العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 31-05-2009, 08:03 AM
الصورة الرمزية ironheart
ironheart ironheart غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Engineer
هواياتي: CARS & COMPUTER

ironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الى محبى إبيزا

شكرا لاهتمامك
بس انا كنت عايز تقيمك الشخصى الثلاثة سيارت دول
بالنسبة العربية 1800 هتاكل بنزين منى انا محتاج حاجة صغيرة 1300 1400 سى سى بتكييف
gti اختصار اية
شكرا ياباشا

التعديل الأخير تم بواسطة mohamed ibiza ; 02-06-2009 الساعة 09:55 AM سبب آخر: خطأ كتابي
قديم 31-05-2009, 04:36 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

ال 1800 انجكشن يا باشا و 8 صباب مش 16 فا مش هتبقي اكيلة بنزين ولا حاجة ان شاء الله

Gti ده كود المكنة دي

تقييمي الشخصي للتلات عربيات دول علي القمة الجولف و لكن يقلل منها انها موديل قديم و تصميم قديم بعدها علي طول الابيزا 94 مفيش فرق اعتمادية بينهم لان الاتنين مكوناتهم واحدة هي نفس المكنة والفتيس و العفشه بس الابيزا اضيق من جوا حبه بسيطة و صاجها اضعف من الجولف شوية لكن موديل احدث و شكل احلي و لو حطيت ابيزا 1300 و جولف 1300 الابيزا تطلع لانها اقل وزن من الجولف و مع ذلك ثباتها ممتاز في السرعات و الغرز مش الطرق المستقيمة فقط

1300 1400 بتكييف التكييف تأثيره هيبقي واضح علي الموتور لان الموتور صغير و قديم مش عايز اقولك عربية والدي 2800 سي سي و التكييف بيأثر عليها بس تأثيره بيختفي بعد سرعة 120كم\ساعة بس ده موتور غول انما ال 1300 و كده تأثيره هتفضل حاسس بيه و عموما التكييف بيأثر علي عمر الموتور و بيتعبه

فا 1800 تأثيره هيبقي اقل علي الموتور

البولو اقل واحدة في دول من ناحية الاعتمادية عن تجربة الجولف و الابيزا حاجتهم بتعيش اكتر من البولو و الابيزا 94 بالذات

IBIZA
قديم 01-06-2009, 07:55 AM
الصورة الرمزية ironheart

ironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond repute

بس انت مش شايف ان 30 الف كتير على عربية موديل 94 وهاتش باك و1000 سى سى او 1300
قديم 02-06-2009, 04:53 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

والله يا باشا موضوع السعر ده بيحكمه السوق العربية دي عاملة احلي شغل من ساعة ما نزلت سنة 94 انا عربيتي كانت جايبالي قبل ما اشدها سمكره و دوكو 37 الف كان حربي بتاع الفيبر عايز ياخدها و هو بيعملي الاكصدامات و بعد ما شديتها قول 38 الف في العربية رخصت اصلا لو احنا بأسعار زمان مكنتش هتعرف تجيب واحدة متهانة حتي مش حالتها متوسطة و السعر ده بيحكمه السوق غير ان العربية ممتازة فعلا

IBIZA
قديم 02-06-2009, 11:58 AM
الصورة الرمزية ironheart

طيب يعنى لو حالة العربية كويسة (استخدام معقول) تدى كام سنة كمان
وتنصحنى الجديد احسن مع وجود قسط ولا نغامر بالمستعمل
وشكرا