العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > الصينى العام

الصينى العام الصين هى احدث صانعى السيارات فى العالم حيث بدأت فعلياً فى عام 1998 الا ان تعداد الصين والنمو الاقتصادى السريع جعل من الصين واحدة من اكبر الاسواق العالمية مما جعل الشركات العالمية تتهافت على تصنيع سياراتها فى الصين بينما تسعى الصين لغزو العالم بمنتجاتها المحلية اهم الشركات : هايما - ليفان - فاو - جاك - شانا بينى - شيرى و اسبيرانزا - جيلى - ايديا Zotye - FOTON - CHERY - Brilliance - Great Wall - Geely - FAW - Lifan - BYD - SPERANZA

قديم 16-03-2011, 07:04 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future
افتراضي رد: أول تقرير عن السيارة لاند واين ( فاشون)

أية المواضيييييييييييع الجامدة دى اموت انا فالحصريات دى
يعنى انت سوقت الام 11 والجاك واالفاشون من غير ما تشترى يا بختتتتتتتتتتتتتتتتك

عاوز موضوع تقفي صينى بقى للتلاتة مقارنات وتقولنا انت لو معاك تمن التلاتة هتشترى اية وانهى احسن من كل حاجة
معلش انا طماع بس ملقتش حد ركب التلاتة بصراحة وخاض التجربة فلازم استغلك ههههههههGIFT4 U
بس انا لما شفتها حستها صاجها ضعيييييييف جدا جدا

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 17-03-2011, 12:50 AM
الصورة الرمزية amaboubakr
amaboubakr amaboubakr غير متواجد حالياً

amaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of lightamaboubakr is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة odaoda مشاهدة المشاركة

أية المواضيييييييييييع الجامدة دى اموت انا فالحصريات دى
يعنى انت سوقت الام 11 والجاك واالفاشون من غير ما تشترى يا بختتتتتتتتتتتتتتتتك

عاوز موضوع تقفي صينى بقى للتلاتة مقارنات وتقولنا انت لو معاك تمن التلاتة هتشترى اية وانهى احسن من كل حاجة
معلش انا طماع بس ملقتش حد ركب التلاتة بصراحة وخاض التجربة فلازم استغلك ههههههههGIFT4 U
بس انا لما شفتها حستها صاجها ضعيييييييف جدا جدا
والله مانا كاسفك علشان انا بحبك في الله، ثم على فكرة انت نسيت اني سوقت كمان الانجلون وسافرت بيها برضك ههههههههه وعملت ليها تقرير هنا
المهم بص يا سيدي انا لو معايا الفلوس حاليا كنت هاشتري الام 11 في حالة لو انها صيني بالكامل مش تقفيل مصري لكن في الوضع الحالي رقم واحد الجاك تليها الانجلون ثم الام11 أما الفاشون فلا ثم لا ثم لا بالتقفيل الحالي مع اني شوفت تقرير ليها بالفيديو هنا في المنتدى بس لعربية فاشون مانزلتش مصر لسه لأني متأكد ان الفاشون الحالية موجودة في مصر من فترة والوكيل مش عاوز ينزل الجديدة لغاية مايخلص من المخزون الموجود هنا

سبحان الله وبحمده ...سبحان الله العظيم
شارك معانا في حملة مقاطعة وكلاء السيارات حتى هبوط الاسعار
http://www.facebook.com/#%21/home.ph...684068070&ap=1
قديم 17-03-2011, 01:10 AM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

انا كمان لو كانت الام 11 منا لصين كنت اشترتها عربية خرافة بصراحة والله

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 17-03-2011, 11:52 AM
xwaledx xwaledx غير متواجد حالياً

Waleed Nabil
Branch Manager
Abaza Auto Trade

xwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond repute

اولا شكرا على هذا التقرير الرائع
ثانيا اسمحوا لى ان اقدم بعض لصور السيارات لاند ويند ومواصفاتها

يتبع

[COLOR="Blue"][SIZE="4"][CENTER][SIZE="5"][I]Waleed Nabil

01021163010
قديم 17-03-2011, 11:56 AM
xwaledx xwaledx غير متواجد حالياً

Waleed Nabil
Branch Manager
Abaza Auto Trade

xwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond repute

المواصفات

السعر
موديل 2009 75000 جم
موديل 2010 80000 جم
تحياتى

[COLOR="Blue"][SIZE="4"][CENTER][SIZE="5"][I]Waleed Nabil

01021163010