العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 21-09-2011, 03:01 AM
shehataeltahan shehataeltahan غير متواجد حالياً

shehataeltahan is on a distinguished road
افتراضي رد: عملاء بروتون يتقدمون بشكوى ضد "عز العرب

قديم 11-10-2011, 10:54 AM
zicooo2010 zicooo2010 غير متواجد حالياً

zicooo2010 will become famous soon enough

قديم 11-10-2011, 02:37 PM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future

كل التحيه لملاك بروتون الى اخدو خطوة ايجابية لمحاربة الجشع و الاستغلال
و مش معنى ان اسعار توكيلات تانية غاليه ان ملاك بروتون يرضو بحالهم
المفروض على كل واحد فينا انه ميكنش سلبى و اصحاب بروتون هم اصحاب المشكله و المتضررين فالواجب عليهم انهم يحاربه الاستغلال ده بكل الطرق الى يقدرو عليها و الناس اهم مسكتوش و لهم كل التحيه
ملحوظة : انا كان نفسى اشترى ساجا و فعلا كنت خلاص بس تراجعت بسبب الوضع الى فيه ملاك بروتون و الى احنا شايفينه على المنتدى و افتكر ان قرار عدم الشراء دا كان الرد الايجابى من ناحيتى على وضع التوكيل بمقاطعه الشراء حتى يصحح التوكيل اوضاعه و يغير الصورة السيئه الى احنا واخدينها عنه و افتكر لو كل الناس عملت كدة اكيد الوضع ده هيتغير غصب عنهم
و بعدين انا بس كل الى مزعلنى ان بروتون العربية الوحيده فى مصر الى بينتجها بلد مسلم و غلاء قطع الغيار ظالم العربيه دى جدا و مش مدى فرصه للناس تشتريها

تمنياتى للجميع بالتوفيق و ان شاء الله الى انتو بتعملوة ده يجيب نتيجة و نشوف بروتون لها وكيل جديد محترم

سبحان الله و بحمدة
سبحان الله العظيم

قديم 02-01-2012, 02:18 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

أنا مش عارف ليه يا أ.صلاح حضرتك زعلان آآه إنتا ضميرك بيوجب عليك طرح وجهة نظرك إذا رئيت ظلم بيقع على طرف من طرف آخر.
لاكن عايز أقولك على حاجة في كل ردودك إنتا ماوضحتش أو قطعت أو نفيت تهمت عدم توافر من مخزون قطع الغيار يالتوكيل.
وعموما وبعد متابعة قسم البروتون في المنتدى وبردو الإستماع لآراء الملاك الراضي منهم والرافض
أنا لسة شايف البروتون شركة جميلة وعربياتها تحفة بفكر جديا في إستبدال عربيتي حاليا حتى مع إرتفاع أسعار بعض القطع.
(الوكيل لا يعيب عربية منتشرة لأني ممكن ماأروحلوش تاني خالص بعد إنتهاء الضمان, والحمد لله الي عايز يتصرف بيتصرف)
ممكن معاك ماتفرقشي لاكن مع مالك تاني تفرق من حق هذا المالك أن يشتكي وإذا كان مظلوم الشركة الأم أو جهاز حماية المستهلك هيجيبله حقه وإذا كان ظالم أو مفتري ماحدش هيرد على الشكوى.
ومن حقه برضوا على فكرة إنه يجمع المظاليم أو الي شايفين نفسهم مظاليم لمحاولة التأثير الأسرع أ, كنوع من الحنكة في الوصول لحقه الي بيعتبره ضايع دا لا يؤثر على التوكيل في شيء إطلاقا.