العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 29-10-2010, 03:45 AM
الصورة الرمزية SALAHHAKIM
SALAHHAKIM SALAHHAKIM غير متواجد حالياً
هواياتي: الزراعة

SALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الرجاء المساعدة : عاوز اشترى بروتون ساجا 2010

تقفيل البروتون كله ماليزى وارتفاع السيارة عن الارض 15.4 سم السياره متحسش انك راكب 1300 ممكن تحس انك راكب 1600 او 1800 كمان اما المواصفات جنوط سبور 14 اطار جوود يير- ايموبلايزر ضد السرقه - اتنين مفتاح ريموت - هيكل 75 % من الفولاذ -اير باج للسائق -انوار شبوره امامى خلفى - حساس رجوع للخلف - تحكم فى ارتفاع الطارة - تحكم فى ارتفاع المقعد للسائق -كاسيت كلاريون اربعه سماعه - تكييف جامد - باور تقيل على السرعات -
سنتر - والعفشه فوق الممتازة بشويه اما العيوب فهى استهلاك البنزين فى وسط البد مع التكييف عالى جدا ممكن يوصل ل 9 او 10 لتر وعلى الطريق السريع حوالى 6او 7 وده كويس بس عيب تانى هو التانك بتعها 35 لتر فتحس انها بتستهلك بنزين انما فى المجمل سياره ممتازة ومفيش سياره بالقوه ولا الامكنيات دى بالسعر ده والحمد لله وربنا يكرمنا بالاوتوماتيك
قديم 02-11-2010, 10:18 PM
yasserayad yasserayad غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
التخصص العملى: https://t.me/pump_upp

yasserayad is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SALAHHAKIM مشاهدة المشاركة

تقفيل البروتون كله ماليزى وارتفاع السيارة عن الارض 15.4 سم السياره متحسش انك راكب 1300 ممكن تحس انك راكب 1600 او 1800 كمان اما المواصفات جنوط سبور 14 اطار جوود يير- ايموبلايزر ضد السرقه - اتنين مفتاح ريموت - هيكل 75 % من الفولاذ -اير باج للسائق -انوار شبوره امامى خلفى - حساس رجوع للخلف - تحكم فى ارتفاع الطارة - تحكم فى ارتفاع المقعد للسائق -كاسيت كلاريون اربعه سماعه - تكييف جامد - باور تقيل على السرعات -
سنتر - والعفشه فوق الممتازة بشويه اما العيوب فهى استهلاك البنزين فى وسط البد مع التكييف عالى جدا ممكن يوصل ل 9 او 10 لتر وعلى الطريق السريع حوالى 6او 7 وده كويس بس عيب تانى هو التانك بتعها 35 لتر فتحس انها بتستهلك بنزين انما فى المجمل سياره ممتازة ومفيش سياره بالقوه ولا الامكنيات دى بالسعر ده والحمد لله وربنا يكرمنا بالاوتوماتيك
ربنا يباركلك....كلامك المختصر المفيد جدا
قديم 03-11-2010, 11:49 AM
EyesOnly EyesOnly غير متواجد حالياً

EyesOnly is on a distinguished road

لو سمحتوا انا كان عندي أستفسار صغير
انا ان شاء الله هاجيب بروتون ساجا اوتوماتيك قريب عن اقتناع بإذن الله بس كنت عايز اعرف من اي حد عندة بروتون ساجا هو الكاسيت بتاعها سي دي اوديو بس والا بيقرا mp3 ؟ و شكرا ليكوا كتير و ادعولي ان يكون فيها خير ليا و يكفيني شرها ان شاء الله
قديم 04-11-2010, 02:29 AM
الصورة الرمزية SALAHHAKIM
SALAHHAKIM SALAHHAKIM غير متواجد حالياً
هواياتي: الزراعة

SALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond repute

السيى دى اوديو بس وراديو ونوعه كلاريون + واربع سماعه وانا شارى فلاشه وجهاز صينى 25 جنيه بيشتغل على الولاعه