العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 22-05-2013, 04:10 PM
ابوشيماء ابوشيماء غير متواجد حالياً

ابوشيماء will become famous soon enoughابوشيماء will become famous soon enough
افتراضي اسعار قطع غيار اوكتافيا اللى اشتريتها امس

السلام عليكم انا معى عربية اوكتافيا a4 موديل 2003 استيراد الخارج معاقين انا شيريها من بورسعيد من سنة بس للاسف انا مغيرتش فيها حاجة امبارح قولت اعمل صيانة كاملة للعربية لانى لمبة تيل الفرام نورت فى التبلوة وكمان لمبة epc نورة اللى هى بتاعة حساس الفرام المهم اخدتها ورحت على مركزفى جسر السويس كشف عليها وقلى عايزة تيل فرامل وكمان حساس فرامل قولتة عايز اغير سيور وفلاتر بالمرة المهم انا اشتريت الجاحات دى اولا سير كاتينة +بلية كاتينة+سير دينامو+بلية دينامو دول لوحدهم اشتريتهم مع بعض ب700 جنية وكمان فلتر بزين 40 +فلترزيت 60+فلتر هواء60 +تيل فرامل بحساس 300 امامى+ حساس فرامل اصلى 140 جنية كل الحاجات دى اصلى المانى وانا شريهم من برة المركز وقلى الحاجة دى اصلى الحمد لله ركبت الحاجات دى وتغير زيت وكمان تزويد زيت بور وتنضيف البوابة بسبرى واسبرى عبصة وعلبة فوم للغسيل المتور وطقم بوجيهات 3 شمعة 90 وكمان 4.5 ك زيت شل 5000 تركيب الحاجات دى + غيار الزيت من عندهم ب600 اية رايكم الحاجات دى غالية ولا اية وكمان المصنعية غالية كويس ولا انضحك علية وشكرا
قديم 22-05-2013, 07:12 PM
ابوشيماء ابوشيماء غير متواجد حالياً

ابوشيماء will become famous soon enoughابوشيماء will become famous soon enough
افتراضي رد: اسعار قطع غيار اوكتافيا اللى اشتريتها امس

السلام عليكم مفيش حد رد علية الحاجات دى غالية ولا سعرها كويس وشكرا
قديم 22-05-2013, 09:15 PM
lordadel lordadel غير متواجد حالياً

lordadel is a glorious beacon of lightlordadel is a glorious beacon of lightlordadel is a glorious beacon of lightlordadel is a glorious beacon of lightlordadel is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوشيماء مشاهدة المشاركة

السلام عليكم مفيش حد رد علية الحاجات دى غالية ولا سعرها كويس وشكرا
اعتقد قطع الغيار غاليه حبتين بس المصنعيه كويسه
وربنا يبركلك فيها
قديم 23-05-2013, 03:07 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

الف الف شكر على الافادة تسلم ايدك

بالنسبة للمصنعيات هى غالية طبعاً وسعر جوز السيور والبلى حاسس انه غالى برضو غير كدة كله تمام وربنا يبارلك فيها يارب

اه صحيح انا جربت العربيه ديه مع واحد صاحبى كانت ناشفة اوى بس هو كان مهمل فيها فقولت يمكن مشاكل العفشه عندة ماثرة فقولت اسألك هو الموديل ده عفشته ناشفه كدة فعلاً ؟
ولو بشكل نسبى ممكن تقارنها بالباسات القديمة او الاوكتافيا اللى بعدها مثلاً ولا انشف ولا ايه علشان اللى انا ركبتها ديه كانت ناشفه جداً

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 23-05-2013, 07:10 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

الاسعار مناسبة إذا كانت كل القطع المانى وشركة اصلى وليست كوبى