العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 13-02-2012, 05:18 PM
yoyo_1989 yoyo_1989 غير متواجد حالياً

yoyo_1989 has a spectacular aura aboutyoyo_1989 has a spectacular aura aboutyoyo_1989 has a spectacular aura about
افتراضي رد: لانوس ولا كورسا محتار يا نااااااااااااااس

هية الكورسا اشيك من اللانوس بكتييييييييييييير و اسمك راكب اوبل بس قطع الغيار و التصليح و اعادة البيع طبعا اللانوس
قديم 13-02-2012, 05:57 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yoyo_1989 مشاهدة المشاركة

هية الكورسا اشيك من اللانوس بكتييييييييييييير و اسمك راكب اوبل بس قطع الغيار و التصليح و اعادة البيع طبعا اللانوس
اللااااانوس وبس

ليا تعقيب على السعر بعد إذن حضراتكم النوبيرا 2006 كاملة اوتو ب 50 ألف لو هيا فبريكة برا وجوه
قديم 13-02-2012, 11:41 PM
mameab mameab غير متواجد حالياً

mameab is on a distinguished road

انا شاكر جدا لجميع الاعضاء بس انا لسه محتار

هو موضوع المصاريف العالية ده هيطلع كام يعني او الفرق هيبقي كام انا مش خبرة في العربيات ولا الصيانة ودي هتكون اول عربية ليا ومش عايز الف كتير علي التصليح

يعني مثلا اللانوس صيانتها الف والكورسا خمسة مثلا والا الفرق هيكون عادي الضعف مثلا مقابل الاداء والثبات والامان

رجاء الافادة
قديم 13-02-2012, 11:58 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

لا طبعا مش بالفرق الكبير ده بس فعلا لو عايز تركب عربية تشطيب جيد واداء يعتب رائع ضمن فئتها وتماسك لا باس به وفرامل ممتازة واسم له وزنة طبعا تبقى الكورسا
انما لو عايز سيارة بتشيطب دون المقبول واداء مقبول وتماسك ضعيف وفرامل معدومة طبعا اللانوس
هذا فى حاله ان السيارتان فى نفس الحاله وهى حاله جيدة جدا
طبعا اللانوس سعر البيع اكثر من جيد جدا واتساع داخلى افضل
متعة فى القيادة طبعا الاوبل
ملل القيادة طبعا اللانوس بلا منافس وخد بالك كمان ابعاد اللانوس مش واضحة وغير مريحة خصوصا لمتوسطى المهارات اثناء القيادة
انا من راى الشخصى خد الكورسا وتوكل على الله انت مش حتحارب بالعربية
قديم 14-02-2012, 12:34 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

لاااااااااااااااااااااااا نوووووووووووووووس

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/