العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 24-12-2011, 07:11 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مخطط لاشعال البلاد يوم 25 يناير واسقاط الدولة...هتشترك..!!!

متابع.................... ......

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 24-12-2011, 08:33 PM
walidelwahsh
Guest

الف مليون تحية وسلام للاستاذ طارق
بس انت وقعت في خطأ لا يغتفر
اثبت ان الكلام دا مش مرسل ولا حاجة
وانه مش امنا الغولة ولا حاجة
عيب عليك ياراجل يطلع منك كل دا
تقبل تحياتي

قديم 24-12-2011, 08:49 PM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute

وكل واحد هيعرف أنه لسه على رأيه من البداية، اللي كان ضد الثورة ولما نجحت وافق عليها يعرف إنه غلطان دلوقتي ولازم يسكت عشان هو مش هينزل خالص لأنه هوائي ومعندوش رأي ومش عايز أغلط في حد شاف شباب بيموت ويتسحل وبنات تتعرى وعشرات من العساكر بيضربوا بنت، ورضي يقعد بدون مناصرة الشباب الوطني
يا استاذ مصطفى ده رايك وواجب اننا نسمعه ونحترم انك تقول رأيك
ليه لو الشخص اللى مش هينزل يبقى كذا كذا
يا أخى الفاضل من ينتقص حق الثوار او من لم يعطى حق الثوار (ومفيش حد هيقدر يديهم حقهم لانه اكثر مما يوصف) اللى ينتقص من قدرهم ده يبقى أعمى الفكر والقلب والبصيره
وبعدين انت بتتكلم عن حكم ديكتاتورى هما خلاص حكمونا وبقوا ديكتاتوريين هم المجلس العسكرى يعنى جى لاداره ازمه وفعلا سقط فيها لانهم مالهمش فى السياسه فعلا والموضوع خلاص قرب قوى على تسليمهم البلاد لئيس ومجلس شعب ليه لما الموضوع قرب قوى كده الاحداث المتواتره اشتعلت
وأصبح الكلام عن الجيش نفسه ياأخى اغلبنا خدم فى العسكريه وفاهم يعنى ايه تدريب عسكرى انا مش ببرر احداث لاكن عمرنا مامسكنا عصايه ودرع كلها اسلحه ناريه منها الثقيل والخفيف والفكر التدريبى بيقوم على الاستهداف فى ثوانى معدوده وان لم تقتنص الهدف اصبحت انت الهدف له
لو جبنا عسكرى زى ده وعاملناه مع مدنيين يبقى برده اتظلم لانه مش مؤهل
طيب نجيب الشرطه معاملتهم ازبل من معامله الجيش والناس مش طيقاهم طيب العمل ايه؟؟؟
خلاص الحل يبقى الصدام مع الجيش واهانته ونفتح جرح من الصعب ان يلتئم
هتقولى اصل الجيش تابع لنظام المخلوع وجى علشان يحميه طيب ليه الغلب ده ماكان من الاول هاجم الثوار وقتل وسحل واهو كله بالاوامر وخليناها خراب لاكن ده ماحصلش لاكن اللى بيحصل دلوقت ده ملوش علاقه خالص بالكلام اللى انت بتقوله وبعدين انت بتطبق اللى انت بتكره اللى الجيش بيعمله
لو جالك كام واحد او واحده ودخلوا عليكم كثوار وحاولوا يشق الصف بينكم هتعملوا معاهم ايه اكيد هتنفخوهم صح
يا اخى الموضوع خلاص مافرقتش شهرين كمان وبعد كده الكل وليس الاغلبيه الكل هيكون صف واحد ضدالمجلس العسكرى !!!!!!!!!!!!!

قديم 24-12-2011, 08:56 PM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidelwahsh مشاهدة المشاركة

الف مليون تحية وسلام للاستاذ طارق
بس انت وقعت في خطأ لا يغتفر
اثبت ان الكلام دا مش مرسل ولا حاجة
وانه مش امنا الغولة ولا حاجة
عيب عليك ياراجل يطلع منك كل دا
تقبل تحياتي

ولك ارق التحايااااااا استاذ وليد
مش فاهم العيب فى ايه علشان ما اعملوش تانى
العيب مثلا انى غلط فى 6 ابريل مثلا
للعلم انا من مدينه المحله الكبرى اللى عملت بروفه للثوره المصغره وقعدنا 3 ايام كامله ضد الدوله البوليسيه واكيد المحله كلها كانت فى ثوره واقسم لك صديقى اخذ طلقه خرطوش وهو بجانبى كانت بين عينيه وعملنا المستحيل علشان نسعفه وكان ممكن الخرطوش يصيبنى انا
وفاهم ومقتنع انا بقول ايه يعنى مش علشان انا قلت شىء مقتنع بيه ابقى قلت حاجه عيب من العدل انك تفهمنى غلطى
انا انسان وكل ابن آدم خطاء عرفنى فين العيب لو تسمح

قديم 24-12-2011, 08:56 PM
الصورة الرمزية misho777
misho777 misho777 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مهندس زراعى ومدرب رياضى
هواياتي: الغطس والصيد

misho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nice

شبعنا مخططات كما يقال المثل اسمع قعقعة ولا ارى طحين كله كلام ×كلام يشبه السيارة رباعية الدفع هى سياسة تخويف لا اكثر هم خائفين من رد فعل الناس بمناسبة مرور عام على الثورة دون حدوث تغيير حقيقى هناك حكمة بليغة تقول لا تصدقن كل ما يقال لك