العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 04-10-2012, 03:38 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
عاجل رد: حكايتـى......... مع الكارونة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدصلاح القاضى مشاهدة المشاركة

ربنا يبارك لنا فى عربيتنا يا ايمن ويبعد عنا ولاد الحرام
يااااااارب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo مشاهدة المشاركة

انا عندي تكه في الصلايب اه بس ده مش صوت صلايب ده صوت تخبيط والعربيه محمله علي الاولاني وفي الجري علي السريع لا بشيل رجلي من علي البنزين بيكون في صوت وررررررره في الكردان انا عارف انه كرسي النص بس هستني اتش يظبط معايا الكردان في الظاهر عند الخراط علشان مقلق من الميكانيكي بتاعي جدا خايف اخليه يفك الكردان وميرجعش زي الاول وساعتها هضرب نفسي 100 جزمه اني خليت الميكانيكي يلعبلي فيه وكمان العفشجي بيتهرب مني في موضوع الكردان
متخليش حد يعمل اى حاجة فى الكردان وبإذن الله فى أقرب فرصة هنزل معاك عند كمال نظبطه

مفيش حد بيفهم فى الكردان غير كمال أخصائى الكردان
قديم 04-10-2012, 03:40 PM

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
حصرى رد: حكايتـى......... مع الكارونة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr elsisi 1 مشاهدة المشاركة

Hisham.Elgazzar:CHUBBY~36 :
تحية وتقدير وربنا يخلف عليك بالخير

حبيبى يا باشمهندس عمرو نورت الموضوع يا غالى
قديم 04-10-2012, 03:42 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتـى......... مع الكارونة

انا برده من اسبوع عربيت الشغل سوزوكي عطلت وكنا محتاجين بضاعه من العاشر من رمضان وضروري نجيب البضاعه دي اتبرعت ورحت بعربيتي وبرده حملت عليها حوالي 450 كيلو غير نفرين كانو معايا ورجعت من العاشر للدقي عن طريق السويس الصحراوي ثم الدائري حتي المنيب لأ وكمان قارص بيها 130 وكان في اتنين مجانين علي الدائري بيشدوا مع بعض واحد بريجاتا وواحد ب 128 1300 سي سي وانا محمل روحت مفرجهم شغلهم وعلمت عليهم بالثلث من التجمع حتي كارفور المعادي
التخبيط دا ناتج عن تبويش الصليبه لانه مع حركه الفتيس والكردان الصليبه لازم تخبط فى بعضها لان الحموله تقيله ولذلك مش هتسمع الطقه المعتاده بتاعتها ولذلك بعد اما العربيه تتحرك مش هتحس باى صوت خبط
واتش كلمنى وبيشكر فى خراط الكرادين اللى اتعامل معاه روح معاه لان شغله مش سهل ممكن يحسسك ان العربيه بتترج وياريت تكشفه على المخرطه عشان الرفه تتعمل لو موجوده

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 04-10-2012, 03:45 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتـى......... مع الكارونة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

يااااااارب

متخليش حد يعمل اى حاجة فى الكردان وبإذن الله فى أقرب فرصة هنزل معاك عند كمال نظبطه

مفيش حد بيفهم فى الكردان غير كمال أخصائى الكردان
ياريت والله يا اتش لحسن والدي كمان بيزن عليا اعمل الكردان ده وانا مقلق منه قلق السنين وخايف يأثر علي الفتيس او الكارونه
فهرخم عليك معلش واعتمد علي الله ثم عليك في حكاية الكردان دي هخليها في اي مقابله قادمه ان شاء الله

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات
قديم 04-10-2012, 03:48 PM

حصرى رد: حكايتـى......... مع الكارونة

ياريت والله يا اتش لحسن والدي كمان بيزن عليا اعمل الكردان ده وانا مقلق منه قلق السنين وخايف يأثر علي الفتيس او الكارونه
فهرخم عليك معلش واعتمد علي الله ثم عليك في حكاية الكردان دي هخليها في اي مقابله قادمه ان شاء الله

حبيبى يا أيمن كلمنى اى وقت نروح سوا مش شرط يوم محدد ممكن فى نص الأسبوع لو تحب انا كنت هناك امبارح الساعة 7