العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 30-09-2012, 02:32 AM
ahmed hammad ahmed hammad غير متواجد حالياً

ahmed hammad is on a distinguished road
نقاش إشتريت BYD F3 2013 AT

الحمد لله إشتريت أخيرا BYD اوتوماتيك موديل 2013 يوم الخميس الماضي والسيارة رائعة فعلا جميلة ومناسبة لسعرها وإمكانياتها ولكني لاحظت أن المرايا الجانبية لا تعمل من خلال أزرارها الموجودة داخل السيارة كما أنني عندما قدت السيارة لاحظت صوت غريب من ناحية الشمال عند دروان السيارة ولكنه اختفي بعد ذلك ولم اسمعه مرة اخري أرجو من حضراتكم أن ترشدوني وتفيدوني هل المرايا الجانبية بها مشكلة ام انها تأتي من التوكيل هكذا وأرجو أيضا توضيح مشكلة صوت الدربكة اللي اختفي هل هو من الممكن يكون طبيعي أم ماذا؟
في النهاية احب اقول ان السيارة ممتازة ناعمة في القيادة والمطبات والتكييف رائع
سؤال اخير لكل من استخدم الاتوماتيك هل تحس بتغيير النقلة في السيارة عند زيادة السرعة مثلا من الغيار الثاني الي الثالث الي الرابع وهكذا ام انه مشكلة في الفتيس الاوتوماتيك ويجب عرضه علي مركز الصيانة
اسف للاطالة
قديم 30-09-2012, 10:47 AM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of
افتراضي رد: إشتريت BYD F3 2013 AT

ألف مبروك وربنا يكفيك شرها
اى ملاحظة حضرتك اطلع على التوكيل وهما هايقومو بالواجب معاك من غير ما تدفع اي مصاريف ومش لازم تستنى صيانة الالف كيلو ... اما بخصوص الفتيس الاتوماتيك مش هاقدر افيدك عشان انا معايا المانيوال وكلها حاجات بسيطة متقلقش
وربنا يجعلها قدم السعد عليك

My Car BYD F3
قديم 30-09-2012, 03:50 PM
ahmed hammad ahmed hammad غير متواجد حالياً

ahmed hammad is on a distinguished road

شكرا لرد حضرتك انا فعلا طالع التوكيل بس بعد ما اطلع رخصة العربية
سؤال أخير لو انا عملت اسطوانة دي في دي أوديو هل ممكن تشتغل علي مشغل الاسطوانات اللي في العربية عندي وشكرا
قديم 30-09-2012, 03:55 PM
hzem hzem غير متواجد حالياً

hzem is on a distinguished road

لو الغيار بياخد راحت في النقل مش بتحس بيه لكن لو بتحرق الغيار هتحس بيه شوية
قديم 30-09-2012, 04:41 PM
Khaled Suleiman Khaled Suleiman غير متواجد حالياً

Khaled Suleiman has a spectacular aura aboutKhaled Suleiman has a spectacular aura aboutKhaled Suleiman has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed hammad مشاهدة المشاركة

شكرا لرد حضرتك انا فعلا طالع التوكيل بس بعد ما اطلع رخصة العربية
سؤال أخير لو انا عملت اسطوانة دي في دي أوديو هل ممكن تشتغل علي مشغل الاسطوانات اللي في العربية عندي وشكرا
انا عملت قبل كده اسطوانه ببرنامج نيرو بتتعمل بصيغة CD Audioبس الاسطوانة مش بتشيل كتير هيه بتتحسب بالوقت تقريبا 80 دقيقة يعنى كويس لو خدت سورة البقرة يعنى مش عملى الأفضل تشترى مشغلMP3بيشتغل على ولاعة السيارة أقل نوع 25جنيه بريموت فيه مكان كارت وفلاشة وبيشتغل كويس بس جربة عند البائع وهات فلاشة ليه أو كارت مومرى وتحمل من الكمبيوتر والنت اى حاجه انته عاوزها بتستقبل الموجة بتاعته على FM

التعديل الأخير تم بواسطة Khaled Suleiman ; 30-09-2012 الساعة 05:19 PM