العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 20-03-2010, 05:04 AM
الصورة الرمزية Persuader
Persuader Persuader غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Software engineering

Persuader will become famous soon enough
سيراتو كوبيه ( بالحجز ) والاستلام بعد 3 اشهر !!

مساء الفل , الصراحه المنتدى رااائع

بعد شهر تقريبا من الحيره قررت اشترى سيراتو كوبيه ( تصميم رهيب - سعر ممتاز - اداء معقول ) , اتصلت بالتوكيل النهارده بستفسر عن السياره وفوجئت بطول مده الانتظار , من شهرين لـ 3 اشهر بعد دفع مبلغ التعاقد 20 الف جنيه .

الصراحه انصدمت !

قرأت موضوع فى المنتدى عن معرض محمد زكى , اتصلت بيه وقالى بعد 3 اسابيع او شهر بالكثير وهى مده معقوله جدا لكن انا عندى سؤال , هل هناك اى اختلاف ( الضمان مثلا ) بين التوكيل EIT والمعارض الاخرى ؟

وإيه هى المعارض الأخرى الى ممكن الاقى فيها العربيه موجوده ؟

شكرا : ))

قديم 20-03-2010, 05:27 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيراتو كوبيه ( بالحجز ) والاستلام بعد 3 اشهر !!

مساء الخير واهلا بيك فى مصر موتورز

لو على الاستلام الاسرع والكماليات ممكن تتابع عروض الوكلاء والموزعين سواء المعتمدين او اللى بيجيبو خليجى هنا فى الموقع او فى الاهرام وهما كتير مش ديه القضيه بس المهم انت الاول تحدد عايز ضمان وكيل ولا ضمان ممتد تشتريه بخلاف قيمة السيارة ولا من غير ضمان علشان النقطه ديه هتحدد كل حاجة بعد كده

دلوقتى ممكن تشترى خليجى وتشترى ضمان او المعرض ايا كان يشتريلك ضمان من شركات الضمان وديه بيبقى عندها مراكز خدمة او بتضمن فى مراكز معتمدة من التوكيل او الوكيل نفسه فلازم تقرر الاول قصه الضمان ديه

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 20-03-2010, 11:01 AM
corsair
Guest

الله ينور عليك يا وائل باشا فعلا زي ما قال الاستاذ وائل لازم تحدد انتا عايز ايه بالظبط
قديم 20-03-2010, 01:44 PM
الصورة الرمزية Persuader
Persuader Persuader غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Software engineering

Persuader will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

مساء الخير واهلا بيك فى مصر موتورز
أهلا بيك

لو على الاستلام الاسرع والكماليات ممكن تتابع عروض الوكلاء والموزعين سواء المعتمدين او اللى بيجيبو خليجى هنا فى الموقع او فى الاهرام وهما كتير مش ديه القضيه بس المهم انت الاول تحدد عايز ضمان وكيل ولا ضمان ممتد تشتريه بخلاف قيمة السيارة ولا من غير ضمان علشان النقطه ديه هتحدد كل حاجة بعد كده

شكرا على التوضيح بس فى نقطه متوهانى , دايما بقرأ كلمه خليجى فى وسط مناقشات السيراتو ومش بفهم ايه الفرق بين النوع ده والمصرى من التوكيل , مفيش خبره : ((

دلوقتى ممكن تشترى خليجى وتشترى ضمان او المعرض ايا كان يشتريلك ضمان من شركات الضمان وديه بيبقى عندها مراكز خدمة او بتضمن فى مراكز معتمدة من التوكيل او الوكيل نفسه فلازم تقرر الاول قصه الضمان ديه
كنت بفكر اشترى من معرض , بتهيألى يبقى لازم اشترى ضمان .
قديم 20-03-2010, 02:06 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Persuader مشاهدة المشاركة

مساء الفل , الصراحه المنتدى رااائع

بعد شهر تقريبا من الحيره قررت اشترى سيراتو كوبيه ( تصميم رهيب - سعر ممتاز - اداء معقول ) , اتصلت بالتوكيل النهارده بستفسر عن السياره وفوجئت بطول مده الانتظار , من شهرين لـ 3 اشهر بعد دفع مبلغ التعاقد 20 الف جنيه .

الصراحه انصدمت !

قرأت موضوع فى المنتدى عن معرض محمد زكى , اتصلت بيه وقالى بعد 3 اسابيع او شهر بالكثير وهى مده معقوله جدا لكن انا عندى سؤال , هل هناك اى اختلاف ( الضمان مثلا ) بين التوكيل EIT والمعارض الاخرى ؟

وإيه هى المعارض الأخرى الى ممكن الاقى فيها العربيه موجوده ؟

شكرا : ))
حضرتك ممكن تقولى عايز عربية اية خليجى ولا وكيل وان شاء الله اساعد حضرتك
للاستفسار السريع
0125485222