العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 28-05-2012, 06:41 PM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رجاء توضيح رأيكم في توكيل الامل خصوصا في حل المشاكل الفنية

يامسهل والمشكلة تتحل ,كما تمنى من الأخوة المتخصصين والباشمهندسين فى المنتدى ان يحاولوا البحث فى هذه المشكلة التى يعانى منها الكثير

قديم 30-05-2012, 11:06 AM
khggk74 khggk74 غير متواجد حالياً

khggk74 is on a distinguished road

انا عندى نفس المشكلة
بس بلاحظ لاحظت ان وانا ماشى وهدت مثلا عشان مطب وحبيت اجيب الاول من غير ما يعض لازم العربية تقف تقريبا وفى الحالة دى بنقل الاول بسهولة .
بس لو العربية كانت اصلا واقفة وببتدى الحركة مبيكنش فى عضه .المشكلة بتظهر لما اكون ماشى وهديت خالص وحبيت اجيب الاول
قديم 30-05-2012, 11:59 AM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khggk74 مشاهدة المشاركة

انا عندى نفس المشكلة
بس بلاحظ لاحظت ان وانا ماشى وهدت مثلا عشان مطب وحبيت اجيب الاول من غير ما يعض لازم العربية تقف تقريبا وفى الحالة دى بنقل الاول بسهولة .
بس لو العربية كانت اصلا واقفة وببتدى الحركة مبيكنش فى عضه .المشكلة بتظهر لما اكون ماشى وهديت خالص وحبيت اجيب الاول

انا هقولك على حاجه كده بخصوص الموضوع ده ويارب تفيدك
الموضع ده كان بيحصل معايا وسألت واحد ميكانيكى ( بس بيفهم وانا اعرفه من زمان ) وقولتله على الموضوع ده قالى ان الغيار الاول مصصم اصلا علشان يقوم بتحريك السياره من السكون ( يعنى فى الطلعه الاولانيه وكده ) وانه لما بتكون العربيه ماشيه ولو على سرعات منخفضه بيكون من الصعب تعشيق الغيار الاول ومن الافضل تعشيق التانى ( طالما العربيه ماشيه ) .
قديم 31-05-2012, 11:25 AM
khggk74 khggk74 غير متواجد حالياً

khggk74 is on a distinguished road

شكرا لرد حضرتك
بس لو كلام حضرتك صح يبقى العربية مفهاش مشكلة والموضوع ده فى كل العربيات
مع انى اعتقد ان المفروض ميكنش فى مشكلة انى اجيب الاول لما اهدى ويجى مستريح ومن غير عضه
وحتى ولو مش مفضل
قديم 31-05-2012, 12:19 PM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of

يا جماعة موضوع تجيب الاول ده والعربية ماشية انا شايف انه غلط ومالوش اى لازمة والعربية موتورها قوى اصلا
انا بانزل على سرعة 50 ك/س وباطلع على 120 ك/س تانى على الخامس طول ما انا سايق بدون اى مشاكل يبقى ازاى اجيب الاول والعربية ماشية انسوا نظام العربيات ال 124 فيات بتاع زمان ده
انا طول ما العربية ماشية باديها غيار التانى على طول