العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 19-08-2012, 02:41 PM
islam sabry islam sabry غير متواجد حالياً

islam sabry will become famous soon enough
افتراضي عايز اشتري A11

يا جماعه انا بفكر اشتري A11 بس خايف من الموتور وقطع الغيار وقدره التحمل خصوصا اني بسافر كتير تقريبا كل اسبوع 500 كيلو رايح جي عايز اعرف قدره التحمل _والثبات_وقوه العفشه_وقطع الغيار_واماكن تواجدها_وهل هي موجود بكثره ولا صعب الاقيها ......وكل سنه وانتو طيبين وياريت الافاده .وجزاكم الله خيراً
قديم 19-08-2012, 04:06 PM
kimosa3d kimosa3d غير متواجد حالياً

kimosa3d has a spectacular aura aboutkimosa3d has a spectacular aura about
افتراضي رد: عايز اشتري A11

بصراحة كشفتش شيري a11 كتير في الشارع و مشعارف ابو الفتوح ممكن يشغتل فيها لقدر الله لو حصل حاجة , مع ان العربيتين انتاج شيري بس غير منتشرة و قطع الغيار ممكن تكون مشموجودة .
مشعايز أعقد المسائل ممكن تنزل و تسال عند المحلات على قطع الغيار و ممكن تكلم مركز خدمة ابو الفتوح و تسال عنها و استنى راي الزملاء ممكن يسعدوك اكير , و كل عام و انت طيب
قديم 23-08-2012, 01:40 AM
الصورة الرمزية Jemmy
Jemmy Jemmy غير متواجد حالياً

Jemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of light

أنا عندى عربية شيرى A15 وهى لا تفرق عن A11 الا فى الشكل الخارجى وهى سيارة قوية سافرت بها من القاهرة للغردقة مرتين دون أى مشاكل ورغم أننى أحب الالتزام بالسرعة القانونية الا أننى أحيانا كنت ألمح مؤشر السرعة على 150 أو 160 دون أن أدرى ودون أن ألاحظ أى مشكلة فى الثبات أما المحرك ممتاز أما عن قطع الغيار متوفرة فى التوكيل الخاص بها على طريق القاهرة الاسماعيلية الصحراوى بعد مدينة السلام بقليل تليفون 26203040 كما انها متوفرة أرخص من التوكيل فى بعض المحلات مثل مؤسسة بكين بشارع دمشق مصر الجديدة وكذلك محل صقر وله عدة فروع بالمعادى وشارع جسر السويس وغيرها - عموما ربنا يوفقك الى ما فيه الخير
قديم 24-08-2012, 09:23 PM
الصورة الرمزية ahmed2801
ahmed2801 ahmed2801 غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط طالب الصحه والستر
التخصص العملى: مدير ادارة ورش صيانة وإصلاح الديزل فى البترول
هواياتي: ميكانيكا الديزل-التكنولوجيا الحديثة

ahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة islam sabry مشاهدة المشاركة

يا جماعه انا بفكر اشتري A11 بس خايف من الموتور وقطع الغيار وقدره التحمل خصوصا اني بسافر كتير تقريبا كل اسبوع 500 كيلو رايح جي عايز اعرف قدره التحمل _والثبات_وقوه العفشه_وقطع الغيار_واماكن تواجدها_وهل هي موجود بكثره ولا صعب الاقيها ......وكل سنه وانتو طيبين وياريت الافاده .وجزاكم الله خيراً
عندى A11 كاملة مانوال 2007 و عامل حوالى 112 الف كم كلهم سفر من جبل الزيت ف البحر الاحمر جنوبا الى مرسى مطروح شمالا والحمد لله زى الفل اهم حاجة لما تختار ما تسترخسش وما تشتريش واحدة معكعكة ومركب لها من الشرق والغرب بس هى عربية جميلة وامكانياتها عالية بالنسبة لسعرها الموجود بالسوق حاليا وقطع غيارها موجودة عند صقر بفروعه وربنا يوفقك لما فيه الخير.

الحمد لله الحى القيوم الذى لااله الاهو
أحمد شحاتة صالح