العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: fredom
مجبر 0 0%
مخير 1 100.00%
حاحة تانية 0 0%
المصوتون: 1. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 27-06-2011, 12:35 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طلب من كل مسلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الكشفى مشاهدة المشاركة

انا زهقت من قصة يتوجب على كل مسلم وكل مسيحى
يا جماعة خلى فية فرض لحسن النية ممكن واحد مش واخد باله وهو ماشى فى الشارع يخبط فيك هتبقى مصيبة علشان قاصد ( لو بطريقة تفكيرك ) ويا عينى لو كان مسيحى يبقى لازم دة وراه منظمة
الرجاء البلد مش مستحملة وخلى فى تألف فى القلوب بلاش تبقى نظرتنا عرقية احنا اكبر واوسع ثقافة من كدة
وعلى فكرة انا بعد ما ارجع مش شغلى هأنشر موقف حصل معايا هيعرفكوا انة مفيش حاجة اسمها مسلم ومسيحى ( بس علشان انا مستعجل دلوقتى
اسمحلى يا كشفى باشا .... الموضوع مش مسلم ومسيحى لا خالص
الموضوع ان حد اساء لك متعمد ...!!!! هاتعمل فيه ايه؟؟؟
الواحد اللى ماشى فى الشارع ده انت ماتعرفوش ولو خبط فيك هانقول مش قاصد والدنيا كده كده زحمة لكن ده (ساويرس عديم الدين) قاعد على مكتب ومروق تمام وبيفكر يألف صور بطريقة كوميدية وبشكل يخلى اى مسلم يغضب
يعنى ايه شبهنى (كمسلم) بفأر مستخدم فى مسلسلات الكرتون (او يشبه) اختى (كمسلمة) بالتشبية السىء ده ربنا سبحانه وتعالى خلق البشر(كلهم بلا استثناء) وكرمهم على سائر المخلوقات ..... ييجى واحد زى ده وينزلنى من التكريم اللى ربنا اداهولى .....
طب نفترض العكس لو حد جه وعمل وش الحقير ده على هيئة خنزير زى ما بيتعمل فى اليهود ...هايزعل ولا لأ؟؟؟ وهتبقى اهانه واساءة لشخصة ولا لأ..؟؟؟ ده تبقى كده كمان اساءة لشخصة مش لدينة ولا عقيدتة وكينونته..!!!!
المسأله مقصودة بكل المعانى يا سيدى الفاضل ولا يمكن السكوت والتغاضى عن هذا الحقير واقل ما يجب محاربته اقتصاديا على الاقل (مقاطعة خدمات المحمول التابعة له) ولن يتأثر الاقتصاد المصرى به على اى حال لان الله لا يرضى بالظلم ولان ده نُصره لله وللدين
يقول الله تعالى: (ان تنصروا الله ينصركم ويثبت اقدامكم)
اخى الافضل اعذرنى على المشاركة ولكن لا بد من الرد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirsaid1 مشاهدة المشاركة

كدة كدة موبينيل مابقتش زى الأول

بس عندك حق
انا فى الاساس مش بتعامل مع الشبكة دى لردائتها وعدم اهتمامها بالعملاء ومن زمان وهى اسوأ شبكة محمول سواء خدمات او معاملات
وزى ما بيقولوا هوه (عملهم) فى الاول واستكفى لانه كان او شركة محمول فى مصر ودلوقتى ييجى ايه هوه جنب فودافون او اتصالات
حسبى الله - هو المنتقم

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 27-06-2011, 12:40 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طلب من كل مسلم

QUOTE]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahranahm مشاهدة المشاركة

اخى فى الله دكتور تامر مع احترامى لرأى حضرتك
ولكن ليا تحفظ
حضرتك بتقول قبل ما حد يسأل انا مسلم جميل اوى يعنى حضرتك لو لقيت حد بيشتم امنا ام المؤمنين عائشة رضى الله عنها وفى فى ايدك انك تمنعه من غير ما تضر حد تانى .
ارجوا الرد عليا حتعمل ايه .
احنا مش بنقول تولع فى كنائس ولا كل واحد نصرانى يبقى سىء ولكن الراجل ده استهزاء بالمسلمين ورفع صور على تويتر للشخصيات الكارتونية ميكى وميمى وهما باللحية والنقاب .
يبقى اقل واجب علينا كمسلمين نقاطع الشركة الهو صاحبها .
انا مش شايف ان ده ممكن يتسبب فى فتنة طائفية بلاش كل مواجهة تحصل ودفاع عن الدين نقول كفاية والبلد مش ناقصة والكلام ده .
لو سيبنا كل واحد يعمل الهو عايزة يبقى احنا بنقول يا جماعة غيروا الانتوا عايزينوا واحنا حنسكت عشان ميحصلش فتنه طائفية .
تعرف ان فى احدى التعليقات على الصور فى صفحة ساويرس رد عليه واحد مسلم قالوا يعنى لو حطينا الرسم دا على احد القساوسة من باب انهم ملتحيين قالوا why not ايه رأى سعاتك فى الكلام ده الراجل مش يحصل مقاطعة للشركة بتاعتة بس لاه دا يترفع علية قضية لانه هو اساسا السبب فى الفتنة الطائفية .

انا طبعا مع صاحب الموضوع وتم رفع الموضوع سابقا على الفيس بوك وفيه حملة مقاطعة على موبينيل تتولاها قناة الحكمة اعزهم الله ونصرنا على كل من تسول له نفسة السخرية من معتقداتنا الاسلامية ورموزنا .

وشكرا لسعة صدرك لابدأ رأى .

اؤيد كلام حضرتك جدا جدا جدا
1111111111111111+

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 27-06-2011, 12:43 PM
hish172005 hish172005 غير متواجد حالياً

hish172005 has a spectacular aura abouthish172005 has a spectacular aura about
افتراضي رد: المدينه المفقوده فى السحاب

مدينه جميله وصور اكثر من رائعه
قديم 27-06-2011, 01:09 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: المدينه المفقوده فى السحاب

مدينة جميلة فعلا، بس صقيع، ده إلا يعيش فيها هيموت من البرد، دول عايشين وسط السحاب. شكرا ليك يا دكتور.

مهند سالم
قديم 27-06-2011, 02:26 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أحنا أسفين يا .............. زمااااااااااااااالك

الموضوع مقبول من الناحية الكوميدية

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا

الكلمات الدليلية
27 مايو, لادن, ليبيا, أسامة, آسفون, موبينيل, مونتو, أضرار, المينا, المصري -اللي -علي- حق -ما, الثانوية العامة, الجامعة الامريكية, الحاضر, الغلطة, القسم . الاجباري, الكسوف, ابيدال-برشلونة-عنصرية-ابراهيم عيسى, ابويا بقي مراقب, ابوك\عربية, club aldo, تعليم قيادة السيارات, ثورة 25 يناير, بوروروم, تنس -رياضة-, تونس, بكاء, بكار, libya, سيارة مستعملة للبيع, سيارة-زرافة-برنامج, شعار المرور الجديدة لعام 2011, revolution, sory, tunise, علم -اجتماع, عضة, إندومى, ولع ولع حريقة ولع ولع حريقة, نتيجة 2011, نتيجة الثانوية العامة, نجيب, نصر-اكتوبر-القوات-المسلحة, كلمة