العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 26-12-2010, 09:06 PM
cyber007 cyber007 غير متواجد حالياً

cyber007 is on a distinguished road
افتراضي رد: جبت لانوس 2011 بقالى يومين وعندى اسأله كتير

سؤال كمان اكتشتفه
المرايا الشمال عاديه مش محدبه او مقعره اللى هيا بتبعد الصورة زى اليمين دا عادى ؟؟ ولو عادى هل ممكن تتغير لانها ممله جدا !!
بعد ما شلت اللزق اللى كان على العربية لقيت حته صغيره كده فى طرف الكبوت لونها مغمق شويه وتحت الورنيش زى هيا مسيله كده اللى بيغسل قالى تتشال ببوليش دى ايه ظرفها بتحصل والا دى وحمه والا عين والا اييييه كده الواحد قرب يتعقد
قديم 26-12-2010, 09:17 PM
الصورة الرمزية MOTOR HEAD
MOTOR HEAD MOTOR HEAD غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد يوسف
التخصص العملى: فى كليه هندسه
هواياتي: العربيات طبعا

MOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really nice

ربنا يكون فى عونك ياباشا
قديم 29-12-2010, 01:26 AM
cyber007 cyber007 غير متواجد حالياً

cyber007 is on a distinguished road

شده وتزول بأذن الله
محدش معاه لانوس يا جماعه يفيدنا ، انا اساسا اتجاهى دايما للمشاكل ياعنى مستنى للعربية على الواحده فى 44 مشكله فى دماغى بس هكتبهم شويه بشويه كده
قديم 29-12-2010, 02:06 AM
morsika morsika غير متواجد حالياً

morsika is on a distinguished road

انا معايا العربية من حوالى شهر عملت 700 كم و اللى انا مقتنع به ان الكمال لله وحده فأى حاجة من صنع الانسان لازم حيطلع فيها مشاكل بس الفكرة بتكون فى حجم المشكلة .. يعنى فى حاجات ما ينفعش يتسكت عليها .. لكن الواحد لو حط فى دماغة ان هو يداور على المشاكل مش حيرتاح ابدا و الموضوع حيبقى وسواس و فى الاخر انت اللى حتكره العربية و مش حتحب تركبها تانى . ربنا يباركلك فيها و تجيب اللى احسن منها ان شاء الله
قديم 29-12-2010, 02:26 AM
dr_maged dr_maged غير متواجد حالياً

dr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة morsika مشاهدة المشاركة

انا معايا العربية من حوالى شهر عملت 700 كم و اللى انا مقتنع به ان الكمال لله وحده فأى حاجة من صنع الانسان لازم حيطلع فيها مشاكل بس الفكرة بتكون فى حجم المشكلة .. يعنى فى حاجات ما ينفعش يتسكت عليها .. لكن الواحد لو حط فى دماغة ان هو يداور على المشاكل مش حيرتاح ابدا و الموضوع حيبقى وسواس و فى الاخر انت اللى حتكره العربية و مش حتحب تركبها تانى . ربنا يباركلك فيها و تجيب اللى احسن منها ان شاء الله

صح الكلام انا اول ما جبتها كنت عمال اركز مع العيوب ةاية بيطلع صوت وصوت الماتور وكنت ساعات والله ميكروباص يعدى جنبى فى صوت تصفير ولا حاجة اقول دا عندى انا واهدى بالعربية علشان اركز واسمع الصوت تانى

وبعد كدة بدأت اكبر دماغى دى عربية جديدة يعنى هيكون فيها اية ولو فيها حاجة المفروض انه فى ضمان وحماية مستهلك لو حصل حاجة هفضل وراهم لحد ما اغيره العربية لو حصلت وبدأت ما اسمعش حاجة ودا اللى عاوزك تعملة ولو عاوز تطمن اعمل زى ما انا ناوى خد العربية لبنزينة ولا حد محترم يكشف عليها ويرفعها وفهمة انها جديدة وانت شاكك فى اية وان شاء الله مش هتلاقى حاجة ولو لاقيت اطلع على التوكيل قلهم يغيروه الحتة الفلانية

وربنا يكفينا شرها

بالنسبة للتظبيط انا مش من هواياتى العب فى الشكل الخارجى لكن ممكن من جوه تحط فرش جلد وارضية وممكن ستارة لل زجاج الخلفى حاجات من دى يعنى