العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 27-12-2012, 02:03 AM
ma8rabye ma8rabye غير متواجد حالياً

ma8rabye has a spectacular aura aboutma8rabye has a spectacular aura about
افتراضي رد: وانا نازل احجز التيدا ..قولت لازم اسأل ملاكها على حاجة الأول

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Marlborooo مشاهدة المشاركة

علي فكرة العربية ديه زي الفل وممتااااازة جدا كعمر افتراضي واعتمادية وثباتها حلو ركبتها مع واحد صاحبي جايبها من السعودية تحفة وناعمة جدا

بس انا شفت منها شكل جديد علي النت تحفففففففة اووووي بس معرفش هينزل امتي لو هينزل قريب يبقي استني
تنمااااااام اوى طمنتمى والله انا ناوى اجيبها ان شاء الله وانتو بتقنعونى اكتنر ...الجديدة فعلا نزلت برا مصر من 2012 ...بس لسا منزلتش مصر بيقولو كمان سنتين او ممكن ماتنزلش بس مش شكلها وانها يابانى مش هتقل عن 150 ف مش فارقة استنى ههههههه
قديم 27-12-2012, 02:06 AM
ma8rabye ma8rabye غير متواجد حالياً

ma8rabye has a spectacular aura aboutma8rabye has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

والله المستعان
حلووووووة قوي بس دي النسخة المتظبطة ..مش اللى هتنزل مصر بس جامدة الصراحة
قديم 27-12-2012, 03:13 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ma8rabye مشاهدة المشاركة

تنمااااااام اوى طمنتمى والله انا ناوى اجيبها ان شاء الله وانتو بتقنعونى اكتنر ...الجديدة فعلا نزلت برا مصر من 2012 ...بس لسا منزلتش مصر بيقولو كمان سنتين او ممكن ماتنزلش بس مش شكلها وانها يابانى مش هتقل عن 150 ف مش فارقة استنى ههههههه
العربية ممتازة في كل حاجة وفراملها تحفة بمعني الكلمة واعتقد انها افضل اختيار بالسعر ده واحسن مليون مرة من الكوري والصيني ( انا بس اعتراضي عليها كشل وموضوع الشكل ده بيختلف من واحد للتاني )ومبوووووووووك مقدما علي العربية وربنا يباركلك فيها
بس انا اعتقد ان الشكل الجديد قرب ينزل والله اعلم

قديم 27-12-2012, 03:20 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

موضوع ثباتها الوحش ينطبق علي التيدا السيدان وليس الهاتش باك وطبعا ثباتها مش بارع مش الماني يعني
قديم 27-12-2012, 03:26 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

موضوع ثباتها الوحش ينطبق علي التيدا السيدان وليس الهاتش باك وطبعا ثباتها مش بارع مش الماني يعني
هي ثباتها كويس جدا بوجه عام ومقارنة بالعربيات الكوري اللي في نفس السعر افضل بكتيييربس اكيد ميتقارنش بالالماني العربيات الالماني ديه فلم تاني خالص عن اي عربية