العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 09-10-2011, 11:11 AM
الصورة الرمزية matars
matars matars غير متواجد حالياً
من انا؟: above normal
التخصص العملى: طالب
هواياتي: الملاكمة

matars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to all
افتراضي مشكلة كهربائية

السلام عليكم
انا من يومين لقيت المبة الي جوة الشنطة مش بتنور المهم مسكت الكاتلوج علشان اشوف الحكاية طلعت المبة محروقة جبت واحدة على اساس اغيرها وانا بغيرها حصلت قفلة بقت هي ولمبة الصالون والبمبتين الصلون الي قدام والساعة مش شغلين وحصل حوار تاني
صورة ان الشنطة مفتوحة بقت شغالة على طول في التلبوه وبعدين فصلت وبقى مؤشر البنزين مابيرجعش لما بطفي العربية خالص لما بدور بيرجع للصفر وبعدين يطلع لمستوى البنزين الي في العربية وبيعمل صوت
يترى ايه الحكاية لاني مش فاهم حاجة قلبي وقف

قديم 09-10-2011, 01:44 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة كهربائية

موضوع سهل جدا فى علبة الفيوزات اللى فى الكابوت هتلاقى فيوز xts
اتحرق هات واحد نفس الامبير وغيرة حصلت معايا 3 او 4 مرات على فكرة وكل مرة غباء منى
قديم 09-10-2011, 02:16 PM
الصورة الرمزية matars
matars matars غير متواجد حالياً
من انا؟: above normal
التخصص العملى: طالب
هواياتي: الملاكمة

matars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

موضوع سهل جدا فى علبة الفيوزات اللى فى الكابوت هتلاقى فيوز xts
اتحرق هات واحد نفس الامبير وغيرة حصلت معايا 3 او 4 مرات على فكرة وكل مرة غباء منى
باشا معليش اوصفلي بتوضيح اكتر لاني معرفش ايه ال xts او مكانو فين بلزبط في العلبة ياريت توضحلي شوية معليش

قديم 10-10-2011, 06:36 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

احتمال العلبة عليها خريطة من بره او من جواها
كده كده راجع على الفيوزات كلها و كهربائى شاطر يتأكد ان مفيش قفله

ممكن تكون هرست السويتش الى فى قفل الشنطة و انت بتقفل الشنطة اتفرم فى حاجة جامدة كانت محطوطة جوه الشنطة و قريبة من مسار القفل و حصل قفلة
و الله اعلم

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا