العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 16-05-2012, 04:49 PM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of
افتراضي رد: الفرامل وسنينها

ان متشكر ليكو جدا يا شباب وهو ده المعهود فى المنتدى وكنت عاوز اضبف ان الزيت فى العلبه مش بينقص ولونه مش مسود ( يمكن غامق شويه ) .
قديم 16-05-2012, 05:16 PM
ahmed_gamal777 ahmed_gamal777 غير متواجد حالياً

ahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

معلش إعمل إصلاح للسيرفو وغير الماستر العمومى بواحد جديد أصلى وفك الأربعة عجلات وغير التيل بتاعهم لو لزم الأمر وظبط الطنابير مايبقاش فيها ريجة والبايظ منها غيره ولو حتى إستيراد وتتاخد برضو وش نظافة على المخرطة وظبط كل الكلام ده هتلاقى العربية بتكلبش فى الأرض
تقبلوا مرورى
10/10
مع التاكيد على التكد من مساتر العجل ولو امكن تغيرها او اصلاحها يبقى تمام
مع اختلافى فى موضوع المسكنات قصدى الاصلاح
قبلتنى نفس المشاكل الى بتقول عليها
وتقبل مرورى وطمنى عليك
قديم 16-05-2012, 06:20 PM
الصورة الرمزية ahmed2801
ahmed2801 ahmed2801 غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط طالب الصحه والستر
التخصص العملى: مدير ادارة ورش صيانة وإصلاح الديزل فى البترول
هواياتي: ميكانيكا الديزل-التكنولوجيا الحديثة

ahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

عارف .........حضرتك لو التيل على الحديد والماستر كويس هتلاقى فرامل كويسة
انما الماستر مش قادر يشغل التيل هاتمسك فراامل ازاى

طب اؤلك على تجربة لذيذة ........وانت واقف لكن العربية دايرة دوس فرامل براحة جدااااااااااااا هتلاقى البدال بينزل معاك لغاية اخرة ودة دليل على ان الجلد بيهرب زيت واللى هايكدلك كلامى اكشف على خزنة زيت الفرامل هتلاقى لون الزيت اسود او ملوث باى لون

مشكلتك فى ماستر الفرامل واذا كان حضرتك غيرتة من مدة بسيطة يبقى ما باليد حيلة هاتغيرة تانى لان انت عارف قطع الغيار عاملة ازاى

موضوع طقطقة والصوت مع الفرامل ممكن بس سوست التيل الامامى ضعيف مش حبكة مكان التيل
أعمل التجربة اللى قالك عليها مستر استرا علشان تعرف وتحدد العيب فين بالظبط

الحمد لله الحى القيوم الذى لااله الاهو
أحمد شحاتة صالح
قديم 17-05-2012, 12:30 AM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed2801 مشاهدة المشاركة

أعمل التجربة اللى قالك عليها مستر استرا علشان تعرف وتحدد العيب فين بالظبط

انا فعلا عملت التجربه دى وانا واقف والعربيه دايره ودوست على البدال نزل البدال لحد النص ووقف ومنزلش لحد الاخر وكمان هى الفرامل الفجائيه جيده لكن التهديه هى اللى مش قد كده خالص
قديم 17-05-2012, 02:01 AM
abokoko abokoko غير متواجد حالياً

abokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mody112 مشاهدة المشاركة

انا فعلا عملت التجربه دى وانا واقف والعربيه دايره ودوست على البدال نزل البدال لحد النص ووقف ومنزلش لحد الاخر وكمان هى الفرامل الفجائيه جيده لكن التهديه هى اللى مش قد كده خالص
كانك بتتكلم عن الفرامل عندى - هههههه -
بس ازود حاجة بسيطة
بتبان مشكلة - التهديه - لما اكون مركب 2 او 3 ورا كمان
يعنى لما بيزيد الوزن بتظهر المشكلة اكتر وبضطر ازود الدوسه
اكتر عن عربيات كتير منها عربيه قريبي نفس النوع والموديل مقارب
لدرجة انى لما بركب عربيه تانيه وادوس علشان اهدى نفس الدوسة اللى متعود عليها
بلاقى عربياتهم بتفرمل مش بتهدى - واضطر اعتذر - واقول انى متعود على عربيتى