العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 10-08-2012, 08:35 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: البطاريات بتبوظ فى شهر 7

أنا نسيت أقول لكم

حاولنا نفك المارش

حتى من باب الصيانة

لكن ماطلعش عشان كان

لازم نفك المنافول

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 18-08-2012, 02:00 PM
rafek orbit rafek orbit غير متواجد حالياً

rafek orbit is on a distinguished road

بص يا بابشا اللى بتقوله حصل معايا فى عربيتى اتوماتيك برضو لدرجة انى ممكن ادخل البنزينة وانا خارج البطارية فى سابع نومة اخد وصلة وامشى عادى وبعد كده برضو تدور عادى جدا بس والعربية بارده ... المهم لاحظت ان ده دايما بيحصل لما اكون مشغل التكييف .. بعد عذاب واحد شغال فى توكيل فارتا قالى ان البطارية الجافة عكس السايلة بيبان عيبها فى الصيف لانها ما بتستحملش السخونية الجامدة بتاعة الحوض فى الصيف وممكن تمشى معاك كويس جدا فى الشتا الا لو العربية كانت سخنة معاك واول ما الصيف يدخل تبدا تنام ونصحنى اعمل لها عازل علشان عمرها يطول شوية وما احملش عليها تكييف كتير والنور العالى مع بعض .. و ادورها وهى على N مش P
حسب كلامه البارك بيحمل اكتر على البطارية فى الدوارة ... والله اعلم
قديم 18-08-2012, 02:23 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rafek orbit مشاهدة المشاركة

بص يا بابشا اللى بتقوله حصل معايا فى عربيتى اتوماتيك برضو لدرجة انى ممكن ادخل البنزينة وانا خارج البطارية فى سابع نومة اخد وصلة وامشى عادى وبعد كده برضو تدور عادى جدا بس والعربية بارده ... المهم لاحظت ان ده دايما بيحصل لما اكون مشغل التكييف .. بعد عذاب واحد شغال فى توكيل فارتا قالى ان البطارية الجافة عكس السايلة بيبان عيبها فى الصيف لانها ما بتستحملش السخونية الجامدة بتاعة الحوض فى الصيف وممكن تمشى معاك كويس جدا فى الشتا الا لو العربية كانت سخنة معاك واول ما الصيف يدخل تبدا تنام ونصحنى اعمل لها عازل علشان عمرها يطول شوية وما احملش عليها تكييف كتير والنور العالى مع بعض .. و ادورها وهى على N مش P
حسب كلامه البارك بيحمل اكتر على البطارية فى الدوارة ... والله اعلم
فعلا كلام حضرتك سليم

بس عندى بتدور ماوصلتش لمرحلة اخد وصلة

وده اللى خلانى استنى ماغيرهاش لدلوقت

وعملتلها قميص بس ناس قالت

كده هاتحتفظ بسخونيتها ومش هاتبرد وتبوظ

؟؟؟؟؟؟ الصح فين

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 19-08-2012, 02:01 AM
الهولندى الطائر الهولندى الطائر غير متواجد حالياً

الهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond repute

اعمل قميص مفتوح من الامام علشان البطارية تبرد كويس اثناء السير
ومقفول من الجانبين علشان السخونية بتاعة الحوض ما تأثرشى عليها

خير الامور الوسط

وربنا يوفقك

بسم الله الرحمن الرحيم
{يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن
يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ }التوبة32
صدق الله العظيم

قديم 19-08-2012, 02:24 AM
homosh homosh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: إداري
هواياتي: الصيد

homosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura abouthomosh has a spectacular aura about

وتستمر الحيرة أنا عايز أقولك إني أنا وجيراني اللي في العمارة كلهم غيرو بطاريتهم في شهر 7 اللي فات فعلا ولما رجعت بالذاكرة لورا إفتكرت إنها برضو عطلت من سنة بالظبط مع إني جايب أفضل وأغلى حاجه ومن موزعين معتمدين ومعروفين أخر حاجه قررت إن ده من الحر والشمس اللي بتتعرضلها العربية وفوضت أمري لله وجبت بطارية ضمانها سنتين وإحتفظت بورقة الضمان في مكان أمين علشان متضعش مني زي كل مره : 120105~352:

homosh