العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 04-03-2012, 04:40 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تعديل المواتير بين الواقع والخيال

بجد موضوع منطقى ومفيد جداً وارجوا تثبيته لأنه رسالة تحذير لكل من يريد ان يلقى بماله دون علم ,شكراً جزيلاً وربنا مايحرمنا من مواضيعك التى نتعلم منها دائماً ويكثر من امثالك فى هذا المنتدى المحترم:018A1 D~146:

قديم 04-03-2012, 04:43 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

واضح إنى بنام لأن الموضوع مثبت ومأخدتش بالى عموماً لو فى أكثر من التثبيت يبقى قليل عليه ,سلامى لشخصك الكريم مرة اخرى

قديم 07-03-2012, 03:49 AM
الصورة الرمزية عصام غنايم
عصام غنايم عصام غنايم غير متواجد حالياً
من انا؟: حاصل علي ليسانس الآداب والتربية ودبلومة الدراسات العليا فى الاداره و متزوج ومعايا فارس ومريم وزينه
التخصص العملى: تصميم الموبليا
هواياتي: صيانة وتعديل السيارات

عصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond repute

موضوع رائع جدا

أخويا مهندس ميانيكي ومهووووس بتعديل السيارات بسبب عمله في السعودية

سيراتو 2010 مسقط ليها موتور 2500 سي سي 24 صباب

ومغير الكمبيوتر بالفتيس بكل حاجه فيها

العربيه تجميعها خرافي فوق الوصف

بس المشكله انها سفاحة بنزين

انا ماليش خبرة بالحاجات دي بس ياريت لو جمعتنا الظروف تجرب السيراتو بالتعديل اللي فيها ده
طبعاٌ انا اتشرف بمعرفتك انت واخوك ومستنى اتصال منك عن قريب ان شاء الله

بس انا هدى لأخوك لفت نظر

ليه ؟

لأن عفشة السيراتو لا تحتمل هذا التعديل

انا عن نفسى لما احب اسقط مكنه 2500 زى دى

ادور على قالب يستاهل

زى ( ال bmw الفئه الثالثه او الخامسه , هوندا اكورد او سيفك , متسيوبيشى جالانت او لانسر , فولكس فاجن جيتا او جولف , , , , )

وزيهم كتير

ابو فارس
01006898520
شاهدوا كل جديد على قناتى على اليوتيوب من هنا
قديم 07-03-2012, 03:51 AM
الصورة الرمزية عصام غنايم
عصام غنايم عصام غنايم غير متواجد حالياً
من انا؟: حاصل علي ليسانس الآداب والتربية ودبلومة الدراسات العليا فى الاداره و متزوج ومعايا فارس ومريم وزينه
التخصص العملى: تصميم الموبليا
هواياتي: صيانة وتعديل السيارات

عصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond repute

بجد موضوع منطقى ومفيد جداً وارجوا تثبيته لأنه رسالة تحذير لكل من يريد ان يلقى بماله دون علم ,شكراً جزيلاً وربنا مايحرمنا من مواضيعك التى نتعلم منها دائماً ويكثر من امثالك فى هذا المنتدى المحترم

واضح إنى بنام لأن الموضوع مثبت ومأخدتش بالى عموماً لو فى أكثر من التثبيت يبقى قليل عليه ,سلامى لشخصك الكريم مرة اخرى
طبعاٌ تقبل منى كل السلام والتحيه

اولاٌ على ذوقك

ثانياٌ على اختيارك ال جاك B15

ابو فارس
01006898520
شاهدوا كل جديد على قناتى على اليوتيوب من هنا
قديم 07-03-2012, 10:55 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام غنايم مشاهدة المشاركة

طبعاٌ انا اتشرف بمعرفتك انت واخوك ومستنى اتصال منك عن قريب ان شاء الله

بس انا هدى لأخوك لفت نظر

ليه ؟

لأن عفشة السيراتو لا تحتمل هذا التعديل

انا عن نفسى لما احب اسقط مكنه 2500 زى دى

ادور على قالب يستاهل

زى ( ال bmw الفئه الثالثه او الخامسه , هوندا اكورد او سيفك , متسيوبيشى جالانت او لانسر , فولكس فاجن جيتا او جولف , , , , )

وزيهم كتير
فعلا يا كومندا أول مرة أسمع عن حد مظبط السيراتو كده ماشاء الله
بس يمكن هو صارف على العفشة وعامل شدادات فوق وتحت وفى الأجناب وكده
وبعدين انا كمان سمعت ان المواتير الصغيرة بتاعت الكيا بيبقى فيها تكنولوجيا عالية يعنى المكنة ال1600 ممكن تطلع عزم المكنة ال2000
بس مش متأكد أنها تستحمل مكنة عالية زى ال2500
بس نصيحة يعمل شدادات فوق وتحت ويجيب فرامل الكيا الأوبتيما او الكادينزا عشان يبقى أدائها أحسن مع تعريض الكاوتش عشان يدي ثبات أكتر