العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 15-10-2011, 06:44 PM
khggk74 khggk74 غير متواجد حالياً

khggk74 is on a distinguished road
افتراضي رد: إستفسار بخصوص صوت الموتور f3

انا عربيتى عملة تقريبا 5000 الاف برد
هو كان فى الاول المتور هادى شيوة - بس فعلا تلاحظ ان الوتور ابتدى صوته يعلى وده فى راى لان الزيت قرب يتغير ( على اساس انه بتغير فى الخمسة الاف كم ) واعتقد انه بعد متغير الزيت الصوت هيقل ان برده زيك مستنى غيار الزيت واشوف
وبالنسبة لاستهلاك البنزين تقريبا كده برده - بس فى التوكيل الاسكندرية فى ناس راحة هناك وضبط وقل الاستهلاك
قديم 21-11-2011, 03:49 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salem2004 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا إخواني عندي إستفسار و يا ريت ألاقي الإجابة عندكم .. أنا معايا byd f3 مانيوال عامله حوالي ٥٠٠ كيلومتر و ملاحظ إن صوت الموتور عالي بدرجة ملحوظه و خصوصا في السلانسيه و بيطلع منه صوت غريب (ووووووووو ) يعني أنا بأسمعه كده وده بيكون في السرعات لما بأرفع رجلي من على دواسة البنزين .
كما أن إستهلاك البنزين داخل المدينة - القاهرة - في الظروف شبه زحمه بيصل إلى ١٧٠ كيلو في الصفيحة - يعني مش موفرة - فهل ده هو الطبيعي أم إنه في صيانة الألف بيظبطوا الكلام ده أرجو الإفاده و شكرا
انا عربيتى عاملة 800 كيلو وكل اللي حضرتك قولتو موجود عندي بالظبط وسئلت ناس قالولي عشان العربية في التليين ..... بس لما اروح صيانة 1000 كيلو هاقولهم على الموضوع دة
قديم 22-11-2011, 10:22 AM
الصورة الرمزية ehabpopo
ehabpopo ehabpopo غير متواجد حالياً

ehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to behold

ان شاء الله كل الملاحظات دى ها تروح فى صيانة ال 1000 كم ... بس اكتب اى ملاحظة فى ورقة علشان ما تنساش ... ولما تروح مركز الصيانة قولهم عليها ...
وان شاء الله تروح كل المشاكل البسيطة دى ... وما تنساش تطمنا عليك وعلى العربية فى تقرير ال 1000 كم