العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 11-02-2012, 02:26 PM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقبل على شراء BYD F3..و محتاج رأيكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tonsy1979 مشاهدة المشاركة

وبلاش النوبيرا برده مشاكلها كتير ولو ناوى على مستعمل هاتلك لانسر كريستالة ولا بومة نظيفة افضل كتير
+111111111111111111111111 1111111111111111111111111 1111
قديم 11-02-2012, 03:35 PM
الصورة الرمزية عصام الجارحي
عصام الجارحي عصام الجارحي غير متواجد حالياً

عصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ma7moud ShedeD مشاهدة المشاركة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

انا بأذن الله ناوى اشترى BYD F3..فى اليومين الجايين دول و قعدت ادور كتير لحد لما اتأكدت فعلا ان العربية دى ممتازة بكل معنى الكلمة و كل سواقيين التاكسى بيشكروا فيها حتى الى معاهم اسبرانزا و ده الى خلانى اتمسك بيها اكتر ده غير انها 80% يابانى..و متور اقوى بكتير من الاسبرانزا مع ان عمى معاه اسبرانزا A516..موديل 2011..بس استعماله خفيف للعربية مش بيمشى بيها كتير غير ان فى عيوب غريبة فى التكييف بتعها..العربيتين ممتازين بصراحة لاكن الاضمن البى واى دى مع ان الاسبرانزا اوسع و تكييف تاتش لاكن مفيش حاجة كاملة..انا روحت انهردة معرض الامل التوكيل الرئيسى و مقرة فى مصر الجديدة و شفت العربات هناك بس مشكلتهم انهم بيتعاملو كاش مش قسط و القسط مش مريح زى المعارض فا كنت عاوز اخد رأيكو قبل ما اشترى و اشترى من انهى معرض مع العلم انى ساكن فى مدينة نصر بس يكون معرض محترم و كويس و يسلمنى العربية فى ظرف يومين مش اكتر..و اية الى لازم اخد بالى منو و انا بشترى العربية..و كلنا عارفيين التقفيل المصرى و عيوبة..فا يا ريت تفيدونى خصوصا انى كنت خلاص هشترى نوبيرا 2006..بس غيرت رأيى على اخر لحظة..اسف على الاطالة و لكم جزيل الشكر

اخي الغالي سيبك من اللي بقول دا صيني ودا مش عارف اية
العربية وزي ما انت قولت 80 %منها ياباتي التفيل وبعض الكماليات صيني لا وبشهادة كثيرين افضل من الكوري مية مرة زي الصاج وخلافة طيب عايز اية تاني غير كدا لو العربية دي بنفس هيئتها كدا
اتفال انها جاية من شركة تويوتا وحطوا عليها علامة التويوتا وقالوا دي ب150الف جنية هتيقي يباني اصلي 100%
انا معاك في شراء هذه السيارة لان انا نفسي فيها بشدة بس امكانياتي مش سامحة في الوقت الحالي
بس لو تقدر تصبر شوية حتي ينزل موديل 2013 لانها نزاله متغيرة تماما والموتور الجديد تويوتا تربو 1500 151 حصان غير الموجود حاليا 1500 عادي 108حصان
وربنا معاك

اطلع عليها هنا

عندما يقولون عنك انك علماني ولا تريد شرع الله ويكفرونك ثم تكشف الحقائق ونجدهم كانوا يناصرونك فاما انهم ناصروا هذه الصفات فيك واعتنقوها معك او انهم يحاولون تشوية صورتك امام الشعب
فانت اما ان تكون ظالما او مظلوما انما هم ففي الحالتين ظالمين

تحياتي لهذا المناضل العظيم

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

التعديل الأخير تم بواسطة عصام الجارحي ; 11-02-2012 الساعة 03:42 PM
قديم 11-02-2012, 04:09 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

خليك فى الـ BYD ومش هاتندم صدقنى . عن تجـــــــــــــربه
قديم 11-02-2012, 11:24 PM
الصورة الرمزية مايكل ذكرى
مايكل ذكرى مايكل ذكرى غير متواجد حالياً
هواياتي: رياضه كمال الاجسام

مايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud ofمايكل ذكرى has much to be proud of
مبروك رد: مقبل على شراء BYD F3..و محتاج رأيكم

العربيه كويسه ابن عمى جابها والفففففففففففففففففففففف ففففففففففففففففففففففففف فف مبروككككككككككككككككككككك كككككككككككككككككككككك مقدمااااااااااااااااااااا اااااااااا
قديم 12-02-2012, 12:10 AM
drpepo drpepo غير متواجد حالياً

drpepo is just really nicedrpepo is just really nicedrpepo is just really nicedrpepo is just really nicedrpepo is just really nice

استاذى الفاضل
تحية طيبة
البى وااى دى تمتلكهاى عائلتى منذ شهرين
وبسم الله ماشاء الله عملت فيها 7000 كم وازيد
ومبهدلها مشاوير والسيارة اكثر من ارئعة
وسائل الامان ممتازة
السيارةة من الدخال مريحة وواسعة
وعالية عن الارض

زجاج ومرايات كهربائية + وحدة تحكم بـ باب السائق
زجاجا خلفى فامية شيك
جنوط سبور 15 "
شنطة عربية واسعة جدا
السيارة من الداخل واسعة + عالية عن الارض
ثبات عند السرعات العالية ممتاز فانا جبت بيها 140 وبصراحة كانت ثابته وجيدة رغم انى لا احب السرعات العالية لكن من احساسى بالثبات دا اللى جرئنى شوية
السيارة بصراحة موفرة في البنزين والتنك 50 لتر سعته الرسمية

وسائل الامان من 2 اير باج + abs + ebd
سنتر لوك وانذار
تكيف بارد تلاجة وساخن فرن
فوج لايت خلفى
يوجد بها عداد رحلات TRIP A - TRIP B
امكانية تعديل وضع الطارة
CD AUDIO + وصلة MP3

للامانة المانيوال تقفيل مصرى جيدا جدا وليس سيئ ويعطيك اختيار بين فتحة سقف او بدون
السعر كاش من شهرين كان 71 الف لا اعرف الان بكام

الاتوماتيك زيادة فيها بفتحة سقف
التكييف تاتش + الدريسكون ملتى اوبشن + الفتيس مثل النيسان 2008 او 2009

واى عربية حضرتك محتاجة اهتمام
يعنى انا مثلا روحت صيانة ال 5000
عملت تربيط عفشة + ضبط زوايا
يعنى مش تهمل في اى حاجة وتقول مانا اصل الصيانة اللى فاتت مربط عفشة ولا ضاببط زوايا