العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 14-01-2011, 01:36 PM
الصورة الرمزية mostafaelfayed
mostafaelfayed mostafaelfayed غير متواجد حالياً
من انا؟: مصطفى الفايد
التخصص العملى: مرشد سياحي
هواياتي: الألكترونيات و السفر

mostafaelfayed is on a distinguished road
للاهمية hyundai getz 2011 manual

أنا جبت هيونداى جيتز 2011 و الحمدلله السياره كويسة و انا كنت محتار بينها و بين الأفيو و بصراحه الحمدلله اني مجبتش افيو أما لو حد عندو سؤال بخصوص السياره عن تجربتي لمدة 3 شهور يسأل و لو عارف هجاوبه !
أما بالنسبالي في سؤال و أرجو الرد بعد أذنكم هل يمكن تركيب فرامل abs عندي ولا لأ لأن لاحظت في العداد في علامة ال abs مع العلم اني عارف اوبشنز العربية و عارف ان الفرامل فيها عادية مش abs
ارجو الرد و الإفادة و شكرا
قديم 14-01-2011, 02:52 PM

افتراضي رد: hyundai getz 2011 manual

a dh mafeesh ay 7d beyrod leeeeeeeeeh ? :D
shofo el site dh fe kol el accessories bta3t el getz bs el moshkila eni msh 3aref ageeb el 7agat de mn feen fe masr

http://hyundai-getz.sgpetch.co.uk/pa...s/best_sellers
قديم 14-01-2011, 02:58 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafaelfayed مشاهدة المشاركة

أنا جبت هيونداى جيتز 2011 و الحمدلله السياره كويسة و انا كنت محتار بينها و بين الأفيو و بصراحه الحمدلله اني مجبتش افيو أما لو حد عندو سؤال بخصوص السياره عن تجربتي لمدة 3 شهور يسأل و لو عارف هجاوبه !
أما بالنسبالي في سؤال و أرجو الرد بعد أذنكم هل يمكن تركيب فرامل abs عندي ولا لأ لأن لاحظت في العداد في علامة ال abs مع العلم اني عارف اوبشنز العربية و عارف ان الفرامل فيها عادية مش abs
ارجو الرد و الإفادة و شكرا
الف الف مبروك ربنا يباركلك فيها ويديك خيرها ويكفيك شرها

مافيش حاجة مش ممكنة بس هل حتبقى بنفس الجودة وفين فى مصر المكان فبالتالى حتبقى صعبة جدا واحتمال التلف السريع كبير

وبالنسبة للعادادات بتبقى استنادر للعربية فى كل مكاتن فى العالم لان العدادات بتتصنع فى مصنع واحد فعاوز ABS بيزود دائرنها وكذلك ايرباج وباقى الامكانيات
قديم 14-01-2011, 03:03 PM

ياااااااااااارب استرها .... شكرا على الرد و الله يبارك فيك .. بس نفسي حد يقوللي بس لو هعملها اعملها فين و طبعا تكون جيدة و بعدين طبعا جاية من غير نور شبورة عاوز اركبلها بس بصراحة قلقان لأني بحب أسيب الحاجه على أصلها قدر الإمكان خاصة ان في ناس بيفتو كتير لحد ما يبوظو العربيات
قديم 14-01-2011, 03:37 PM
ahmed-casper ahmed-casper غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed yousri

ahmed-casper will become famous soon enoughahmed-casper will become famous soon enough

الف الف مبروك انا برضه معايا جيتز ٢٠١٠ ربنا يباركلك فيها و هى عربيه جميله و زى مقال الاستاذ بدر مفيش حاجه مستحيله و ممكن تركب abs‏ بس بصراحه مش عارف فين و يتكلف كام بس مفيش حد فى مصر بيعرف يعمل abs ‎زى اللى بينزل بالعربيه و بالنسبه للمبه فى التابلوه دى بتاعه العربيه و هى بره اصلا لأن استاذ غبور زى ماهو دايما معودنا بيشيل كل حاجه مهمه فى العربيه . يعنى الجيتز بره بتنزل ب abs ‎و airbages ‎‏ و مساحه خلفيه و شبوره ورا و فانوس stop ‎‏ انما لما جت مصر الحاجات دى وقعت فى الطريق