العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 30-05-2013, 03:07 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي تعديل مواصفات الكيا سيراتو 2013

بالصدفة لما دخلت على موقع كيا مصر علشان اجيب مواصفات الكارينز الجديدة لفيت اللغة بقت عربي
وطبعا علشان انا ضعيف في الانجليزي قلت اشوف مواصفات السيراتو بالتفصيل فجأة لقيت العربية 5 فئات بس من اصل ستة
وعلى فكرة الفئة اللي اتحذفت كانت الEX فول اوبشن (الفئة الرابعة)
و طبعا حصل تعديلات في كماليات ومواصفات كل فئة
اول فئة مانيوال
فتيس مانيوال 6 سرعات / جنوط 15 عادية / عجلة قيادة متحركة في 4 اتجاهات / سخانات في المرايات / مرايات كهربائية / 4 زجاج كهربائي / فوانيس شبورة / عرض درجة الحرارة الخارجية / حامل اكواب / مسند يد امامي / راديو CD MP3 AUX USB / ايموبليزر / تكييف

ثاني فئة اوتوماتيك
نفس الكماليات السابقة بالاضافة الى :
فتيس اوتوماتيك 6 سرعات / مكان لتثبيت مقعد الاطفال

ثالث فئة EX اوتوماتيك
نفس الكماليات السابقة بالاضافة الى
جنوط سبور 16 / ايرباج للسائق / ضبط ارتفاع كرسي السائق / لمبة قرائة ومكان لحفظ النظارة / مالتي فانكشن

رابع فئة SX اوتوماتيك
فرامل ABS / ايرباج للراكب الامامي / طي كهربائي للمرايات / اشارات LED في المرايات / فتحات تكييف خلفية / مسند يد خلفي + حامل اكواب / مثبت سرعة

خامس فئة Highline
جنوط سبور 17 / عجلة قيادة وناقل حركة من الجلد / امكانية تغيير نظام القيادة / ناقل حركة بعجلة القيادة / مقابض ابواب خارجية من الكروم / فتحة سقف / حساس اضاءة / مصابيح امامية وخلفية LED / تبريد بالدرج الامامي / بلوتوث / زر لتشغيل المحرك / حساس امامي وخلفي / اضاءة لتحية السائق عند اقترابه من السيارة

والاسعار هجيبها في اقرب وقت
بس اللي مزعلني اوي انهم شالوا الكاميرا الخلفية والكرسي الكهرباء والفرش الجلد والتكييف الاوتوماتيك ودلوقتي مش موجوددين حتى في الهايلاين

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 30-05-2013, 03:14 PM
الصورة الرمزية kj1
kj1 kj1 غير متواجد حالياً

kj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تعديل مواصفات الكيا سيراتو 2013

و الأسعار زى ماهى؟

من مواضيع kj1
التاريخ الأسود لجماعة الأرهاب الأسود
ليه لا وليس نعم
مصر الجميلة الغائبة الأن
قديم 30-05-2013, 04:54 PM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

اسعار الكورى اتجننت يا جماعه ده قربت توصل للعربيات الالمانى والخطه الواضه ان اسعار العربيات لغايه ميت الف هاتبقى صينى بعد الميه تبتدى بقى تفكر ف الكورى واليابانى والله الواحد بيفكر يسافر المانيا علشان يبقى مبيركبش غير الالمانى
الله يخربيت ده نهضه
قديم 30-05-2013, 10:16 PM

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kj1 مشاهدة المشاركة

و الأسعار زى ماهى؟
الصراحة مش عارف انا ان شاء الله هعدي على التوكيل في اقرب وقت ممكن وافيدك وافيد المنتدى كله بالاسعار كلها ان شاء الله

اسعار الكورى اتجننت يا جماعه ده قربت توصل للعربيات الالمانى والخطه الواضه ان اسعار العربيات لغايه ميت الف هاتبقى صينى بعد الميه تبتدى بقى تفكر ف الكورى واليابانى والله الواحد بيفكر يسافر المانيا علشان يبقى مبيركبش غير الالمانى
الله يخربيت ده نهضه
"قربت" ؟؟؟ دي وصلت اصلا للالماني
عندك عربية زي السيراتو سعر الهايلان 196 الف ودا نفس تمن الاوكتافيا والاسترا تقريبا او ممكن بقا لو عايز تركب عربية بمعنى الكلمة حطهم مقدم وهات BMW 316i
بلاش تحط مقدم وهات واحدة مستعمل استعمال خفيف
حسبي الله ونعم الوكيل
والف شكر ليكم نورتوا الموضوع

قديم 30-05-2013, 11:41 PM

حاجة غريبة حصلت
انا من كام ساعة سالت في صفحة كيا مصر على الفيس عن اسعار النيوسيراتو لقيتها 6 فئات
قلت ادخل على موقع كيا مصر ولقيت حاجة اغرب
لو خليت اللغة انجليزي السيراتو بتبقا 6 فئات
ولو خليت اللغة عربي السيراتو بتبقا 5 فئات هههههههههههههه
عموما انا يوم السبت هعدي على توكيل كيا واشوف الموضوع بالضبط