العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 26-12-2011, 10:19 PM
karii83 karii83 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استوديو قنوات فضائية

karii83 has a spectacular aura aboutkarii83 has a spectacular aura about
افتراضي حزين اوي ياجماعة بجد

حزني مش لاني نزلت موضوع واشتكيت فيه مر الكشوى اني لسه شارية العربية من اقل من شهر وكلها عيوب صناعية ومكنتش طبعا فاهمها ونزلت موضوعي علشان اتشارك معاكم واخد ارائكم بس الموضوع حاليا حزني اننا لسمحنا واحنا اللي بنسمح دايما بالفساد في كل حاجة عندنا في مصر....احنا اللي سمحنا لناس جيش قدام زي اللي ماسكين الشركة دي يلعبو بينا...اولا العربية كشركة بي واي دي مش حتكلم عنهم لانهم قمة في كل شئ...بس بكل اسف الجانب المصري لازم يكون وصمة العار لكل شئ.....
عندي عيب صناعي في الفتيس....عندي عيب صناعي في التيل الخلفي........عندي عيب صناعي ان التكييف السخن مش شغال....عندي عيب صناعي ان مفتاح ازالة الشبورة من الزجاج الخلفي لايعمل......عندي عيب صناعي اني لازم علشان اقفل الشنطة انزل بيها بكل قوتي وارزع علشان تتقل....تخيلو حد يدفع فلوسه علشان يشتري حاجة للزمن ولراحة باله ومتعوب في فلوسه دي اوي علشان يلاقي بعد ماطلع من المعرض ب10 دقايق كل ده..
واروح مركز الصيانة واحس اني مرتكب جريمة اني عايز حلول لمشاكلي
التيل اتغير واتحلت المشكلة بس بقى دايما صفارة اما افرمل طبعا بالنسبالي امله مقارنة باللي فات
- التكييف الفني اتصاب في حادثة وخلاص انتهى دور التكييف عندي بكده بنهاية وجود الفني في بيته
- الفتيس مفيش حل لحد الثانية دي
رحت على فكرة بعد اما اشتريت على طول وقالولي انهم ظبطوه
مفيش كام كيلو ولا في اي حاجة حصلت..علشان انقل للرابع لازم ادعي ربنا كتير واخس بخشونه وعضه رهيبة فيه
رحت صيانة الالف وقلتلهم المشكلة زي ماهي.....فضلت 6 ساعات علشان في الاخر اتغيرلي زيت وبس واما عملت مشكلة ولفيت على اللواءات والعمدة والعقدة والبهوات واحد واحد اتقالي في النهاية بعد ماطلعو يجربوها اه في مشكلة فيه ومحتاجينك تجيبها يوم وتسيبها علشان نشوف ايه المشكلة ونفكه كله

انا دلوقتي طبعا لسه مسبتهاش ولا حاجة بس انا حاطط موضوعي ده لسبب واحد بس لو في ناس غيري فعلا بيعانو من حاجات زي دي بكل بساطة حتفق معاهم اني حبعت شكوى رسمية للشركة الام في الصين وانا اعرف كويس اازاي اخابطهم برة وبالارقام

فعلا مصر مش حينصلح حالها في اي شئ غير بينا احنا الاول
قديم 26-12-2011, 11:11 PM
dr.wael7yran dr.wael7yran غير متواجد حالياً

dr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حزين اوي ياجماعة بجد

ربنا يكون في عونك .. و لا تترك حقك ..
و ان متحلتش الحاجات دي بعها و غيرها ..
هتخسر شوية طبعا بس هتريح بالك و موش هتعيش متعكنن ..
هو ده اللي خوفني من الصيني ..
في ناس بتشكر فيه جامد جدا ..
و ناس كرهت نفسها بسببه ..
و مفيش عربية عليها اجماع ..
حاجة غريبة ..
ربنا يكون في عونك ..

Dr.wael el7yran
قديم 26-12-2011, 11:20 PM
الصورة الرمزية محمد عبد النور
محمد عبد النور محمد عبد النور غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد النور
التخصص العملى: كلية الطب

محمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond repute

بجد التجميع المصرى بطيخة وانت وحظك ربنا يكون فى عونك وان شاء الله التوكيل يحس على دمه شويه ويصلحها

قديم 26-12-2011, 11:34 PM
karii83 karii83 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استوديو قنوات فضائية

karii83 has a spectacular aura aboutkarii83 has a spectacular aura about

شكرا لردودكم بس الحل اكيد مش اني ابيع لاني مش حليت المشكلة قد مانا نقلتها لشخص تاني سئ الحظ زيي.
قديم 26-12-2011, 11:48 PM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute

انتا معقد نفسك ليه دة الميزة الوحيدة اللى فى العربية دى ان موتورها ميتسوبيشى وعفشتها تويوتا
على ما اسمع سيبك من التوكيل وحتلاقى الف صنايعى بره واحسن من التوكيل وتكلفة اقل
وحكاية الفتيس دى موش مشكلة ولو حترسى على فتيس استيراد واقول الحاجات اللى انتا عاوزها والاعضاء كلها حتدلك على المكان الكويس اللى تجيب منه قطع الغيار والمكان الللى تركب فيه
امال انا اعمل ايه جبت عربية صينى شيرى a11 والله مرمية فى الشارع وموش بتتحرك بلقها ست شهور لحد ما كرهتنى فى الصينى والصين والبلاد المجاورة للصين