العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 05-06-2014, 07:26 PM
fighter00 fighter00 غير متواجد حالياً

fighter00 is on a distinguished road
افتراضي سؤال محيرنى فى سيارات المعاقين !!!

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم
هو سؤال محيرنى ؟؟
أنا معاق و مقبل على شراء سيارة لى من جمرك بورسعيد بس لما بدأت أسأل عن أسعار السيارات فوجئت أنا التجار و الشركات جشعه جدا لدرجة أنى لقيت أن الفرق بين سعر السيار داخل الجمرك و فى السوق العادى تقريبا مافيش أى فرق فى السعر و لما سألت عن الخصم الجمركى اللى الدولة أديته للمعاق قالولى إنسى عاجبك تشترى أتفضل موش عاجبك إنت حر
طيب فين حقنا فى الخصم الجمركى ؟؟؟
و إذا كان بيضيع لصالح التجار و الشركات طيب هما بيدفعوا ضرايب علية ؟؟؟؟؟؟
أخيرا أنا مضطر لشراء السيارة من جمرك بور سعيد يا ريت أى حد عنده نصيحة يشرفنى سماعها .
قديم 05-06-2014, 08:22 PM
الصورة الرمزية حسن شرف
حسن شرف حسن شرف غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجارة وتسعير السيارات
هواياتي: تجارة وتسعير السيارات

حسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to all
افتراضي رد: سؤال محيرنى ؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!

بص يا باشا أولا اسعار العربيات ارتفعت جدا ودا أمر واقع ولازم تتقبله
ثانيا اسعار العربيات كالتالى تبدأ من 21000 جنيه لغاية 90000 جنية
عندك مثلا على سبيل المثال لا الحصر أنا لسة مرخص العربية بتاعتى الاسبوع الماضى نوبيرا 2 أوتوماتيك اللون الابيض موديل 1999 واشتريت جواب معاقين ومصاريف نثرية وترخيص وتظبيط للعربية وصل السعر الى 48000 جنية وبنرفع كلمة الحظر من على الرخصة كمان من المرور وبتبقى رخصة عادية جدا وتعدى فى اى لجنة ولا يهمك وراكب عربية كورى أصلى وتقفيل برا وفعلا العربية بسم الله ما شاء الله تحفة حاجة تانية غير المصرى ولو احتجت أى معلومات عن اسعار العربيات المعاقين انا تحت امرك
حسن شرف 01112535152
قديم 05-06-2014, 09:57 PM
ابوشيماء ابوشيماء غير متواجد حالياً

ابوشيماء will become famous soon enoughابوشيماء will become famous soon enough
افتراضي رد: سؤال محيرنى ؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسن شرف مشاهدة المشاركة

بص يا باشا أولا اسعار العربيات ارتفعت جدا ودا أمر واقع ولازم تتقبله
ثانيا اسعار العربيات كالتالى تبدأ من 21000 جنيه لغاية 90000 جنية
عندك مثلا على سبيل المثال لا الحصر أنا لسة مرخص العربية بتاعتى الاسبوع الماضى نوبيرا 2 أوتوماتيك اللون الابيض موديل 1999 واشتريت جواب معاقين ومصاريف نثرية وترخيص وتظبيط للعربية وصل السعر الى 48000 جنية وبنرفع كلمة الحظر من على الرخصة كمان من المرور وبتبقى رخصة عادية جدا وتعدى فى اى لجنة ولا يهمك وراكب عربية كورى أصلى وتقفيل برا وفعلا العربية بسم الله ما شاء الله تحفة حاجة تانية غير المصرى ولو احتجت أى معلومات عن اسعار العربيات المعاقين انا تحت امرك
حسن شرف 01112535152
السلام عليكم اخى ممكن انا عايز ارفع كلمة حظر من الرخصة بتاعى ممكن تقولى ازى وبتكلف كام ممكن مساعة من حضرتك وشكرا

قديم 05-06-2014, 10:41 PM
الصورة الرمزية حسن شرف
حسن شرف حسن شرف غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجارة وتسعير السيارات
هواياتي: تجارة وتسعير السيارات

حسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to all
افتراضي رد: سؤال محيرنى فى سيارات المعاقين !!!

رقم التليفون عندك ومش هينفع اجاوبك على النت