العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 27-03-2011, 10:48 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بالهنه والشفا الى الشعب

لولا الاخوان في موقعة الجمل اللي كان حيحصل بكل بساطة انهم كانوا حيفضوا الميدان و تاني يوم الصبح حتلاقي عمال النظافة بيمسحوا الميدان و فيه نص مليون عسكري جواه و محدش يقدر يقرب للميدان من كترهم و البلطجيه اللي كانت حتقفل كل الشوارع المؤدية له - و ده اللي كان حاصل فعلا و اللا نسينا؟؟؟

ثانيا انا اعترض مع استاذ وليد - لان البرادعي هو من خالقي الموجه و عمره ما ركبها
عمرو موسى اللي ركب الموجه و انا لا احترمه بالمره لهذا
الاحزاب الصورية كلها ركبت الموجه من وفد و تجمع و ناصري و خلافه
ايمن نور من 5 سنوات اول واحد رمى طوبة في البركة الراكده و الامواج الناجمه عن الحجر دي شكلت موجه اكبر تمثلت في الجبهة الوطنية للتغيير اللي اختاروا البرادعي ان يمثلها و وافق بعد ما عرضوا المنصب على العديد من الشخصيات الشعبية و رفضوا تماما منهم عمرو موسى للاسف
من سنتين و البرادعي بيطالب بالتغيير و اتعرض للعديد من الاذى بسبب موقفه و ييجي شوية ناس بيسمعوا لسه للتليفيزيون المصري يقولوا ان البرادعي ركب الموجه
قديم 27-03-2011, 11:36 PM
walidelwahsh
Guest

للاهمية رد: بالهنه والشفا الى الشعب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

لولا الاخوان في موقعة الجمل اللي كان حيحصل بكل بساطة انهم كانوا حيفضوا الميدان و تاني يوم الصبح حتلاقي عمال النظافة بيمسحوا الميدان و فيه نص مليون عسكري جواه و محدش يقدر يقرب للميدان من كترهم و البلطجيه اللي كانت حتقفل كل الشوارع المؤدية له - و ده اللي كان حاصل فعلا و اللا نسينا؟؟؟

ثانيا انا اعترض مع استاذ وليد - لان البرادعي هو من خالقي الموجه و عمره ما ركبها
عمرو موسى اللي ركب الموجه و انا لا احترمه بالمره لهذا
الاحزاب الصورية كلها ركبت الموجه من وفد و تجمع و ناصري و خلافه
ايمن نور من 5 سنوات اول واحد رمى طوبة في البركة الراكده و الامواج الناجمه عن الحجر دي شكلت موجه اكبر تمثلت في الجبهة الوطنية للتغيير اللي اختاروا البرادعي ان يمثلها و وافق بعد ما عرضوا المنصب على العديد من الشخصيات الشعبية و رفضوا تماما منهم عمرو موسى للاسف
من سنتين و البرادعي بيطالب بالتغيير و اتعرض للعديد من الاذى بسبب موقفه و ييجي شوية ناس بيسمعوا لسه للتليفيزيون المصري يقولوا ان البرادعي ركب الموجه
كلام حضرتك مضبوط باسثناء جزئية البرادعي دي
طبعا حقك وانت حر في رايك
بس ان جيت للحق
نفسي ابلع اي دور للبرادعي دي
مش عارف لية مش حاسس انه عمل حاجة
بعد اذنك طبعا انا مش واخد رائئ دا من التليفزيون
بس اعتقد ان المعارض الصحيح هو اللي عارض الرئيس في وشة
وانا كنت احد المتفائلين بأيمن نور
بل انتخبتة في 2005
ولكن النهاردة لقيتة حاجة ثانية برضة ركب الموجة
وبصراحة اللي مايعرفش يجكم بيتة ماينفعشي يحكم بلد بحالها
لكن البرادعي ...مش قادر...انزوح على ايه مش عارف
دا راجل جاي من برج عاجي
كفاية الاورطة اللي كانت جاية حوالية في الاستفتاء
وبعدين انا ماشوفتش ان البرادعي اتعرض لاي حاجة طول الثورة
دا راجل استضاف البيبي سي وال سي ان ان وال....في بيتة وقاعد مجعوص رجل على رجل ويتكلم من طراطيف منخاره...يعني ماشوفتش حد كلمة خالص ...
مش عايزين ندي فرصة العمر للي مايستاهلش ونرجع نندم
قديم 28-03-2011, 12:04 AM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بالهنه والشفا الى الشعب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إنسانة مشاهدة المشاركة

:
الفاشل هو من يتكلم على شباب مصر بهذه الطريقة، شباب مصر أشاد به كل العالم، ولا يحتاج الآن لرأي حضرتك المصون، ونحن الآن لسنا بصدد الكلام في عودة مبارك ، بل بصدد محاكمة رأس الأفعى.
أنا مدرك تماما إن الغل بياكل قلوب كل أعداء الثورة، وقد بدت البغضاء من أفواههم وما تخفي صدورهم أعظم، ولكن : قل موتوا بغيظكم إن شاء الله سيكتب الله سبحانه وتعالى لهذا البلد صفحات من الحرية والعدالة والرخاء ، وستمحى صفحات الظالمين السوداء من تاريخ هذا البلد بإذن الله.
لعن الله الظالمين آمين

مهند سالم

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 28-03-2011 الساعة 12:45 PM