العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 09-09-2010, 10:27 PM
aboelesaad
Guest

للاهمية رد: "ريحت" على عربية حد قبل كده؟

والله موضوع جديد وحيوي جدا لان في شوارعنا الحوة بيحصل والله العجب

انا حصلي الموضوع ده اكتر من مره وموعود ولله الحمد بس الحمد لله كلها خربشه بسيطه
مش زي تريحت الصوره هههههههههههههههه

اول مره ماشي في اامن الله و مدي اشاره شمال عشان هلف شمال تكسي محترم عليت في دماغه يدوس و يعديني و يلف قبلي

انا شوفته بيقرص علي العربيه بصراحه مدتلوش فرصه واتكيت بنزين حبه لان لو حصل حاجه هوا الي غلطان

والطريق ضيق فجت عجله قدامه فجه يبعد عنها راح جنح عليا جامد فروحت مفرمل وهوا طلع فوق الرصيف
نزلنا انا بكل هدوء بصيت علي عربيتي ولا اكنه موجود فضل يجعجع وسبته و مشيت
ده اسلوبي علي فكره مبحبش الجعجعه في الشوارع بكل هدوء ولا بعبره

مره تانيه وانا بركن يدوب لمست عربيه سالت الدكاكين قالولي بيشتري حاجه الراجل جه شافها فضحك بقوله لو حضرتك عايز حاجه انا تحت امر حضرتك سلم عليا ومشاني الزوق برضو بينفع بدل ما يعدي عليا دعوه بغيابي

وحصلت مره بشارع البحر عندنا
تاكسي قدامي وقف مره واحده لان واحد ظريف حب يعدي ففرملت فجاه نقل ورايا مشفنيش
حسيت انه هيلبس فيا فهميت بس بالعربيه الحمد لله ا دت الي خربشه بالشنطه

ومره تانيه بعربيه نقل كبيره بالاسكندريه
مخدش باله بيا تقريبا انا فار مثلا بالنسباله

ريح عليا خربشه برضو بس بنزل اطمن و بكل هدوء امشي
بس برضو لا قدر الله لو اتخبطت هعمل اي
قدر الله و ماشاء فعل

كلو خير

وربنا يسلمها مع الجميع

تقبل تحياتي

قديم 09-09-2010, 11:00 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: "ريحت" على عربية حد قبل كده؟

عن نفسي محصلش معايا الموقف ده غير مره واحده بس ايام ما كنت لسه جايب ال 128 وكنت لسه بيبي في السواقه

اول مشوار طلعت بيها عند خالي وركنتها وكان في فراح فمعرفتش اخرج بوش العربية من الشارع فقولت ارجع بظهري

المهم قعدت ارجع ولقيت حاجه حاشره العربية وانا عمال ادوس بنزين والعربية مش راضية ترجع

اتريني خابط 128 لسه كانت مروشه وصاحبها عمال بيصوت جواها من اللي بعمله فيها

المهم جت سليمه طبقتله الجنب بتاع التنك كله

بس طلع راجل زوق ومرضاش ياخد عوض
قديم 10-09-2010, 07:57 PM
SuccessCre8or SuccessCre8or غير متواجد حالياً

SuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to all

انا اول مرة اريح فيها على عربية كنت بركن موازي ... و كانت عربية فورد فوكاس لسة ماشية بالنمر التجارية

:D
قديم 10-09-2010, 10:43 PM
الصورة الرمزية فادي مكرم
فادي مكرم فادي مكرم غير متواجد حالياً
من انا؟: Fady Makram
التخصص العملى: Mechatronics Engineering
هواياتي: Mechanics , Robotics

فادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

عن نفسي محصلش معايا الموقف ده غير مره واحده بس ايام ما كنت لسه جايب ال 128 وكنت لسه بيبي في السواقه

اول مشوار طلعت بيها عند خالي وركنتها وكان في فراح فمعرفتش اخرج بوش العربية من الشارع فقولت ارجع بظهري

المهم قعدت ارجع ولقيت حاجه حاشره العربية وانا عمال ادوس بنزين والعربية مش راضية ترجع

اتريني خابط 128 لسه كانت مروشه وصاحبها عمال بيصوت جواها من اللي بعمله فيها

المهم جت سليمه طبقتله الجنب بتاع التنك كله

بس طلع راجل زوق ومرضاش ياخد عوض
ههههههههههههههههه انت مشكلة

انا ريحت وانا بركن كنت رايح عزاء وانا ركنت خلاص بس بستأذن من صاحب المحل عشان اسيب العربية وانا مطمن , وبقوله نص ساعه وهمشي , قاللي طب ماشى بس ارجع ورا قلتله ورا فيين مفيهاش ورا " كنت فاكره بيهزر " وراح شاخط فيا ياعم انت مريح عـ اللي قدامك ومن الشخطة العربية رجعت لوحدها.....
بس بتفرق من عربية لعربية مثلا انا الاكصدام كاوتش فلو ريحت على حد مش هضرة ولا هتضر زى لو كان اكصدام معدن او فيبر

أسألكم الدعاء لوالدي بالرحمة

It's Nice to be Important but, It's More Important to be Nice

قديم 11-09-2010, 01:51 AM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

انا لسه حاصل معايه الموضوع ده من كام يوم كونت بركن العربيه بتاعتى فى الجراج و كانت الحمد لله عربيه بابا هى الى كانت ورايه يعنى مريحتش على حد غريب لكن عربيتى انا الى ظهر عليها التريح يعنى الاكصدام الخلفى اطبق شويه لكن مش باين اوى الحمد لله ودى اول مره تحصل معايه لانى كونت مستعجل شويه فارجعت من غير ما اشوف المرايه لحد ما سمعت صوت دب عرفت انى وصلت وان شاء الله متحصلش تانى

كريم على