العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 27-09-2010, 01:08 AM
الصورة الرمزية ahmedraafat00
ahmedraafat00 ahmedraafat00 غير متواجد حالياً

ahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to behold
افتراضي رد: "ريحت" على عربية حد قبل كده؟

اه الفتره اللى فاتت ريحت اكتر من مره بس كل مره انا شايف انى مش غلطان
يعنى مثلا مره ماشى فى شارع ضيق و اتجاهين و سواق ميكرباص غبى داخل فى الحاره بتاعتى شويه انا عديت من جنبه براحه و على ما خلاص هعدى منه خالص اخر العربيه عندى حك فى اخر عبيته بس انا لقيت محصلش حاجه عنده وطبعا عندى كنت متاكد ان محصلش حاجه جيب برده هههه وسكتى انا كانت مفتوحه وسالكه و هوا سكته واقفه ومكعبله سيبته و مشيت و مكنش هيعرف يجيى ورايا انا مش بهرب من التصليح لا انا معملتش كده غير لما اتاكدت ان عربيته سليمه وهوا لو كان نزل كان هيشتم ويزعق على الفاضى وانا مليش فى التعامل مع العينه الزباله دى وبرده يعنى الدنيا هتطير فيها ايه لو تنيل على عينه وفضل فى حارته
المره التانيه مثلا : جاى من شارع رئيسى على شارع فرعى و الشارع الفرعى المفروض الركنه فى جنب واحد لا الناس راكنه فى الجنب التانى والشارع اساسا ضيق وكمان واحد بغل راكن عربيته عند الناصيه والجنب التانى اللى بيوازى ليه عربيه تانيه راكنه والشارع ضيق جدا وحضرتى المفروض ادخل من بينهم ده امتحان رخصه المرور ارحم المهم وانا داخل حكيت فيه و الصراحه قولت يستاهل بقى عشان ركن فى مكان زى ده
المره تالته والاخيره لحد دلوقتى : عادى كنت ماشى بالعربيه فى شارع ضيق وكالعاده الناس راكنه فى الجنبين وانا مركز اوى على بوظ الكبوت قدام عشان محكش فى حد وهوووووب طاااااخ لقيت المرايه اللى قدام شمال حكت فى عربيه نقل كبيرا راكنه واتكسرت وبرده لانقل متأسرتش وانا مشيت
سؤالى بقى هيحصل ايه بس لو الناس التزمت و شارع الركن فيه جنب واحد يبقى يتركن فيه جنب واحد ياعم اركن جنب تانى بس لو الشارع كبير ويسيع العربيات اللى ماشى لكن شارع ضيق جدا والناس بتركن صفين ملازم عربيتهم تتخبط
وسواق الميكروباص اللى هبيدخل على الحاره التانيه مه انها اتجاه معاكس وكده كده السكه بتاعته واقفه قدام مش فاهم يعنى استفاد ايه غير ان ربنا وعده بواحد زى حك فى عربيته
حاجه تحرق الدم
انا اسف يا جماعه لو كنت منفعل شويه بس انا اساسا وانا سايق ببقى مخنوق و مشدود و اى حركه غلط بتنرفزنى والصراحه وانا بحكى المواقف بتاعتى اندمجت وحسيت انى فى العربيه وفى الشارع

قديم 27-09-2010, 01:02 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedraafat00 مشاهدة المشاركة

اه الفتره اللى فاتت ريحت اكتر من مره بس كل مره انا شايف انى مش غلطان
يعنى مثلا مره ماشى فى شارع ضيق و اتجاهين و سواق ميكرباص غبى داخل فى الحاره بتاعتى شويه انا عديت من جنبه براحه و على ما خلاص هعدى منه خالص اخر العربيه عندى حك فى اخر عبيته بس انا لقيت محصلش حاجه عنده وطبعا عندى كنت متاكد ان محصلش حاجه جيب برده هههه وسكتى انا كانت مفتوحه وسالكه و هوا سكته واقفه ومكعبله سيبته و مشيت و مكنش هيعرف يجيى ورايا انا مش بهرب من التصليح لا انا معملتش كده غير لما اتاكدت ان عربيته سليمه وهوا لو كان نزل كان هيشتم ويزعق على الفاضى وانا مليش فى التعامل مع العينه الزباله دى وبرده يعنى الدنيا هتطير فيها ايه لو تنيل على عينه وفضل فى حارته
المره التانيه مثلا : جاى من شارع رئيسى على شارع فرعى و الشارع الفرعى المفروض الركنه فى جنب واحد لا الناس راكنه فى الجنب التانى والشارع اساسا ضيق وكمان واحد بغل راكن عربيته عند الناصيه والجنب التانى اللى بيوازى ليه عربيه تانيه راكنه والشارع ضيق جدا وحضرتى المفروض ادخل من بينهم ده امتحان رخصه المرور ارحم المهم وانا داخل حكيت فيه و الصراحه قولت يستاهل بقى عشان ركن فى مكان زى ده
المره تالته والاخيره لحد دلوقتى : عادى كنت ماشى بالعربيه فى شارع ضيق وكالعاده الناس راكنه فى الجنبين وانا مركز اوى على بوظ الكبوت قدام عشان محكش فى حد وهوووووب طاااااخ لقيت المرايه اللى قدام شمال حكت فى عربيه نقل كبيرا راكنه واتكسرت وبرده لانقل متأسرتش وانا مشيت
سؤالى بقى هيحصل ايه بس لو الناس التزمت و شارع الركن فيه جنب واحد يبقى يتركن فيه جنب واحد ياعم اركن جنب تانى بس لو الشارع كبير ويسيع العربيات اللى ماشى لكن شارع ضيق جدا والناس بتركن صفين ملازم عربيتهم تتخبط
وسواق الميكروباص اللى هبيدخل على الحاره التانيه مه انها اتجاه معاكس وكده كده السكه بتاعته واقفه قدام مش فاهم يعنى استفاد ايه غير ان ربنا وعده بواحد زى حك فى عربيته
حاجه تحرق الدم
انا اسف يا جماعه لو كنت منفعل شويه بس انا اساسا وانا سايق ببقى مخنوق و مشدود و اى حركه غلط بتنرفزنى والصراحه وانا بحكى المواقف بتاعتى اندمجت وحسيت انى فى العربيه وفى الشارع
قلبى معاك والله يا أبو حميد, وخاصة فى موضوع الميكروباصات ده, وتلاقى السواق ماشى عمال ياخد غرز ضيقة من قدامك, والحارة بتاعته تقف لازم يكسر عليك, والا ميبقاش سواق ميكروباص, بس كبر دماغك, أنا بمشى فى الزحمة وأنا عمال أحلم وأسرح, واللى عايز يكسر براحته يعمل اللى هو عايزه لغاية مالشارع يتفتح وبعدها زووووووووووووووو, بطلع اللى أتعمل فيا على باقى خلق الله.

والركن فى الشوارع الضيقة ده موال محتاج موضوع لوحده, الشارع اللى بركن فيه فى مدينة نصر الناس بتركن فيه موازى من ناحية وعمودى من ناحية تانية, تلاقى واحد راكن عمودى وسايب بين العربية بتاعته والرصيف مسافة متر ولا حاجة, وتعدى من جنبها وأنت وحظك بقى, وأكتشفت بعد كده أنهم بيعملوا الحركة دى علشان محدش يركن صف تانى عليهم.

ولا الناس اللى بتركن موازى وتلاقى عربية الباشا مجنحة نص متر لبرا, وفشارع حارة واحدة, ولا تلاقيه كاسر العجل لبرا على الأخر, طب كسل يرجعه لمكانه يعنى.

وحاجة تانية, تيجى تدور على ركنة, تلاقى الناس راكنة بطريقة غريبة جدا, وكل واحد راكن بمزاجه, وتلاقى الناس سايبة متر بينها وبين العربية اللى قدامها واللى وراها, ويضيعوا شارع سعته 50 عربية فى الركنة مثلا على 30 عربية.

بس الجيب مساعداك يامعلم, أى حد يضايقك تقوم داخل فى أكصدام عربيته, ربنا يحفظهالك.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 01-10-2010, 01:19 AM
mohamedkamel8677 mohamedkamel8677 غير متواجد حالياً
من انا؟: ana da2mn barkb vw tdi
التخصص العملى: free
هواياتي: cars

mohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the rough

ana shayf en el-ta2men 3ala el3rabya addal she2 3ashan lo khabt 7ad la enta tedf3 wala hoa yedfa3 lakn elta2men beta3k yesl7 3arabyt ele enta khabato
قديم 01-10-2010, 01:35 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

انت فكرتنى بموقف رخم اوى حصلى ..

مرة كنت بركن فى حته واتنين اصحابى واقفينلى تحت وكانوا بيهزروا معايا واحد يقولى تعالى والتانى يقولى هوووووووب (كنا بنتريق على بتوع النقل هههههه) وبعدين اتخنقت منهم بصيت ورايا مشفتش حاجة قمت كابس بنزييييييين ..

اتارى كان فى واحد ابن حلال حاطط موتوسيكل صينى صغير اوى شبه الفسبا بس على صغير (حط الموتوسيكل وانا بركن ومشفتوش) وقمت مريح ع الموتوسيكل ووقع على جنبه ودراع الفرامل اتكسر ...

وصاحبة كانه نفسه يتشاكل قلتله خد تمنه قعد يهلل ويقولى خد المكنه وهات تمنها ..

احايل فيه بالذوق .. مفيش ..

قلتله طب بينا ع القسم وخد حقك من هناك .. فام ساحب ناعم واديتله عشرين جنية تمن الدراع والتركيب ورحت معاه وركبه وبس ..

منهم لله اصحابى .. هههههههههه
قديم 04-10-2010, 11:45 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

امال الخبطة اللى فى الصورة منك ولا مش منك لومنك يبقى حرام انك تمشى لو مش منك زى مابتقول والأضرار بسيطة يبقى خلاص عادى ومن كلامك شكلك راجل محترم .