العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 01-09-2012, 07:25 PM
الصورة الرمزية abolo2
abolo2 abolo2 غير متواجد حالياً

abolo2 will become famous soon enough
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

شكرا لمجهودك
محتار بين الساجا الاوتوماتيك واللوجان الاوتوماتيك زيرو طبعا
ياريت تفيدني
قديم 01-09-2012, 08:52 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

انا جيت

رينو سكالا 2011
صنى 2012
لانسر 2010 مع انى معرفش هتكون بكام
واخيرا سانديرو 2013 زيرو

كل خوفى من السانديرو انى كنت راكبة صنى 2011 وخايفة احس بفرق وحش وخصوصا انى مجربتش السانديرو

وكمان مش كل يوم هشترى عربية

منتظرة المقارنة تكون لصالح مين
قديم 02-09-2012, 08:46 PM
tito_6060 tito_6060 غير متواجد حالياً

tito_6060 is on a distinguished road
عاجل رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

بعد اذن حضرتك انا ناوى اشترى ان شاء الله سيارة خلال هذا الأسبوع انا فى السعودية :

كيا سيراتو هاف اوبشن 49000 ريال
رينو فلووانس ستاندرد ( بس فيها اوبشن كتييييير تعتبر زى الهاف فى السيراتو) ال 1.6 عاملة 50000 (بس دا سعر لينا انا اعرف حد فى الوكالة) انما سعرها حاليا 56000 ريال

يارييييييييييييييييييييت حضرتك ترد عليا سريعا :D

اهم حاجة عندى اعادة البيع واسعار قطع الغيار وثباتها على الطريق والأمان وطبعا الأقوى فى الأمكانيات

وشكراااااااااااااا
قديم 04-09-2012, 01:36 PM
teffa85 teffa85 غير متواجد حالياً

teffa85 is a jewel in the roughteffa85 is a jewel in the roughteffa85 is a jewel in the rough

انا ان شاء الله ناولى اشترى عربية فى حدود 95 الف وعجبانى كيا ريو و بروتون جين 2 ياريت تفدنى بالافضل لانى محتار جدا انا عاوز عربية تكون معمرة يعنى انا مبحبش التغيير يعنى مش فارق معايا اعادة البيع وكمان تكون شيك وامنة وثابتة على الذريق ولا ترشحلى حاجة من عند حضرتك وياريت تقولى لو عربيات كسر زيرو تبقى اية فايهما اختار ارجو الرد لانى هشترى فى خلال اسبوع تقبل تحياتى

التعديل الأخير تم بواسطة teffa85 ; 04-09-2012 الساعة 02:10 PM
قديم 04-09-2012, 01:48 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

محتار بين (بونتو كلاسيك -كيا بيكانتو -اى 10-بى واى دى اف0-اسبرانزا 113) زيرو
او (بيكانتو -اسبرانزا 113 -جيلى باندا- اى 10) مستعمل

geologist the best