العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 06-05-2012, 03:50 PM
marihan ahmed marihan ahmed غير متواجد حالياً

marihan ahmed is on a distinguished road
رأى شيفروليه لانوس - رينو لوجان

لو سمحتم انا ان شاء الله هجيب عربيه مستعمله موديل 2010 أو 2011 فانا مش عارفه مين احسن واقوي شيفروليه لانوس و لوجان ؟
قديم 06-05-2012, 04:00 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شيفروليه لانوس - رينو لوجان

انا من راءى هات لانوس
لاكثر من سبب
1:سعر قطع غيار رخيص مثال كمبيوتر السيارة استيراد ب 250 جنية فقط لا غير شوف كمبيوتر اللوجان بكام
2:كل الصنايعيه بيشتغلوا فيها عادى غير اللوجان مش اى حد يشتغل فيها
3:اعتماديه عالية جداااا
4:مريحه جدااا فى السواقه
5:هتلاقى قطع الغيار عند اى حد مش هتلف عليه زى الوجان

وربنا يسهلك الامور

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 06-05-2012, 06:37 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marihan ahmed مشاهدة المشاركة

لو سمحتم انا ان شاء الله هجيب عربيه مستعمله موديل 2010 أو 2011 فانا مش عارفه مين احسن واقوي شيفروليه لانوس و لوجان ؟
انا رايى تجيب دايو لانوس الموديل اللى لحد 2008 يعنى اللى هى عليها علامة دايو مش شيفرولية لان فى ناس ياما بيشتكوا من تقفيل الشيفرولية على عكس الدايو تقفيلها احسن واسمها كورى وخد بالك من الاتى:
1- لو هتشترى العربية شركة برة وجوة حاول تختار عربية ما يكونش فيها حكات او مرمات اطلاقا لان انت لو جبتها فيها حكة خفيفة او مرمة وحبيت ترشها سعرها هينزل كتير او ان انت ترح نفسك خالص وتعيش الواقع المصرى وتجيب عربية رشة برة نضافة لان كدة كدة مفيش عربية فى مصر الحبيبة مفيهاش حكات.
2- عاين العربية كويس وخد معاك حد ليه خبرة فى السيارات علشان يقيم حالتها كويس ويعرف يقدر تمنها
3- بعد ما تشترى العربية ان شاء الله اذا كان فيها رخصة سارية لاكتر من سنتين وانت مش هتركبها اكتر من كدة مشى بالتوكيل من غير ما تنقلها باسمك اوفرلك اما اذا كنت هتقنيها لفترة اطول من كدة وهتنقلها باسمك خد بالك من رسوم التسجيل فى الشهر العقارى واللى بتجاوز ال 1000 ج ورسوم الترخيص فى المرور واللى هتقارب برضه 1000 ج لو هترخصها 3 سنين لكن بالنسبة لرسوم الشهر العقارى ممكن تفاديها بانك بموجب التوكيل تكتب عقد بيع منك لنفسك وترفع دعوى صحة ونفاذ على عقد البيع ودى رسومها فى المحكمة 42.85 ج غير اتعاب المحامى اللى ممكن ياخد فيها لو مجاملك 100 ج او 200 ج ويبقى معاك حكم تروح ترخص بموجبه فى المرور مباشرة
ملحوظة : ان مش هقدر اتكلم عن اللوجان لانى مركبتهاش قبل كدة لكن انا معايا الدايو لانوس 2006 والحمد لله العربية جميلة وقطع غيارها رخيصة ومتوفرة وبتيجى وعاها رزقها
ومبروك مقدما
قديم 06-05-2012, 06:38 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

ومتابع معاك
قديم 06-05-2012, 07:17 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
ابعد عن الفرنسي هي سيارات جميلة جدا بس قطع غيارها نار فاللانوس احسن في قطع الغيار والصيانه
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين