العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 08-03-2010, 12:18 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future
افتراضي رد: فولكس بولو 2001 1000cc بس!!؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wadmad مشاهدة المشاركة

chingy ألف شكر ليك على سرعة الرد كان فى ناس خلتنى اقلق من سعة الموتور الصغيرة لكن كده خلاص الحمد لله استقريت بس سؤال برضة معلش عارف انى بتقل عليك هل على المطالع و التكييف شغال العربية بتموت ولا الكلام ده مش صح و شكراً كمان مرةptmnlo123per171
سيدي العزيز

الصناعة الالمانية هي من اجود الصناعات بالعالم علي الاطلاق ،،، و لما الالمان ينزلوها حتي بموتور 500 سي سي اكيد هتبقي برضه 100% ،، الناس دي بتفكر صح و تصمم صح و تنفذ صح الصح الموضوع هو تكنولوجيا و كيفية الاستفادة القصوي من كل نقطة بنزين و ده بيعتمد علي عوامل كثير منها خامات الموتور و التصميم و الابعاد الهندسية و الفتيس ايضا و وزن السيارة و حاجات كثيرة جدا جدا جدا

انسي الوساوس اللي في مخك و توكل علي الله

و لكني انصحك بالسؤال عن قطع الغيار بره التوكيل الاول ،،، لأنني سمعت أن البارتي سير الكتينة بـ 2500 ج ؟؟؟ و الله اعلم

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 08-03-2010, 12:58 PM
الصورة الرمزية dr_ahmed80
dr_ahmed80 dr_ahmed80 غير متواجد حالياً

dr_ahmed80 has a spectacular aura aboutdr_ahmed80 has a spectacular aura aboutdr_ahmed80 has a spectacular aura about

سلامو عليكو
اوعى تشترى ابيزا او بولو 1000 سى سى الموتور ده سىء جدا و بيسخن فى الحر و اغلب الى معاهم بولو او ابيزا جابت منهم جوان وش سلندر و عن تجربة انا بتكلم من خلال تجربة عشتها و شفت غيرى بيعشها
و ربنا يجعله عامر
قديم 08-03-2010, 01:26 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_ahmed80 مشاهدة المشاركة

سلامو عليكو
اوعى تشترى ابيزا او بولو 1000 سى سى الموتور ده سىء جدا و بيسخن فى الحر و اغلب الى معاهم بولو او ابيزا جابت منهم جوان وش سلندر و عن تجربة انا بتكلم من خلال تجربة عشتها و شفت غيرى بيعشها
و ربنا يجعله عامر
دكتور احمد

أشكر لك المداخلة و النصيحة و لكن ،،، هل كانت عربيتك سليمة ( كانت معاك من وهيه جديدة ) و ما تلعبش فيها و لا في وش السلندر بتاعها ؟؟؟؟

أنا بصراحة لم اجرب البولو و لكن عندي اصدقاء اشتروها من الزيرو و بنجيب سيرة العربيات كثير و ما سمعتهمش بيشتكوا منها في حته السخونة !! و كما انا شخصيا كان معايا ابيزا 92 سستم بورش و بعتها بعد فترة طويلة و كانت زي الفل و ما بتسخنش و مؤشر الحرارة دائما اقل من النصف بحاجة بسيطة صيف و شتاء !!!

برجاء الافادة و التوضيح حتي يتثني لنا جميعا الاستفادة من خبرة سيادتكم ،،،

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 08-03-2010, 03:49 PM
wadmad wadmad غير متواجد حالياً

wadmad is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_ahmed80 مشاهدة المشاركة

سلامو عليكو
و ربنا يجعله عامر
طيب انا كنت استقريت فعلاً على البولو لكن بعد كلام حضرتك مش عارفptmnlo123per147
طيب هل فى عربية تانية حضرتك تقترحها و تكون قريبه من سعر البولو و امكانيتها من حبث ثبات و شكل و كده؟؟
قديم 08-03-2010, 09:14 PM
الصورة الرمزية tarek elbadry
tarek elbadry tarek elbadry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف فنى تكييف بشركة المقاولون العرب
هواياتي: لاتوجد هواية محددة

tarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond repute

السلام عليكم
البولو عربية جمدة بس التيوتا احسن بكتير نعمة واقتصادية فى استهلاك البنزين تكيفها جامد وقطع الغيار موجودة ورخيصة مقارنة بى البولو وبى التوفيقptmnlo123per1127