العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 05-04-2015, 05:46 PM
ansary1 ansary1 غير متواجد حالياً

ansary1 is on a distinguished road
افتراضي رد: سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو

اولا اشكرك على المجهود الرائع
ثانيا عندى استفسار انا عندى ستروين ax مو 1994 وغيرت الموتور بتعها بمتور بيجو 205 بس بعد التغير موشر ال RPM لا يعمل وسالت قالى محتاج حد بيفهم فى كونترول العربية عشان الموتور الجديد معاه كونترول ومنظم وثالثا ايضا عداد طلمبة البنزين لا يعمل لان الموتور الجديد يحتاج الى تانك بنزين اتنين عين فما الحل وحضرتك تنصحنى اعمل ايه. وشكرا
قديم 09-04-2015, 11:47 AM
السيد محمود مصطفي السيد محمود مصطفي غير متواجد حالياً

السيد محمود مصطفي is on a distinguished road

السلام عليكم انا معروض عليا اشتريت والحمد لله بيجو 405 موديل 94 موتور 1600 دواخل فابريكا سنتر وزجاج كهرباء امامي بس ومتغيرلها موتور استيراد ومحتاجة مصاريف تتراوح ما بين 2000الي 3000 جنيها زي التابلو ه جلدة مفقفأ وجلب وبليض للمقصات الامامية واولسيه زيت وخرطومين بتوع زيت الباور وقفل للشنطة الخارجية مع توصيل خراطيم التكييف وبعض السمكرة الخارجية واخذتها ب 27000 والميكانيكي حمض نفسي منها وشيلني منها خالص ارجو الافادة هل ممكن ان اقتنيها ولا احاول ابيعها؟؟؟؟
قديم 09-04-2015, 11:49 AM

السلام عليكم انا معروض عليا اشتريت والحمد لله بيجو 405 موديل 94 موتور 1600 دواخل فابريكا سنتر وزجاج كهرباء امامي بس ومتغيرلها موتور استيراد ومحتاجة مصاريف تتراوح ما بين 2000الي 3000 جنيها زي التابلو ه جلدة مفقفأ وجلب وبليض للمقصات الامامية واولسيه زيت وخرطومين بتوع زيت الباور وقفل للشنطة الخارجية مع توصيل خراطيم التكييف وبعض السمكرة الخارجية واخذتها ب 27000 والميكانيكي حمض نفسي منها وشيلني منها خالص ارجو الافادة هل ممكن ان اقتنيها ولا احاول ابيعها؟؟؟؟
قديم 09-04-2015, 11:55 AM

السلام عليكم انا معروض عليا اشتريت والحمد لله بيجو 405 موديل 94 موتور 1600 دواخل فابريكا سنتر وزجاج كهرباء امامي بس ومتغيرلها موتور استيراد ومحتاجة مصاريف تتراوح ما بين 2000الي 3000 جنيها زي التابلو ه جلدة مفقفأ وجلب وبليض للمقصات الامامية واولسيه زيت وخرطومين بتوع زيت الباور وقفل للشنطة الخارجية مع توصيل خراطيم التكييف الموجودة اصلا وبعض السمكرة الخارجية واخذتها ب 27000 والميكانيكي حمض نفسي منها وشيلني منها خالص ارجو الافادة هل ممكن ان اقتنيها ولا احاول ابيعها؟؟؟؟ بس ارجو سرعة الرد خلال دقائق
قديم 12-04-2015, 10:27 PM
M.A.Doma M.A.Doma غير متواجد حالياً
من انا؟: I'm Egyptian
التخصص العملى: Engineer

M.A.Doma is on a distinguished road

السلام عليكم مهندس هيثم
كنت حابب استفسر من حضرتك او بمعنى اصح تنصحني بخصوص اني مقبل على شراء سيارة وقدامي خيارين اتنين بس
Peugeot 508 allure - 115,000
BMW 316i Luxury - 120,000
طبعا الاسعار دية بالريال وهنزلها مصر ان شاء الله
وكنت حابب تنصحني بخصوص الاعتمادية الاكتر وفي حوار البنزين وقطع الغيار والتصليح طبعا في مصر
والف الف شكر ليك