العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > الصينى العام

الصينى العام الصين هى احدث صانعى السيارات فى العالم حيث بدأت فعلياً فى عام 1998 الا ان تعداد الصين والنمو الاقتصادى السريع جعل من الصين واحدة من اكبر الاسواق العالمية مما جعل الشركات العالمية تتهافت على تصنيع سياراتها فى الصين بينما تسعى الصين لغزو العالم بمنتجاتها المحلية اهم الشركات : هايما - ليفان - فاو - جاك - شانا بينى - شيرى و اسبيرانزا - جيلى - ايديا Zotye - FOTON - CHERY - Brilliance - Great Wall - Geely - FAW - Lifan - BYD - SPERANZA

قديم 06-01-2012, 03:47 AM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future
افتراضي رد: حقيقه السياره اكسبلوجن

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed2077 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا عارف ان ديه اخر مشاركة ليا هنا وبصراحه احب اودع كل الناس اللى انا عرفتهم هنا
وبجد انا خدت درس هفضل فاكروا طول حياتى عن المنتدى هنا مالوش امان يعنى ايه ابقى انا اللى شايل المنتدى وليا اكبر شعبية فى المنتدى وفى يوم وليله ادى للعضو اللى كان شايلنى ده ايقاف يعنى ايه

اللى حصل ده المسمى الوحيد له يعنى (قلة اصل) اه والله قلة اصل
وعدم اعترف بالجميل

وبجد المنتدى مايستهلش مش ان الواحد يحط فيه موضوع لا انه يتحط فيه كلمة واحده والله ما يستاهل
علشان بعد كده فى يوم وليله اخد ايقاف

طيب على ايه ياريت ايقاف من دلوقت على شان كده كده هى ديه اخرتها

وياريت يتم حذف كل مواضيعى بعد اذنكم
حتى المشاركات بعد اذنكم احذفوها
الا
الموضوع ده لوفيه بعض من الشجاعه
بس انا عارف نص ساعه وكله هيتمسح
على العموم معدتش تفرق
ده كان شر وربنا خلصنى منه

وفعلا اللى اعطى لكورسير ايقاف ده
احب اقوله
حسبى الله ونعم الوكيل فيك
وربنا ما يبارك فيك

واعلم ان ربنا مش هيسيبك وان الدنيا مش دايمه لحد
وخلى المنتدى ينفعك

وان فعلا اللى بينفع الناس والاصحاب وانا عرفت ناس كتير هنا بجد كانوا اكتر من اخواتى كلهم
واحب اقولهم بجد هتوحشونى اوى

وياريت تبلغوا سلامى لدكتور بولبولان لو رجع تانى المنتدى
وقلوالوا كان فيه واحد نفسوا يسلم عليك

و
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخوكم الصغير

سيد
استنى يا راجل يا طيب هدى اعصابك , واضح من كلامك انك راجل مهذب ومحترم وانك زعلان وواخد على خاطرك حبتين وده اللى خلاك تغضب وعايز تسبنا .....والحقيقه ان ده قرار مايتناسبشى ابدا مع ادبك وزوقك العالى , لان مدى احترام البنى ادم ما بيكونشى بس بانه مابيغلطشى فى حد وبس الاهم من كده انه يكون بيتحمل غلط الغير فيه ويصبر عليه بل ويرد على الغلط بالاحسان ولو انت صممت على الدعا على اللى غلط فيك وصممت تسيبنا يبقى ده رد فعل لايتناسب مع مستواك الاخلاقى وزوقك الرفيع ............ ريح ضهرك على الكرس كده ورجع راسك لورا وبص لفوق وافتكر ايام حلوه عشتها فى المنتدى ومع اعضائه وعاوز تضيعها بكل سهوله . لازم تستمر وان صمموا على ايقافك ابدا من تانى وما تهربش لان ما يهربشى الا اللى بيعمل الغلط ...عشان كده لازم تستمر واللى بيعمل الغلط هو اللى لازم هيمشى وتنتهى ايامه وزى مانت قولت ما بدومشى لحد .
قديم 16-02-2012, 03:47 PM
conwaydiver conwaydiver غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان متعلو ومتواضع اكرخ الاقنعة المزيفة والكذب
التخصص العملى: معلم
هواياتي: الغطس/السيارات/السفر و الرحلات

conwaydiver has a spectacular aura aboutconwaydiver has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mms مشاهدة المشاركة

استنى يا راجل يا طيب هدى اعصابك , واضح من كلامك انك راجل مهذب ومحترم وانك زعلان وواخد على خاطرك حبتين وده اللى خلاك تغضب وعايز تسبنا .....والحقيقه ان ده قرار مايتناسبشى ابدا مع ادبك وزوقك العالى , لان مدى احترام البنى ادم ما بيكونشى بس بانه مابيغلطشى فى حد وبس الاهم من كده انه يكون بيتحمل غلط الغير فيه ويصبر عليه بل ويرد على الغلط بالاحسان ولو انت صممت على الدعا على اللى غلط فيك وصممت تسيبنا يبقى ده رد فعل لايتناسب مع مستواك الاخلاقى وزوقك الرفيع ............ ريح ضهرك على الكرس كده ورجع راسك لورا وبص لفوق وافتكر ايام حلوه عشتها فى المنتدى ومع اعضائه وعاوز تضيعها بكل سهوله . لازم تستمر وان صمموا على ايقافك ابدا من تانى وما تهربش لان ما يهربشى الا اللى بيعمل الغلط ...عشان كده لازم تستمر واللى بيعمل الغلط هو اللى لازم هيمشى وتنتهى ايامه وزى مانت قولت ما بدومشى لحد .
والله يا استاذ كلامك ده عين العقل وجميل قوي ربنا يكملك بعقلك
لو في فرصه اسألك في حاجه؟
wael_hegazi2000@yahoo.com
قديم 04-03-2012, 09:27 PM
الصورة الرمزية ميزو2008
ميزو2008 ميزو2008 غير متواجد حالياً

ميزو2008 is on a distinguished road

السلام عليكم اخواني الكرام ليتكم تساعدوني في قراري اريد شراء السيارة اكس بلوجن والذي اعجبني فيها انها عاليةوموتورها متسوبشي وبعض الاشياء الاخري قرأتها عنها فيها مميزات كثيرة
لكني قرأت كذلك عن سوء وكيلها وبعض العيوب
اشكر لكم حسن تعاونكم
قديم 09-08-2012, 01:00 PM
الصورة الرمزية pido
pido pido غير متواجد حالياً

pido is on a distinguished road

والله يا جميل انا معايا اكسبولجن 2009 ولحد دلوقتي بفضل الله مغيرتش فيها حاجه وشغاله زي الفل واجمل ما فيها انها عاليه وبجيب بيها 140 بكل سهوله
اشتري العربيه وانتا مستريح وخصوصا ان سعرها كويس جدا