العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 02-06-2012, 01:47 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عموما متزعلش وحقك عليا انا غلطان واسف للازعاج !!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

أنا حاسس انى دخت يا Cars Admire هو كل سؤال عندك له إيجابة بالفيديوهات والصور.

يعنى بزمتك ده جزائى فى الاخر عموما متزعلش وحقك عليا انا غلطان واسف للازعاج !!

يا راجل أنا بمدح علمك الواسع. أنا لعلمك متابع حضرتك من زمان وأنا معجب بغزارة علمك. أنا بشكرك على الفديوهات ولكن لمبتدأ شعرت زى ما يكون عندى بكرة أمتحان وعاوز أذاكر عشر كتب مرة واحد. ربنا يزيدك يا أخى.

الحقيقة فى المنتدى ناس كثيرة ممتازة ودة حلاوة المنتدى ده وبيجعله الاول. الناس عارفة بعض بدون ما تشوف بعض.
قديم 02-06-2012, 02:46 AM
الصورة الرمزية darsh1511
darsh1511 darsh1511 غير متواجد حالياً

darsh1511 has a spectacular aura aboutdarsh1511 has a spectacular aura about
افتراضي رد: لازم تلحقونى الليلة دى

من الاخر انا معايا نفس العربية هونداى لافيتا 2002 هيدرومتك و حصل نفس الى حصل معاك ركنت و مشيت و ندهولى قلولى ان العربية منورة نزلت لقيت نور الفرامل و الاسبويلر منورين اخذت العربية و رحت للكهربائى جنب البيت فك مكنة الاستوب و دى ورا دواسة الفرامل و كانت ليها صباع بسوستة بيدخل و يخرج وكان مصدى من الركنة غسلة بالبنزين علشان مكنش عندة wd40 و سابة لما نشف من البنزين و ركبة وشتغل زى الفل وكمان خد منى 5 جنية بس بس يا عام الى حصل عندك دة كلة من الخضة وان البطرية نامت مفيش حاجة و مدخلش نفسك فى مواضيع كتيرة فرامل و سيرفو و تيل و مستر عمومى و مساتر فرعية و شغلاانة ولو رحت لحد هيدخلك فى مواضيع ملهاش لازمة و هيكرهك فى العربية و انا عارف انت بتحبها اد اية
قديم 02-06-2012, 04:11 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لازم تلحقونى الليلة دى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darsh1511 مشاهدة المشاركة

من الاخر انا معايا نفس العربية هونداى لافيتا 2002 هيدرومتك و حصل نفس الى حصل معاك ركنت و مشيت و ندهولى قلولى ان العربية منورة نزلت لقيت نور الفرامل و الاسبويلر منورين اخذت العربية و رحت للكهربائى جنب البيت فك مكنة الاستوب و دى ورا دواسة الفرامل و كانت ليها صباع بسوستة بيدخل و يخرج وكان مصدى من الركنة غسلة بالبنزين علشان مكنش عندة wd40 و سابة لما نشف من البنزين و ركبة وشتغل زى الفل وكمان خد منى 5 جنية بس بس يا عام الى حصل عندك دة كلة من الخضة وان البطرية نامت مفيش حاجة و مدخلش نفسك فى مواضيع كتيرة فرامل و سيرفو و تيل و مستر عمومى و مساتر فرعية و شغلاانة ولو رحت لحد هيدخلك فى مواضيع ملهاش لازمة و هيكرهك فى العربية و انا عارف انت بتحبها اد اية

الله عليك يا مصطفى. يا عم قول كدة من الصبح يا رب تطلع الحكاية بسيطة كدة يا مصطفى. أنا الحكاية دى مجنانى. دة أنا فاضل انيم العربية دى على السرير وأنزل أنا انام فى الشارع. بحافظ عليها بشكل رهيب حتى أنى بستخسر أركبها وفى النهاية تعطل وهى واقفة. حاجة تضايق. على العموم أنا هقول لك عملت ايه.

المشكلة ان العربية مش بتتحرك يعنى لازم حد يجى يفك ويغسل هنا وهى واقفة. لما اشوف حد يجى ويبص عليها...........
قديم 02-06-2012, 03:33 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
مبروك رد: عموما متزعلش وحقك عليا انا غلطان واسف للازعاج !!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

أنا حاسس انى دخت يا Cars Admire هو كل سؤال عندك له إيجابة بالفيديوهات والصور.

يعنى بزمتك ده جزائى فى الاخر عموما متزعلش وحقك عليا انا غلطان واسف للازعاج !!

فقط تزكر انك انت من استدعيتنى على الخاص لاشارك
فى الموضوع واننى لم اشارك من تلقاء نفسى وتم زلك بناء على طلبك انت
وشكرا جزيلا مرة تانية !!
مانقدرش نستغنى عن خدماتك ياغالى
ربنا يخليك لينا ومانتحرمش منك

انا مش متحيز لأحد يا سام2010

بس ربنا يكرم أستاذ CarsAdmire

انه بيساعدنا بالفديوهات

هو فيه أحسن من كده
تقبل مرورى وبالتوفيق بإذن الله
قديم 02-06-2012, 03:44 PM
cars admire