العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 06-05-2013, 02:26 AM
medicalrep medicalrep غير متواجد حالياً

medicalrep is on a distinguished road
افتراضي فيرنا لا اميجراند احسن؟

السلام عليكم
لو سمحتو يا جماعة انا هاشترى عربيى جديدة ا شاء الله
ومش عارف اشترى الامجراند 7 وللا الفيرنا مع العلم ان العربية هتتقسط مع البنك على سبع سنين وعاوزها تبقى ماسكة فلوس وانا ببيعهاز
افيدونى وشكرا ليكو
قديم 06-05-2013, 03:21 AM
tamerhassan tamerhassan غير متواجد حالياً

tamerhassan is a jewel in the roughtamerhassan is a jewel in the roughtamerhassan is a jewel in the rough
افتراضي رد: فيرنا لا اميجراند احسن؟

الفيرنا ماسكه سعر اعاده بيع كويس انا كنت شاري موديل 2011 فيرنا كامله منوال ب 69 الف كاش بعد تلات سنين الا حاجات بسيطه جيبالي 60 الف مرتاح وديه تجربتي
قديم 06-05-2013, 12:37 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

على حسب كلام ملاك السيارتين
الامجراند افضل في الثبات والعلو عن الارض والامان والوسع والامكنيات والشكل
الفيرنا افضل في قطع الغيار واعادة البيع
ومبروك مقدما

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 06-05-2013, 12:56 PM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute

الفيرنا متجربة عربية وحش بمعنى الكلمة
موتور ، رخص قطع غيار ، وانتشار قطع الغيار وسهولة الصيانة عربية من الاخر زى ما الكتاب بيقول
اما الايمجراند لسه جديدة والمعلومات عنها بسيطة بس شكلها حلو
وفيه مشكلة أزمة ثقة بين المستهلك والصينى مخلى سعر اعادة بيع العربيات الصينى في الضياع

فنصيحة خليك في الفيرنا وتوكل على الله وموش هتندم أن شاء الله

قديم 06-05-2013, 04:58 PM
ashraf mahmoud ashraf mahmoud غير متواجد حالياً

ashraf mahmoud is a glorious beacon of lightashraf mahmoud is a glorious beacon of lightashraf mahmoud is a glorious beacon of lightashraf mahmoud is a glorious beacon of lightashraf mahmoud is a glorious beacon of lightashraf mahmoud is a glorious beacon of light

حضرتك لازم تشوف انتا عاوز ايه عاوز شكل وامكانيات ومش مهم سعر اعادة البيع يبقى اميجراند بدون تفكير
لو انتا مش مهم عندك الشكل والكلام دا واهم حاجة الجوهر وان العربية لو بعتها بعد كدا مش هتخسر فيها كتير يبقى الفيرنا
بصراحة هوا قرار صعب بس لو انا مكانك ممكن افكر لو هبيعها بعد مثلا 6 سنين اكيد هجيب الشكل الاحسن عشان استمتع بيها الفترة دى ومش مهم ساعتها بقة اخسر زيادة شويه مقابل انى اتبسطت بيها فترة كبيرة ودا اللى كنت هختارة الصراحة
لكن لو هتغير كل سنتين او تلاتة بالكتير لا يبقى تجيب عربية سعر اعادة البيع بتاعها كويس يارب اكون افادتك