العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 18-10-2011, 09:19 AM
الصورة الرمزية ziabassem
ziabassem ziabassem غير متواجد حالياً

ziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يوم من عمرى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdo_2828 مشاهدة المشاركة

الله يسلمك يا باسم
هو الميكانيكى اكدلى انه زيت بور وكمان الزيت اللى وقع كان لونه احمر نفس لون زيت البور وكمان نفس اللزوجه والف شكر على الملاحظه ده
وانا ان شاء الله هروح اعمل صيانة الخمسه وابقى احكيلهم الموضوع كله وهم يقولو رايهم برضوا
هي الفكرة مش في اللون أحمر ولا أزرق ولا أي لون .. الفكرة أنه يكون ميكانيكي على ما تفرج وحط زيت مش مناسب للفتيس لأن زيت الفتيس نفسه بيبقى أنواع ودرجات .. فتعالى على نفسك وأكشف على الزيت من أجل الاطمئنان على أنه نوع مناسب .

ملوحظة أخيرة مش عارف إذا كان عندك فكرة عنها ولا لآه .. زيت الفتيس الأتوماتيك بيتغير بالكامل بعد عدد كيلو مترات معين .. ومبيتزودش .. وأي إهمال في تغييره أو في النوعية بتاعته بتأثر على الفتيس الأتوماتيك بشكل مباشر .

Life's is Too Short for the Wrong Job
قديم 19-10-2011, 01:33 AM
f3_byd f3_byd غير متواجد حالياً

f3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nice

يا جماعة انا شايف انكم اتلخبطم في موضوع زيت الفتيس ده

الموضوع ببساطة ان نوعية زيت الفتيس هي هي الي بتتحط للبور

مش العكس يعني احنا مزودناش الفتيس زيت باور لا ده زيت الباور هو الي زي زيت الفتيس و نفس النوع و درجة اللزوجة

حد فهم انا اقصد ايه ؟؟؟؟
قديم 19-10-2011, 09:24 AM
الصورة الرمزية ziabassem
ziabassem ziabassem غير متواجد حالياً

ziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond reputeziabassem has a reputation beyond repute

عروستي ؟! هههههههههههه
أعتقد أن زيت فتيس الأتوماتيك مختلف عن زيت الباور في النوعية واللزوجة .

Life's is Too Short for the Wrong Job
قديم 20-10-2011, 03:22 AM
f3_byd f3_byd غير متواجد حالياً

f3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nice

انا مختش بالي خالص انها اوتوماتيك على فكرة انا اقصد زيت فتيس المانيوال
قديم 02-05-2012, 06:14 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

حمد الله ع سلامتك وزيت الفيتس الاتوماتيك مختلف تماما عن زين الباور ممكن يكون الميكانيكي شاف لونه احمر فقال زيت باور ياريت متستناش لصيانه 5000 تلاف وتروح لمركز الصيانه يفحصوا الزيوت كلها والخراطيم ويفحصوا الفتيس كمبيوتر