العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 25-08-2011, 03:11 AM
الصورة الرمزية ezzat2002mo
ezzat2002mo ezzat2002mo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب فى هيئه قناة السويس

ezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant future
افتراضي رد: مساعده لواحد بيفكر يشترى لاول مرة حديث

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa mamdouh مشاهدة المشاركة

"بس معلش ياباشا انا ملاحظ نسبه الشكاوى عاليه قوى فى موديلات الاسبيرانزا"
نسبة الشكاوى قلت كتيييير اوى عن الاول وخاصة من موديلات 2011 مفيش غير شكاوى فردية قليلة جدا
"وكمان سعر اعاده البيع مستحيل مفيش كده ده غير انك ممكن تحتار فى بيعها"
كل شى بالتدريج سعر اعادة البيع بيتحسن شوية شوية انا ليا واحد صحبى لسة بايع موديل 2008 على 55 الف يعنى مخسرش غير 8 الاف فقط دة غير ان العربية عاملة 40 الف كم يعنى يعتبر سعر اعادة البيع جيد الى حد ما
"كمان انا سمعت ان موديلات 2011 رخصت بس الاوبشن اقل من زمان"

واللة انا مش فاهم الجملة ديه ياريت توضح اكتر
قصدى انها كانت ب67 دلوقت بحوالى 60 او 60500 جم سمعت انهم شالو من الاوبشن بتاعتها علشان كده رخصت والله اعلم
وعلى فكرة ال A516 كانت اول اختيار ليا علشان صالونها تحفه وواسعه والفرونت بتاعها جميل بس لقيت ناس كتير بتشتكى منها وواحد زميلنا جابها وباعها بعد اقل من سنه علشان موضوع السخونه فحسيت انها عربيه هاتبقى زى ال128 رخيصه وقطع غيار رخيصه ومتوفرة بس مقرفه وكل شويه تصليح يعنى ماتقدمناش ولا حاجه وانا بصراحه مش عاوز كده .
وكمان فيه مشكله ودى وجهه نظر بحته ليا وهيه انى ملاحظ ان العربيه دى شكلها مااتغيرش من ساعه ما نزلت تقريبا 2006 نفس الشكل والمؤخرة والصالون يعنى نفسى لما اركب عربيه 2011 ويمشى جنبى واحد شارى نفس العربيه بس 2008 احس انى فارق عنه يعنى يغيروا الفوانيس الصالون المؤخرة اللى شكلها وحش بصراحه ورخم كان سمكرى عاملها على ايده معلش مايزعلش منى الاسبرانزاويه انا باتكلم بصراحه.
قديم 25-08-2011, 03:15 AM
الصورة الرمزية ezzat2002mo
ezzat2002mo ezzat2002mo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب فى هيئه قناة السويس

ezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوشروق مشاهدة المشاركة

ربا يوفقك فى الحيرة
متركب لانسر بومه أستعمال خفيف كفايه انها يابانى

مشكور ياباشا

بس معلش انت عارف اننا مصريين وبنحب نترسم بصراحه انك تجيب عربيه من المعرض جديده باكياسها وبريحتها الجديده وبضمانها وانت اول واحد يركبها برضه يعنى موضوع لازم يتحط فى الحسبان
قديم 25-08-2011, 02:02 PM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

العربية محترمة وشكلها جديد حتى الأن وملفت للأنظار,يعنى لها شخصيتها..وربنا يبارك لأصحابها
قديم 25-08-2011, 04:59 PM
f3_byd f3_byd غير متواجد حالياً

f3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nice

الاخ العزيز صاحب السبيرانزا

ايه رايك في فرامل العربية و فرامل البي واي دي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ايه رايك في الموتور كتصنيع ؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 26-08-2011, 12:13 AM
ahmed mustafa ahmed mustafa غير متواجد حالياً

ahmed mustafa is a splendid one to beholdahmed mustafa is a splendid one to beholdahmed mustafa is a splendid one to beholdahmed mustafa is a splendid one to beholdahmed mustafa is a splendid one to beholdahmed mustafa is a splendid one to beholdahmed mustafa is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

لقد وجدنا ابائنا واجدادنا للفيرنا راكبين
مع احترامي للأخ الفاضل لا يجوز التريقة بذكر ما هو على نهج القرآن الكريم و لا ايه و انا اظن ان حضرتك متقضدش لكن يا ريت نخلي بالنا كويس