العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 20-05-2012, 01:23 PM
ayman hussam ayman hussam غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مبرمج

ayman hussam is on a distinguished road
افتراضي هل اسبرانزا A113 تتحمل السفر مسافة 400 كيلو

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
يا أجمل منتدى سيارات. انا من المتابعين الجيدين للمنتدى والمواضيع الجميلة والمفيدة الى بيتم طرحها في المنتدى، وبجد انا استفدت منها جدااااااااااااااااااا، ودي اول مشاركة ليا في المنتدى لاني لا امتلك سيارة ونويت ان شاء الله اني اشتري واحدة ودي هتكون اول عربيا ليا وكنت بفكر في اسبرانزا A113
بس كنت عايز اعرف هل العربية دي هتستحمل السفر انا بسافر من القاهرة للمنيا تقريبا مسافة 400 كيلو وده ممكن يكون مرة كل شهر مثلا ده غير المشاوير داخل القاهرة وللعلم انا مشاويري مش كتير فكنت عايز اعرف هل العربية تستحمل السفر المسافة دي لان ماتورها 1300 cc
وكمان انا من النوع الي بيحافظ على حاجتة وبيهتم بيها فهل مع الاهتمام بالعربية هتعيش ولا هلاقيها سنتين تلاتة وتبدأ تظهر فيها مشاكل كل شوية
معلش انا طولت عليكم وشكرا
سلام عليكم
قديم 20-05-2012, 01:39 PM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold
افتراضي رد: هل اسبرانزا A113 تتحمل السفر مسافة 400 كيلو

نعم تتحمل واكتر كمان مع مراعة انك تضبط الحاجات الاساسية قبل ما تسافر من مساعدين وضغط الهواء والكشف ىعلى الزيت وخلافة

العربية انا شايف انها ممتازة ومتخفش من 1300 لان الانسر نفسها فى منها 1300 بس اهم حاجة تهتم بيها وتحافظ على مواعيد الصيانة الدورية وخاصة لما تنتهى من الضمان بتاعها
ومبروك مقدما ان شاء الله
قديم 20-05-2012, 01:47 PM
ayman hussam ayman hussam غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مبرمج

ayman hussam is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moustafa.peace مشاهدة المشاركة

نعم تتحمل واكتر كمان مع مراعة انك تضبط الحاجات الاساسية قبل ما تسافر من مساعدين وضغط الهواء والكشف ىعلى الزيت وخلافة

العربية انا شايف انها ممتازة ومتخفش من 1300 لان الانسر نفسها فى منها 1300 بس اهم حاجة تهتم بيها وتحافظ على مواعيد الصيانة الدورية وخاصة لما تنتهى من الضمان بتاعها
ومبروك مقدما ان شاء الله
ربنا يبارك فيك والف شكر على النصيحة وسرعة الرد
قديم 20-05-2012, 02:26 PM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold

انت تؤمر احنا هنا كلنا عشان نفيد بعض ونستفيد على قد ما نقدر من خبرات بعض حتى لو كانت الخبرات متواضعة وعلى قدها زى حلاتى المهم نشارك بالراى ويكون سليم وفى موضعة
وتمنياتى لك وربنا يباركلك فيها ان شاء الله ومبروك مقدما عليك ان شاء الله
قديم 20-05-2012, 02:36 PM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future

ال a 113 عربية حلوة و مريحة فى السفر و اداء الموتور رائع و كمان الثبات كويس
و انا العربية دى قعدت معاية حوالى سنة و كنت مبسوط بيها جدا و كمان فيها كماليات كتير و صالونها واسع و مريح لكل الركاب فى الامام و الخلف
! بس الحاجة الى زهقتنى منها ان قطع الغيار غير معمرة و كمان بتحتاج صنايعى يكون بيعرف يشتغل فى الاسبيرانزا و يفضل لو كان شغال فى التوكيل قبل كدة
عموما هى حلوة على قد فلوسها و انا بشوفها من حيث الاداء و الراحة احسن من الآتوس و الاسبارك القديمة
ان شاء الله بالتوفيق وربنا ييسرلك الاصلح

سبحان الله و بحمدة
سبحان الله العظيم

الكلمات الدليلية
اسبيرانزا a113, سيارة