العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 17-01-2012, 12:35 AM
meero131 meero131 غير متواجد حالياً

meero131 is on a distinguished road
Smile ايه الافضل فى العربيات الهاتشباك دى ؟؟؟؟؟؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهhttp://masrmotors.com/vb/images/smilies/GROWIN~12.GIF ... انا اسمى عمار وانا عضو قدييييييييييم جدا هنا من حوالى 3 سنين ولا حاجة فى بدايات الموقع ... بس مكنتش بشترك لظروف الدراسة وكده كنت عايز اخد رأى حضراتكم فى انى كنت عايز عربية هاتشباك ... وانا شفت كتير وباذن الله اختار واحدة من دول ... انا عارف ان الفئة السعرية ممكن تكون متباينة شوية ... بس باذن الله مفيش مشكلة 1- فيات برافو 2- سيات ليون 3- نيسان تيدا 4-كيا سول ( هى فئة مختلفة بس العربية دى بحبها جدا ) 5-هيونداى فيلوسيتر انا عايز افرق من ناحية الاعتمادية - توافر قطع الغيار - الاداء والثبات
قديم 17-01-2012, 01:01 AM
الصورة الرمزية esafegypt
esafegypt esafegypt غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان بدائي

esafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud of
افتراضي رد: ايه الافضل فى العربيات الهاتشباك دى ؟؟؟؟؟؟

سيات ليون وفى عندك البيجو 207 و 206 سيبك من الكورى النيسان حلوة بس الاوروبى افضل

بالنسبة لقطع الغيار كلهم واحد لان الموديلات دى جديده فقطعها موش هتلاقيها فى اماكن كتيره لكن هتلاقيها طبعا بس موش منتشرة

قديم 17-01-2012, 01:04 AM
الصورة الرمزية Torn@doo
Torn@doo Torn@doo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: medical promotion

Torn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond repute

اولا اهلا بحضرتك
تانيا اعتقد من رايى فيات برافو او نيسان تيدا
وانا بحب البرافوا بصراحة عربية شكلها جميل وركبتها من جوة اوروبى اوروبى اداء وثبات وكل حاجة
والنيسيان اعتقد انها منتشرة اكتر فهتلاقى قطع الغيار اوفر ( ع ما اعتقد )

فيلوستر ناس كتير اشتكت منها انها مش اعتمادية ومجرد شكل وخلاص
رايى البرافوووووووووووووووو
تحياااااااتى ليك
قديم 17-01-2012, 02:29 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

البرافو عربيه اكثر من رائعه
قديم 17-01-2012, 12:29 PM
meero131 meero131 غير متواجد حالياً

meero131 is on a distinguished road

انا فعلا ميال للبرافو لان عزمها شديد وشكلها جامد ... بس لقيت ناس كتير جدا بيشكروا فى السيات ليون وانها قريبة جدا من الجولف

احنا ممكن نضيف عربيتين تانيين لو امكن للمقارنة :

1 - اوبل استرا

2- رينوا ميجان هاتشباك " ودى فى رأيى الافضل من ناحية الشكل

3- فورد فيستا

عشان نوسع النطاق شوية لافضل عربية هاتشباك ... ممكن نضيف سعر اعادة البيع كمان ... رغم انى متأكد انه متندى فيهم كلهم عشان مش منتشرين