العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

موضوع مغلق

قديم 16-12-2011, 02:44 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حور العين للنساء؟؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mar mar مشاهدة المشاركة

يا جماعه انتم ليه خدتوها بالمنظور ده انه مسيحي وبيدخل في حاجه في الدين الاسلام وانه مش من حقه يسال وقلبتوها حرب او مناظره بين الدين الاسلامي والمسيحي
مش ممكن يكون مسلم ومش فاهم دينوا كويس زي معظم الشباب ليه حاولتوا تقلبوا عليه وعمالين تتريقوا وبتحطوا نفسكم في مواقف وحشه واللي يقول انا هروح اتنصر يا جماعه ياريت يبقي من غير تجريح في اللي قدامكم والله جايز يبقي مسلم ومش فاهم دينوا او واحد تايه ومش عارف يمشي تبع مين
ليه عملنا هجوم وتريقه ليه مش جوبنا علي السؤال برفق ولين ولو كنت فظا غليظ القلب لتفرقوا من حولك
لازم تبقي باسلوب هادي وخلي من التريقه ومناقشه في حدود السؤال بلاش نقارن او ندخل في جدل يؤدي في النهايه الي غضب اي من الطرفين

ومش هنكر انا مكنتش عارفه معظم المعلومات دي يعني في احتماليه انه يكون مسلم ومش فاهم

شكرا على ردك الكريم. فعلا إنسانة محترمة وحوارك عاقل. الهدف الأساسى يا أختى مش مشاركتى هى الأتى.
بدا مجموعة من الأخوة موضوع يهاجم المسيحية. فتعرضت للرد. وبدأت وعلى مدار شهر كامل أرد على عدد كبير من الأخوة. ويشهدون أنى لم أقل كلمة واحدة مسيئة وإلا فليتفضوا بطرحها وأن على إستعداد للإعتذار عنها. كثير من الأخوة المسلمين يعتبرون أن مهاجمة المسيحية هو أمر لا يجب أن يقابله المسيحى بوضع تسأولات مشابه عن الإسلام.

الأمر يشبه بأن تضع صباعى تحت ضروسكم وتضغطون ولا تريدوننى أن اشتكى وعندما أفعل المثل وتشربون من نفس الكأس تصيحون وتزمجرون وتعترضون. لماذا تريدون من المسيحى أن يتحمل إساءتكم للديانة المسيحية بشكل علنى كل يوم ولا تريدون المسيحى أن يرد أو يتعرض للدين الإسلامى ولو حتى بكلمة. ما لا ترضوه لانفسكم أرجو أن لا ترضوه لغيركم... هكذا هو العدل....

شكرا مرة أخرى لتفتح عقلك وسعة صدرك.
قديم 16-12-2011, 03:01 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حور العين للنساء؟؟؟؟؟

استاذ سام اذا كان موضوعك ده رداً على موضوع سابق فكان اولى انه يكون فى سياقة ( فى نفس الموضوع الاول)
لكن فتح اكثر من موضوع على اثر نقاش فى موضوع اخر مربك ادارياً من اكثر من جانب

والاخطر هو انة بهذه الطرح وهذه الاسلوب يعطى فرصة لمشاركات تخترق قدسية ومكانة ما نتحدث عنه ( الاديان عموماً للبشر) وبالتالى قد نسىء لاتباعة ( الغير مهتمين بتلك الجدليات ) اشد اسائه

وهو ما قد يدفع الإدارة لتشديد اجرائتها فى تطبيق قوانين المنتدى التى تقضى بحذف اى مواد تحتوى على اسائة لاى عرقية او دين بل واى مقارنة ايضاً

وعليه فانا ارى ( وانا بتكلم من الناحية الادارية والتنظيمية البحتة) و (بدون الاخلال بكامل حق الادارة فى اتخاذ ما تراه مناسباً )
وجوب دمج الموضوعات ذات الصلة فى موضوع واحد
مع التنوية للاعضاء بان الإدارة فى صدد تقرير مصير ((مجموع)) الموضوعات تلك وكل ما لة صلة بنصوص قوانين المنتدى المشار اليها سلفاً

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

موضوع مغلق