العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 10-03-2011, 08:08 PM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future
افتراضي رد: تابع المفاجاة

كل الاحترام لملاك البى 15 وكل التقدير للسياره الجاك عاليه الجوده وكل الجهود موجهه ضد الوكيل المستغل وكل تحياتى لاعضاء وزوار المنتدى الكرام .
قديم 10-03-2011, 08:16 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

دة استغلال التوكيل بيحاول يطلب من المصنع او المورد اقل الامكانيات مع نفس السعر او يغلى العربية علشان يكبر هامش ربحة ممتاز جدا والله فى عربيات احسن وافضل فى السوق وباسعار اقل ياريت الناس متزعلش على العربيات دى وينساها هى وكل تاجر جشع وطامع وحسبى الله ونعم الوكيل
قديم 10-03-2011, 08:51 PM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

دة استغلال التوكيل بيحاول يطلب من المصنع او المورد اقل الامكانيات مع نفس السعر او يغلى العربية علشان يكبر هامش ربحة ممتاز جدا والله فى عربيات احسن وافضل فى السوق وباسعار اقل ياريت الناس متزعلش على العربيات دى وينساها هى وكل تاجر جشع وطامع وحسبى الله ونعم الوكيل
على هذه المشاركه المخلصه . لكن رجاءا ان تكملها ببيان كل الماركات التى تراها جيده وارخص سعرا حتى تعم الفائده. ولك كل تحياتى.
قديم 10-03-2011, 09:05 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mms مشاهدة المشاركة

على هذه المشاركه المخلصه . لكن رجاءا ان تكملها ببيان كل الماركات التى تراها جيده وارخص سعرا حتى تعم الفائده. ولك كل تحياتى.
للاسف انا جاى من بره مش متابع من مده ايه اخبار السوق اللى طول عمره مش واضح وغامض وملهوش معايير بس انا كنت امبارح فى توكيل الجاك للمرة التالتة على التوالى كنت بمر من قدام المعرض بشارع البطل عبد العزيز فعلا انا مش قادر لغاية دلوقتى القى حاجة مميزة فى العربية لان المفروض اللى يميز العربيات ذات الحداثة يعنى مالهاش تاريخ ومش منتشرة برضة كشقيقتها الصينين يكون عامل الجودة مع السعر المدروس فيما يعرف بالقيمة
لكن من وجهة نظرى طبعا اكتر عربيات اتجربت ومنتشرة فى قطاع السيارات الصينية هى الاسبرانز والبريليانس و FYB
كمان ليا ملاحظة دلوقتى الجاك نزلت السوق من مدة لية لم تحقق الانتشار المنتظر بحسب ناس كتير توقعت دة وفى الموقع هنا طبعا القيمة مفقودة
انا اقصد هنا القيمة مش الجودة او الاداء او او الخ
لكن ككل الجودة والاداء ويكون مقرون بسعر مدروس ومشس مدروس بس ويكون ذكى لاستقطاب شريحة وفئات من العملاء ممكن يرجع للتوكيل وليس للسيارة اعتقدج انه لازم يبذل مجهود اكتر وينزل السيارة باسعار تنافسية والا سيكون مصير هذة السيارة فى السوق هو الركود والفناء
اتذكرت هنا غبور لما نزلت الاسبرانزا والبرليانس عمل مهرجان وانه اخد توكيل وحق تجميع سيارة صينية والمنافسة والمعادله الصعبة ومش عارف اية وكلام كبير كان اسمها فاو وما شفناش حاجة
ممكن تكون سيارة متوسطة الاداء لكن توكيلها ذكى يعمل انتشار سريع
انا شايف ان البرليانس والاسبرانزا افضل من كل النواحى دة كان من 4 او خمس شهور مضت مش عارف دلوقتى اية وضع السوق بس اعتقد انهم ثبتوا اقدمهم بقوة فى السوق
قديم 12-03-2011, 11:55 PM
الصورة الرمزية emad7759
emad7759 emad7759 غير متواجد حالياً

emad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond repute

اولا احب اقول ليكم ياملاك الجاك اهده شويه فى النقاش

انا ولله العظيم لو كنت شفت العربيه دى قبل ماشترى الاسبيرانزا

كنت اشترها لانى لما شفت العربيه مع الاخ سيف فى المقابله

بجد بسم لله مشاء لله عربيه تستحق قل احترام

اولا الصالون جميل جدا واوسع من عربيتنا

الشنطه جميله واكبر من الشنطه اللى عندنا فى m11

فيه متور بسم لله مشاء لله

وربنا يبارك لكل مالك العربيه

واحب اقول ليكم شىء الناس بتقول ان قطع غيار الاسبيرنزا موجوده

ولله العظيم m11 ليس ليها قطع غيار لافى التوكيل ولا السوق

انا ليا شهر بدور على تيل الفرامل الخلفى مش لاقلى لابره ولاجوه التوكيل