العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 18-11-2011, 11:11 PM
الصورة الرمزية A7MED NASSER
A7MED NASSER A7MED NASSER غير متواجد حالياً
مسئول بمبيعات المصرية للسيارات بالمنصورة
التخصص العملى: منسق و مسوق مبيعات السيارات

A7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حصريا ً:أفضل تقرير حصري عن المميزه جدا ً(sonata 2012) علي مصر موتورز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alymonir مشاهدة المشاركة

سيارة ممتازة
بس نتيجة دخولها شريحة جمارك ال 2000 سي سي سعرها عدى
بس هي عربية تحفة
فعلا ً هي جماركها غاليه علشان كده بذات (محرك:2000 سي سي)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هاني السويدي مشاهدة المشاركة

دى جميله جدا جدا بس فعلا السعر زايد شويه
هي فعلا غاليه بس بصراحه روعه
قديم 18-11-2011, 11:41 PM
الصورة الرمزية chevy_lumina
chevy_lumina chevy_lumina غير متواجد حالياً
هواياتي: درايفينج أت نايت

chevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud of
افتراضي رد: حصريا ً:أفضل تقرير حصري عن المميزه جدا ً(sonata 2012) علي مصر موتورز

للأسف هيا غالية جدا جدا في مصر بسبب الجمارك انا ركبت العربية تاكسي في جدة كانت اتوماتيك زي الي في الصورة كانت مريحة جدا و صالونها اوسع من الكامري مع اني اميل اكثر للكامري بس الاتنين سعرهم في مصر
هيخليك

تحياتي لصاحب الموضوع
قديم 19-11-2011, 01:07 AM
abdulkhaleq abdulkhaleq غير متواجد حالياً

abdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

يا استاذى الفاضل انا مش عارف انت تاعب نفسك ليه اذا كانت الصور مصرية ولا هندية ولا خليجية

الشاهد ان الافادة حاصلة بالموضوع وصاحبة تعب فى كتابتة وتنسيقة وبالتالى يستحق الشكر على الافادة

والاهم ان حضرتك لو عندك شكوى بخصوص محتوى الموضوع المفروض تتحط فى الشكاوى
ولو هو عتاب لصاحب الموضوع فالمفروض تبقى بالرسائل الخاصة بينك وبينة فقط لان النصيحة على الملاء فضيحة
ولو هو تشكيك فالبينة على من ادعى وحضرتك مذكرتش اي بينة او دليل يثبت ان الموضوع منقول
وبالطبع اتهامك لصاحب الموضوع بانة بغرض الدعاية لا يعتد به لان محدش يقدر يخش جوا نوايا حد فيعرف اذا كان نيتة الافادة ولا فقط الاستفادة

فانا ارجو من حضرتك انك تترفع عن الجدال فى حوارات لا طائل منها
واتمنى اشوف مشاركات حضرتك وموضوعاتك القيمة على صفحات المنتدى كما عودتنا

تقبل تحياتى
أقول لحضرتك ليه يافندم
الاخ المحترم يمثل جهة بيع, والخبر انها نزلت مصر
وكاتب في الموضوع انها عربية صاحبه (يعني الناس اشترتها وكده)

لو بصيت حضرتك عالصور زي ما انا كتبت برضه ومحدش عللق عالمشاركه دي
في صور بجنوط وصور بجنوط شكل تاني
مره متفيمه ومره بأكياسها
الصوره الاخيره اسم الوكيل جنب اسم هيونداي ورا عالشنطه مش موجود في باقي الصور وفي نفس الصوره مركب من المراكب الخشبيه المستخدمه قديما في الخليج
(كل ده لنفس العربيه اللي هي هنا في مصر) يبقى ليه كده ؟؟؟
وانا معنديش شكاوي خالص ليه بس يعني ؟ انا كنت اتمنى اجد اجابه منه وهو شخص محترم بس كان رده (مش عاجبك الموضوع ماتخشش)

اتمنى انا اجد منه رد على كلامي
وبعتذر جدا لو كلامي ضايق اي اخ
لكن لو الموضوع مجرد صور عن السوناتا او كده فبرضه مالهاش لازمه نقطة ان العربيه في مصر وخلاص الناس اشترتها وكده
بس كده
تقبل تحياتي

قديم 19-11-2011, 11:31 AM
الصورة الرمزية A7MED NASSER
A7MED NASSER A7MED NASSER غير متواجد حالياً
مسئول بمبيعات المصرية للسيارات بالمنصورة
التخصص العملى: منسق و مسوق مبيعات السيارات

A7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chevy_lumina مشاهدة المشاركة

للأسف هيا غالية جدا جدا في مصر بسبب الجمارك انا ركبت العربية تاكسي في جدة كانت اتوماتيك زي الي في الصورة كانت مريحة جدا و صالونها اوسع من الكامري مع اني اميل اكثر للكامري بس الاتنين سعرهم في مصر
هيخليك

تحياتي لصاحب الموضوع
شكرا ً لمشركتك و هي فعلا عربيه روعه و افضل من الكامري كتير و لكن اسم
التويوتا اكبر و افخم كتير من اسم الهيونداي و ده الفارق الوحيد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdulkhaleq مشاهدة المشاركة

أقول لحضرتك ليه يافندم
الاخ المحترم يمثل جهة بيع, والخبر انها نزلت مصر وكاتب في الموضوع انها عربية صاحبه (يعني الناس اشترتها وكده)

لو بصيت حضرتك عالصور زي ما انا كتبت برضه ومحدش عللق عالمشاركه دي
في صور بجنوط وصور بجنوط شكل تاني
مره متفيمه ومره بأكياسها
الصوره الاخيره اسم الوكيل جنب اسم هيونداي ورا عالشنطه مش موجود في باقي الصور وفي نفس الصوره مركب من المراكب الخشبيه المستخدمه قديما في الخليج
(كل ده لنفس العربيه اللي هي هنا في مصر) يبقى ليه كده ؟؟؟
وانا معنديش شكاوي خالص ليه بس يعني ؟ انا كنت اتمنى اجد اجابه منه وهو شخص محترم بس كان رده (مش عاجبك الموضوع ماتخشش)

اتمنى انا اجد منه رد على كلامي
وبعتذر جدا لو كلامي ضايق اي اخ
لكن لو الموضوع مجرد صور عن السوناتا او كده فبرضه مالهاش لازمه نقطة ان العربيه في مصر وخلاص الناس اشترتها وكده
بس كده
تقبل تحياتي
يا باشا انت علي راسنا من فوق و العربيه دي لسه ما فيش بني ادم جابها في جمهورية مصر
و انا يا سيدي بكدب و بقول انها بتاعت صاحبي و دي يا ريس مش سوناتا كمان لو انت عايزها مش سوناتا المهم ان حضرتك ما تزعلش و شكرا ً كتير لمشاركتك
قديم 19-11-2011, 06:26 PM
donhorus donhorus غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم

donhorus is a glorious beacon of lightdonhorus is a glorious beacon of lightdonhorus is a glorious beacon of lightdonhorus is a glorious beacon of lightdonhorus is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A7MED NASSER مشاهدة المشاركة

حصريا ً أفضل تقرير حصري عن المميزه جدا ً
HYUNDAI SONATA 2012
فقط علي مصر موتورز بالمواصفات و الصور بمصر

اولا ً : مواصفات السياره (المرفقه في التقرير)

سعة المحرك : 2000 CC
عدد السلندر للمحرك : 4
القوة بالحصان : 165 حصان
وقت التسارع ل 100 كيلو عالساعه : 7.8 ثواني
مقاس الجنوط : 17 ً
الكماليات بالسياره : فتحة سقف بانوراما - تحكم طاره - جنوط - التحكم في الاضاءه الاماميه -
فوج لايت - تكييف تاتش - CD متوفر ب 6 سماعات عالية الجوده - اشارات مدمجه بالمرايات

ثانيا ً : صور السياره (صور السوناتا في مصر . و هي ملك صديق لي)

ثالثا ً: سعر السياره (داخل مصر)

سعر السياره المرفقه داخل مصر : كامله اتوماتيك (سقف بانورما) : 365000 جنيه

تم بحمد الله الانتهاء من التقرير و نشوف رايكم في السياره المميزه دي
شكرا ً لمتابعتكم التقرير كامل
مشاء الله عليها عربيه تستحق الاحترام ربنا يكفيه شرها ويشوف خيرها