العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 18-10-2010, 03:26 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نظفت الرادياتير كويس، ومع ذلك مازالت العربية تسخن وتنقص مية إيه الحل

غير غطا الريداتير وجرب ...

لو فضلت المشكلة موجودة ممكن للاسف نبدا نشك فى جوان وش السلندر ..

بس جرب تغير الغطا الاول وعلى فكرة ده رخيص جدا يعنى نوع نضيف ممكن يكون ب 30 او 35 جنيه ...

جرب وقولنا ....

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 18-10-2010, 03:28 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نظفت الرادياتير كويس، ومع ذلك مازالت العربية تسخن وتنقص مية إيه الحل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

غير غطا الريداتير وجرب ...

لو فضلت المشكلة موجودة ممكن للاسف نبدا نشك فى جوان وش السلندر ..

بس جرب تغير الغطا الاول وعلى فكرة ده رخيص جدا يعنى نوع نضيف ممكن يكون ب 30 او 35 جنيه ...

جرب وقولنا ....
إن جيت للحق هو ده خوفي الحقيقي، وإلا مش عايز أصدقه دلوقت، عموما يارب يطلع غطا، وتتحل المشكلة بإذن الله
قديم 18-10-2010, 03:42 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

اقولك تعرف ازاى لو عندك جوان وش سلندر بايظ ؟؟

شوف انت تيجى الصبح والعربية بارده وتفتح الريداتير وتزود ميه لغايه الاخر خالص وتدور وتبص على الميه فى فوهة الريداتير لو لقيتها بتبقلل (بتعمل فقاقيع كده) وبتنزل لتحت وتطلع يبقى انت كده للاسف عندك الجوان ضارب ولازم تغيره ...

ولو طلع جوان لا قدر الله متخفش هو مش نهايه العربية يعنى .. انا عملته فى عربيتى 3 مرات هههههههه ..

بس مشكلته انه مكلف شويه يعنى هيكلفك حوالى 250 جنيه فى تغييره ...

جرب بس الحكايه دى وطمئنى ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 18-10-2010, 03:43 PM

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

اقولك تعرف ازاى لو عندك جوان وش سلندر بايظ ؟؟

شوف انت تيجى الصبح والعربية بارده وتفتح الريداتير وتزود ميه لغايه الاخر خالص وتدور وتبص على الميه فى فوهة الريداتير لو لقيتها بتبقلل (بتعمل فقاقيع كده) وبتنزل لتحت وتطلع يبقى انت كده للاسف عندك الجوان ضارب ولازم تغيره ...

ولو طلع جوان لا قدر الله متخفش هو مش نهايه العربية يعنى .. انا عملته فى عربيتى 3 مرات هههههههه ..

بس مشكلته انه مكلف شويه يعنى هيكلفك حوالى 250 جنيه فى تغييره ...

جرب بس الحكايه دى وطمئنى ...
شكرا لاهتمامك، وربنا يبارك لك فيما تملك، ويرزقك خيرا منه
قديم 18-10-2010, 06:34 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

و يا ريت تعرفني اذا كانت المشكله موجوده بعد تغيير الغطاء ام لا
والله إنت فنان يا أستاذ حازم، فعلا العيب عيب غطاء، الحمد لله اشتريت غطاء ياباني النهارده ، وتمام ولله الحمد.
بس أنا عندي عتاب:
مش كنت تقولي على الحكاية دي قبل ما أغسل الرادياتير، ده الراجل أخذ مني 45 جنيه، عموما محلولة هنتشارك فيهم، أنا خمسة وإنت أربعين، يعني قسمة العدل.
لا أعرف هل من الممكن أن يحب المرء شخصا لم يره؟
إن كان ممكنا فأنا أكن لك كثير مودة
أشكرك جدا على اهتمامك وخدماتك الجليلة

التعديل الأخير تم بواسطة مهند سالم ; 18-10-2010 الساعة 06:46 PM