد البارومه وكلاها وبالتالي اي خبطه بتتبهدل انا شايف امبارح مرسيدس القديمه خااالص اللي هي بفانوس مدور دي عربيه موديل الخمسينات ولا الستينات مخبوطه متفرتكه ودي مرسيدس مش محتاجين نقيم امانها واداءها اصلااا ف وقت صناعتها بس المشكله ان العربيات دي زي ماقلت وكلاها البرومه فاي خبطه بتبهدلها ودي سنه الحياه لكل اجل كتاب
انا رايح اشوف لادا 1600 موديل 2004
وربنا يسهل