العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 03-03-2011, 04:00 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تابع المفاجاة

انا خايف على ملاك السيارة بشكل اساسي
التوكيل على ما اسمع باع 500 سيارة فقط لحد دلوقتي
عدم انتشارها بيؤدي الى عدم توافر قطع غيارها خارج التوكيل و جوه التوكيل بعض القطع مش متوفرة
ملاك السيارة مش حاسين بالمشكلة دي نظرا لجودة التصنيع (على ما اعتقد ) التي تنفي الاحتياج لقطع الغيار حاليا
لان العربية اقدم سيارة فيها مكملتش سنة او 45 الف كيلو
بس بعد سنتين او 3 لما العربية تفتح بقها حتبقى بهدله
زي العربيات الصيني اول ما نزلت سنة 2005 الناس قعدت تقول مالها , ماهي شغاله زي الفل اهي, و اوبشن و سرعة و ناعمة
بعد 3 سنين بانت الدنيا و العربيات اللي كان توكيلها ذكي انتشرت و توفرت قطع غيارها في كل حته و حافظت على سعرها نسبيا
و العربيات اللي توكيلها غبي (حتى لو كانت افضل كخامة ) ملاكها ملقولهاش قطع غيار و اتبهدلوا و قعدوا يفبركوا لعربياتهم قطع غيار و في الاخر اللي باع باع باقل من نصف الثمن
الخوف من بعد سنتين مش دلوقتي خالص
قديم 04-03-2011, 10:07 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

اوبااااااااااااااااا حتي انتا يا زعيم فلت ههههههههههههههههه ده انتا حبيبي انا اقدر بردك اموتك انتا فاكرني القذافي بتاع المنتدي ولا ايه

خلالالالالالالالالالاص كفايا وانا اقول ايه اللي كان بيحصلي ده وانا ماشي امبارح اتاريك نازل دعي عليا ههههههههههههه

وبعدين الانسه فيفي ليها رب اسمه كريم كانت بتعاني الامرين امبارح

وبعدين انا معنديش اي سواد انا ابيض زي لون العربية بالظبط ماهو مش معقوله هكون ابيض في اسود

ربنا يخليك ليا يا عم سيف مش عارف اودي جمايلك ديه فين يا راجل يا طيب
واحشنى جدا والله يا أحمد يا حبيبى . والله مشتاق جدا لرؤيتك . أرجوك حاول تشوف طريقه ونتقابل بيها إحنا على الأقل . رتب أى وقت ومكان وقوللى أقابلك فيه .

Saif El Deen
قديم 04-03-2011, 10:18 AM

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

انا خايف على ملاك السيارة بشكل اساسي
التوكيل على ما اسمع باع 500 سيارة فقط لحد دلوقتي
عدم انتشارها بيؤدي الى عدم توافر قطع غيارها خارج التوكيل و جوه التوكيل بعض القطع مش متوفرة
ملاك السيارة مش حاسين بالمشكلة دي نظرا لجودة التصنيع (على ما اعتقد ) التي تنفي الاحتياج لقطع الغيار حاليا
لان العربية اقدم سيارة فيها مكملتش سنة او 45 الف كيلو
بس بعد سنتين او 3 لما العربية تفتح بقها حتبقى بهدله
زي العربيات الصيني اول ما نزلت سنة 2005 الناس قعدت تقول مالها , ماهي شغاله زي الفل اهي, و اوبشن و سرعة و ناعمة
بعد 3 سنين بانت الدنيا و العربيات اللي كان توكيلها ذكي انتشرت و توفرت قطع غيارها في كل حته و حافظت على سعرها نسبيا
و العربيات اللي توكيلها غبي (حتى لو كانت افضل كخامة ) ملاكها ملقولهاش قطع غيار و اتبهدلوا و قعدوا يفبركوا لعربياتهم قطع غيار و في الاخر اللي باع باع باقل من نصف الثمن
الخوف من بعد سنتين مش دلوقتي خالص
هو دا يا باشمهندس والله اللى انا متخوف منه . وعشان كده أنا دعيت الساده الملاك للتجمع والذهاب الى الوكيل وصاحب الشركه للمناقشه معاه . بس واضح ان الناس مش مهتمه بالموضوع ولا مقدره خطورته .

Saif El Deen
قديم 04-03-2011, 01:16 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

أحلى كلام يا استاذ ممفور واستاذ سيف بالظبط
على فكرة انا شفت منها اتنين النهاردة واحدة عندنا ولونها فضى
وواحدة سودة وانا فالقاهرة الجديدة

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 04-03-2011, 05:32 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة odaoda مشاهدة المشاركة

أحلى كلام يا استاذ ممفور واستاذ سيف بالظبط
على فكرة انا شفت منها اتنين النهاردة واحدة عندنا ولونها فضى
وواحدة سودة وانا فالقاهرة الجديدة
واضح ان مافيش فايده . حانفضل نرغى ونتصعب على حالنا ونندب حظنا وبدون ما نعمل أى حاجه . والله حاجه تكسف

Saif El Deen