العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 127 Fiat Ritmo

قديم 24-02-2012, 03:10 PM
checo4lamor checo4lamor غير متواجد حالياً

checo4lamor is on a distinguished road
افتراضي عاوز اسقط موتور فى عربية 127

سلام عليكم

انا كنت عاوز اسال الناس العتولة بتوع الفيت عن موتور يركب فى فيات 127 فيورة الى هى مكنتها 950 سىسى 4 غيار يكون قوى يطلع من عربيات الهيونداى فيرنا و هكذا و ميفشخش العربية و ايه الى اعملو عشان العربية متفسخش و هل فى تعديل جامد فى العفشة هيكون ضرورى و ياريت لو اعرف الاسعار ايه

انا سمعت عن كام موتور

اونو بس مش عارف بيبقا كام سى سى عشان مرة حد يقولى 1300 و مرة اقلل فا معنتش فاهم حاجة

لنشة 1600 و تمبرا 1600 و بونتو 1400 تربو و فى حاجات تنية بس مش فكرها انا عاوز مكنة اهم شىء تكون قطع غيرها موجودة و متفسخش العربية

على فكرة يا جماعة قبل ما حد يقولى حاجة عن موضوع التفسيخ فى العربية شوفو الفديو ده و فهمونى ده ايه بظبط

و ياريت حد يقولى هو التمبرا ال 1600 كام هورس بور و ال 1400 كام

و الاونو ال 1300 كام و الاونو ال 1300 تربو و

و الريجاتا ال 1500

و ياريت لو حد يقولى كل موتور بيطلع كام حصان صافى بعد تركيبو فى العربية و اخبار قطع غيرهم ايه و صينتهم كمان

التعديل الأخير تم بواسطة checo4lamor ; 24-02-2012 الساعة 03:23 PM
قديم 24-02-2012, 05:18 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز اسقط موتور فى عربية 127

انزل عزبة شلبى وشوف موتور قوى ينفع لعربيتك وكمان شوف لو هو متوفر بكتير هناك نقى واحد كويس وركبه فى العربية ومتنساش الإفراج الجمركى عشان تثبتة فى الرخصة
وبعدين السمكرى يعمل تقويات لحوض الموتور ونتا بقى ودماغك وعلى حسب ميزانيتك
تقبل مرورى
قديم 24-02-2012, 06:04 PM

الف شكر يا ريس انا كنت ناوى انزل عزبة شلبى فعلا بس محتار اجيب موتور ايه فى ناس بتشكر اوى فى الاونو ال 1400 التربو بس عاوز اعرف هو بيعمل كام و اعمل ايه فى العربية بظبط تقويات عشا ميفسخهاش يعنى اقول لسمكر يعمل ايه بظبط
قديم 24-02-2012, 06:16 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة checo4lamor مشاهدة المشاركة

الف شكر يا ريس انا كنت ناوى انزل عزبة شلبى فعلا بس محتار اجيب موتور ايه فى ناس بتشكر اوى فى الاونو ال 1400 التربو بس عاوز اعرف هو بيعمل كام و اعمل ايه فى العربية بظبط تقويات عشا ميفسخهاش يعنى اقول لسمكر يعمل ايه بظبط
طيب انا كنت عاوز أنزل عزبة شلبى انا كمان ونفسى أشوف التربو ده عامل ازاى
أى سمكرى شاطر هيشوف العربية وبيحددلك بالظبط هى عاوزة تقويات منين
وربنا يوفقك
قديم 24-02-2012, 06:50 PM

ما هو مش كل السمكرية ليهم فى التعديل اصل ده شغل تعديل مش كل السمكرية تعرف تعملو هى دى المشكلة