العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

موضوع مغلق

قديم 11-10-2012, 03:11 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أعينوني يا خبراء المنتدى في شراء سيارة جديدة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة baba mohamed مشاهدة المشاركة

السيد المحترم الدكتور/ كمال
تحياتي الطيبة لك وشكري الجزيل ، والحقيقة عندما كتبت سؤالي كنت أضع نصب عيني حضرتك فأنا تقريبا تابعت معظم ما كتبته وأعرف عنك دماثة الخلق والعلم والخبرة والرأي المتزن والسديد فشكرا لك وأكثر الله من أمثالك وبارك الله فيك ، وأنا عن نفسي قد عقدت العزم فعلا على ال JAC J5 فكلامك زادني ثقة فيها ، ولي سؤال لحضرتك :
1- أشتري السيارة من أين ؟ وأي المعارض أقرب للمقطم حيث أقطن لأشاهدها وأتفحصها عن قرب حيث لم أشاهدها إلا فيديو؟
2- أي المعارض يبيع بالقسط حيث سأبيع الشاهين وأدفع ثمنها مقدما للسيارة؟
أرجو أن لا أثقل عليك وبارك الله فيك وجزاك عنا كل خير.
محمد أبو الحسن

أستاذنا الفاضل محمد ابو الحسن

عناوين المعارض لمشاهده السياره

38 ش النزهه مدينه نصر 0224177934

42ش البطل احمد عبد العزيز المهندسين ت 0237616417.........023761 6418......0233371355

ياريت الاتصال على رقم الخط الساخن 19042 للأستفسار اكتر وللتأكد من موديلات 2013 نزلت ولا لسه .

بالنسبه للتقسيط وانت بتتفرج على السياره أسأل المعارض السابقه عن المعارض ا لمتعامله مع التوكيل والموجوده بهاالسياره والتى يمكنك ا لتقسيط منها وتابع معاهم ..............بالتوفيق وتقبل تحياتى وأنا تحت امرك فى اى استفسار ..

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 11-10-2012, 03:17 PM
الصورة الرمزية عصام الجارحي
عصام الجارحي عصام الجارحي غير متواجد حالياً

عصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة baba mohamed مشاهدة المشاركة

السيد المحترم الأستاذ/عصام الجارحي
تحية طيبة وشكر كبير على اهتمامك في الرد على سؤالي ، والله أعلم أنني كنت أحب وأنا أضع السؤال أن أستأنس برأيك لما أعرفه عنك من مشاركاتك والتي قرأت معظمها من علم وخلق وخبرة وحسن متابعة ومن رأي سديد فبارك الله فيك وجزاك عني كل خير وحضرتك كبير المقام جدا جدا عندي ويكفي فخرا أنك من عشاق الزعيم طيب الذكر جمال عبد الناصر.
ربنا يعدي الكلمتين دول علي خير ......ههههههههه
والمشاركة متتحولش لقنابل منزوعة الفتيل......ههههه

أما بخصوص ال EC7 فلقد تابعت ما كتبته عنها جيدا وحملت فيديواتها وهي فعلا سيارة فخمة جدا ولكني كنت تابعت في منتديات كثيرة ما كتب عنها فوجدت أن سعرها سيتعدى ال 100
[COLOR="rgb(255, 0, 255)"]لا لا مش هتعدي 80 الف ان شاء الله وان كان فيه اخ كريم رد علي في مشاركة بان سعرها سوف يكون 77 الف جنية للمانوال ولن ينزل منها اوتوماتيك في الوقت الحالي وقريبا سنعرف كل شئ عنها بازن الله

ألف وكذلك وجدت السيارة الفخمة جدا ال MG 350 بمبلغ 115
[COLOR="rgb(255, 0, 255)"][COLOR="rgb(255, 0, 255)"]الmg تخفة فنية بصراحة بس فين الامكانيات[/COLOR][/COLOR]
وإن كنت ميالا للجاك
[COLOR="rgb(255, 0, 255)"]الجاك باعتبرها افضل عربية انتجتها الصين في الرزانة والفخامة في هذه الفئة السعرية بس نعمل اية للوكيل دا قطع الغيار نار اوكية لكن كمان مش موجودة مشكلة كبيرة
بصراحة لولا مشكلة قطع الغيار لما ترددت في شراءها لحظة
[/COLOR]

المهم بارك الله فيك وجعلك الله دائما في عون من يحتاجك وهذه نعمة من الله ، وأدعو الله أن يزيدك من نعيمه .[/COLOR]

محمد أبو الحسن
وانا تحت امر حضرتك وكلنا في عون بعضنا البعض
بالتوفيق

عندما يقولون عنك انك علماني ولا تريد شرع الله ويكفرونك ثم تكشف الحقائق ونجدهم كانوا يناصرونك فاما انهم ناصروا هذه الصفات فيك واعتنقوها معك او انهم يحاولون تشوية صورتك امام الشعب
فانت اما ان تكون ظالما او مظلوما انما هم ففي الحالتين ظالمين

تحياتي لهذا المناضل العظيم

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

التعديل الأخير تم بواسطة عصام الجارحي ; 11-10-2012 الساعة 03:31 PM
قديم 11-10-2012, 03:28 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

ياريت تريح الاخ عصام الجارحى وتستنى العربيه إللى بيقول عليها لما تنزل ....مع انى مبحبش حمدين صباحى ههههههههههههههههههههههههه ههههه

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 11-10-2012, 03:37 PM
الصورة الرمزية baba mohamed
baba mohamed baba mohamed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: معلم خبير لغة عربية (مدير عام)

baba mohamed has a brilliant futurebaba mohamed has a brilliant futurebaba mohamed has a brilliant futurebaba mohamed has a brilliant futurebaba mohamed has a brilliant futurebaba mohamed has a brilliant futurebaba mohamed has a brilliant futurebaba mohamed has a brilliant futurebaba mohamed has a brilliant futurebaba mohamed has a brilliant futurebaba mohamed has a brilliant future

السيد المحترم الدكتور/ كمال
السيد المحترم الأستاذ/ عصام
بارك الله فيكما وأكثر من أمثالكما ، والله لا أجد ما أقوله إلا عظيمة يا مصر فأنتما فخر لكل مصري وأشكر لكما تعبكما في الرد علي بكل تواضع ، وأنا تحت أمركما فيما لي قدرة عليه وفي أي وقت وجزاكما الله عنا كل خير ، وإن شاء الله سأواليكما بأخباري أولا بأول ، بارك الله فيكما.

عظيمة يا مصر
قديم 11-10-2012, 03:51 PM
الصورة الرمزية عصام الجارحي
عصام الجارحي عصام الجارحي غير متواجد حالياً

عصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

ياريت تريح الاخ عصام الجارحى وتستنى العربيه إللى بيقول عليها لما تنزل ....مع انى مبحبش حمدين صباحى ههههههههههههههههههههههههه ههههه
انت متبحش حمدين من حقك لكن دا ميمنعش ان انا بحبك .......هههههههههههه
وبعدين مفيش حمدين بزعلنا من بعض ولا واحد وحمدين ولا اتنين وحمدين ولا تلاتة وحمدين....ههههههه
ونفسي في الجاك علشان انت احد ملاكها بس نعمل اية بقي
ومين عارف يمكن يكون لينا فيها نصيب لان هي الوحيدة اللي جاتني في الحلم هههههههه
بجد والله

عندما يقولون عنك انك علماني ولا تريد شرع الله ويكفرونك ثم تكشف الحقائق ونجدهم كانوا يناصرونك فاما انهم ناصروا هذه الصفات فيك واعتنقوها معك او انهم يحاولون تشوية صورتك امام الشعب
فانت اما ان تكون ظالما او مظلوما انما هم ففي الحالتين ظالمين

تحياتي لهذا المناضل العظيم

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

التعديل الأخير تم بواسطة عصام الجارحي ; 11-10-2012 الساعة 03:57 PM
موضوع مغلق