العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 29-02-2012, 04:03 PM
الصورة الرمزية elmahdy29
elmahdy29 elmahdy29 غير متواجد حالياً
هواياتي: القراءة والرياضة

elmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to all
افتراضي رد: باركولي انا جبت رينو ساندير ستيب واي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الكشفى مشاهدة المشاركة

الف مبروك وربنا يديك خيرها ويبعد عنك شرها
تسلم يا كشفي باشا .... وشكرا على مرورك الكريم
قديم 29-02-2012, 04:10 PM
HA_2000 HA_2000 غير متواجد حالياً

HA_2000 has a spectacular aura aboutHA_2000 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmahdy29 مشاهدة المشاركة

مفيش تطويل ولا حاجه يا عم اتش
باختصار... الاوبشن هو خليط من الاوبشن الكامل والهاف... ازاي... هاقولك
يعني السي دي بلاير ودراع التحكم اللي في الدريكسيون موجود... وده بتاع اعلى فئة
بس هي 2 زجاج كهرباء امامي ومفهاش مرايات كهرباء.. مرايات عاديه يعني... وده بتاع الهاف
بس هي فيها فوج لايت.. وده بتاه الفول اوبشن... ومفهاش كسوة قماش في الباب من جوه... البطانه كلها فبر... وده بتاع الهاف
بس هي فيها فرامل ايه بي اس + اي بي دي... وبصراحه دول مخليين فراملها ممتازه ماشاء الله عليها في الاداء في الفرامل المفاجئه
هي فيها جنوط... وطبعا الباقي انت عارفه من الاكصدامات والعتب وحامل السقف ( وهو بالمناسبه حامل نيكل كروم مش فيبر وده غالي جدا.. انا مش عارف مركبينه ليه في عربية بالسعر ده) ومفهاش كمبيوتر الرحلات ( اللي بيقولك ستهلاك البنزين والذي منه ) بس الفرش بتاعها اسود بالكامل وكمان قماش مطبوع بطريقة الحفر في القماش والضهر والحواف جلد .... وده خاص بيها هي بس زي الفوانيس الامامية بتاعتها المظلله من الداخل بالسواد ( كان حد مفيم الفوانيس )
واي حاجه طبعا تحب تركبها ده بيحصل مفيش مشاكل... هي حتى بتيجي ب 2 سماعه في الباب قدام... ومجهزين التوصيله لاتنين كمان في الباب اللي ورا عشان توصلها بايديك بمنتى السهولة وبدون تدخل اي فني... وهي كمان بتيجي بمفتاح ريموت وده بتاع الفول اوبشن
يعني هي باختصار باكدج قائم بذاته
بالنسبة لسمير ريان...بعت اتنين زمايلي هناك والسعر اللي خدوه من غيره هو هو السعر اللي خدوه منه... يعني مش فارقه... انت بس هات اخرك مع اللي بيكون معاك هناك... وهما كلهم شباب كويس... وهو عموما اسمه عصام... اي حاجه تاني انا في الخدمه

انا مش عارف اشكرك ازاى على ردك المليان الكافى ده .... ربنا يبارك ليك فى العربية ويحفظ طريقك
معلش سؤال كمان بالنسبة للمرايات الجانبية هل يمكن تركيبهم كهرباء ولا لأ
وهل ممكن تقييم حضرتك ليها مقارنة باللوجان سيدان بلاك لين يعنى باختصار درجة التميز لأى منهم بصرف النظر عن حجم الشنطة
قديم 29-02-2012, 04:28 PM
m elbekh m elbekh غير متواجد حالياً

m elbekh is a jewel in the roughm elbekh is a jewel in the roughm elbekh is a jewel in the roughm elbekh is a jewel in the rough

انت زى ما تكون شغال معاهم فى التوكيل ده انا حبيت العربية من ردودك
قديم 03-03-2012, 09:37 PM
الصورة الرمزية elmahdy29

elmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HA_2000 مشاهدة المشاركة

انا مش عارف اشكرك ازاى على ردك المليان الكافى ده .... ربنا يبارك ليك فى العربية ويحفظ طريقك
معلش سؤال كمان بالنسبة للمرايات الجانبية هل يمكن تركيبهم كهرباء ولا لأ
وهل ممكن تقييم حضرتك ليها مقارنة باللوجان سيدان بلاك لين يعنى باختصار درجة التميز لأى منهم بصرف النظر عن حجم الشنطة
بص ياباشا ... المرايات انا ما سالتش بس اكيد تركب عادي... بس ده مش اوبشن تجري ورا... يعني كان موجود اهلا وسهلا.. مش موجود يبقى فكك منه
اما بالنسبه للوجان... الاتنين زي ما قولت واحد... الفرق في الشكل فقط... نفس الميكانيكا وكل شيء... يعني الاختيار ما بين الاتنين مسالة ذوق شخصي بس
بالتوفيق ان شاء الله
قديم 03-03-2012, 09:39 PM
الصورة الرمزية elmahdy29

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m elbekh مشاهدة المشاركة

انت زى ما تكون شغال معاهم فى التوكيل ده انا حبيت العربية من ردودك
ماهو انا اتعلمت من هنا كتير... لازم ارد الجميل... وبعدين انا قبل ما اشتري لفيت وجربت كله.. مخلتش.. وربنا وفقني لديه في الاخر
والحمد لله مبسوط بيها جدا