العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 04-01-2012, 02:14 PM
pop3 pop3 غير متواجد حالياً

pop3 is on a distinguished road
افتراضي عايز أظبط الصوت

السلام عليكم ورحمة الله...

* عندي عربيه النترا 2011 وشيلت الكاسيت الأصلي وركبت دي في دي ‘اللي بينزل مع الكورولا " صيني طبعا" .

* مش مركب أي سمعات غير سماعتها الأصليه.

المشكله اللي عايز أحلها هي:

* الإكولايزر إللي في الكاسيت مش حلو فيا إما بيضخم الصوت زياده عن اللزوم يا إما كأني سامع نجوم إف إم وخصوصا في الصوت الواطي لأني مش بحب الصوت العالى في الكاسيت

* خايف أركب سماعات خلفيه لأني هضطر أخرم في الصاج و أغير الرف الخلفى و أفك الفبر بتاع القوايم و أنا عندي تاريخ مؤلم الحقيقه مع المواضيع دي في عربيتي السابقه

ناس إقتراحت عليا أركب جي إم 150 على سماعات العربيه الأصليه من غير ما أركب حاجه تانيه وآخرون إقترحوا جي إم 350 w .. و ناس تانيه قالت الصوت مش هيتظبط إلا لم تركب سماعات خمسميات بايونير خلفيه.

وأخوكم فكرته عن الحواديت دي زي فكرتي بوكالة ناسا بالظبط. .. فإنتم رأيكم أعمل أيه علشان آخد صوت مفصل على الواطي زي العالي؟؟
قديم 04-01-2012, 04:14 PM

افتراضي رد: عايز أظبط الصوت

هو ليه مفيش رد بعد 21 مشاهده؟؟
قديم 05-01-2012, 11:10 AM

,واضح ان الموضوع صعب بعد 69 مشاهده ومفيش رد؟؟؟
قديم 07-01-2012, 07:02 PM
الصورة الرمزية lol
lol lol غير متواجد حالياً
من انا؟: كبير اخصائية ال getz
التخصص العملى: مدير تجارى لموزع معتمد هيونداى
هواياتي: cars- speed - swimming -computer

lol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant future

الموضوع ولا صعب ولا حاجة بس للاسف دى امكانيات الجهاز اللى انت جايبه ومش هايظبط معاك الا بسماعات بايونير 400 او كينوود 500 ولازمهم جى ام فى اكتر من cross over

live for nothing
die for something
قديم 08-01-2012, 01:06 PM

شكرا لإهتمامك بالرد.. أنا ركبت أمبارح تويترات بايونير وزبطوا الأداء إلى حد بعيد لأن سماعات العربيه مكنش مديا أي إيحاء بإن في تجسيم للصوت أو تفصيل مجرد صوت فوكال طالع فقط والصوت دلوقتى بقى زي الصوت إللي بنسمعه في السيراتو بالظبط .. البيز مش قوى لكنه معقول و أنا مكتفي بكده على إعتبار إني مش عايز أخرم و أركب رف خلفي عليه سماعات رغم إني متفق معاك تماما إن لو في بايونير 500w ورا الصوت هيبقى أفضل و أفضل بس الحمد لله على كده..

مره تانيه أشكرك أخي الكريم لردك و إهتمامك